dc.contributor.advisor |
Demir, Göksel |
|
dc.contributor.author |
Yılmaz, Oktay |
|
dc.date.accessioned |
2024-08-29T10:47:15Z |
|
dc.date.available |
2024-08-29T10:47:15Z |
|
dc.date.issued |
2012-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1606 |
|
dc.description.abstract |
İstanbul, eşsiz bir güzelliğe sahip boğazıyla, birçok medeniyete başkentlik etmiş
tarihiyle, barındırdığı yaklaşık 14 milyon nüfusuyla Dünyanın sayılı metropollerinden
biridir. Sahip olunan bu değerlere ulaşımdan kaynaklanan olumsuzluklar gölge
düşürmektedir. Toplu taşıma, ulaşımdan kaynaklanan sorunun çözümünde önemli bir
etkendir. Toplu taşımanın yaygınlaşması, tercih edilir nitelikte olması ve bilinçli olarak
tercih edilmesi sorunun çözümüne katkı sağlayacaktır.
İnsanların toplu taşıtları kendi isteğiyle tercih etmesine olanak sağlanmalıdır. Yaptırım
ve sınırlamalardan çok kendiliğinden tercih edilir bir toplu taşıma sisteminin kurulması
amaçlanmalıdır. Bu sistemin kurulmasının yanında toplu taşımayı tercih eden bilinçli
kullanıcıların olabilmesi için eğitim ve görsel medyanın etkilerinden de yararlanmak
gerekmektedir. Kamu spotu altında yapılacak tanıtıcı reklamlarda ve eğitim sistemi
içerisinde kullanılacak verilerde toplu taşımayı tercih edilirliğini artıracak unsurlara
çalışma içerisinde yer verilmiştir.
Sonuç olarak; toplu taşımanın yaygınlaşabilmesi ve tercih edilir olması için sürecin
zorlayıcı sebeplerle değil de gönüllülük esasına dayandırılarak tercih edilir hale gelmesi
amaç olarak belirlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
İstanbul is among one of the most outstanding metropolises with an incomparably
beautiful Bosphorus, and historically valuable capital for many civilization, and also
having approximately 14 million population. Problems caused by transportation
obscures this beauty. Public transportation is an important fact in the solution of the
problem caused by transportation. Spreading the public transportation and providing it
to be preferable will provide solution to the problem.
People should be provided to prefer public transportation by their own desire. Priority
should be on the establishment of a preferable public transportation system rather than
an opression or bound. It is required to benefit from the efects of media and education to
have public awareness on users not only to provide this system but also for the
preference of public transportation. Study covers the elements that the data which can
be used in the education system and informative ads under public spotlight that can
increase the preferability of public transportation.
As a result these facts, it s reqired to make it eligible on voluntary base and never
depending on compulsory reasons in order to have a preferable and wide spread public
transportation. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
İstanbul |
tr_TR |
dc.subject |
Public transportation |
tr_TR |
dc.subject |
Public spotlight |
tr_TR |
dc.subject |
Toplu taşıma |
tr_TR |
dc.subject |
Kamu spotu |
tr_TR |
dc.title |
Toplu taşımanın ve kullanımının yaygınlaşması için bir çalışma : İstanbul örneği |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |