dc.contributor.advisor |
Arlı, Veysel |
|
dc.contributor.author |
Cingöz, A.Celal |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-05T13:45:16Z |
|
dc.date.available |
2024-09-05T13:45:16Z |
|
dc.date.issued |
2013-04 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1626 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde, artan ulaşım sorununu çözmek için kurumlar ulaşım projeleri için bütçelerinde ayrılan payı artırmak durumunda kalmışlardır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek için toplu taşımacılığa önem vermektedir. Belediye tarafından metro yatırımları bu noktada en kalıcı çözüm olarak görülmektedir. Metro projelerinde izlenen temel politika inşaatın bir an önce tamamlanarak ulaşım hattının işletmeye açılmasıdır. Karmaşık ve birbirini etkileyen birçok iş kaleminin yer aldığı metro inşaatlarında tünel kazıları, kaba inşaatın büyük bir kısmını oluşturan, işin süresi ve maliyetini önemli ölçüde etkileyen önemli iş kalemleridir. Bu çalışmada, Kadıköy Kartal Metrosu inşaatı, ele alınarak yapım metodu seçiminin önemi ve proje süresine etkileri incelenecektir.
Tünel yapımında kullanılmakta olan iki önemli metot, Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu (NATM) ve Tünel Açma Makinası (TBM), karşılaştırılarak süre performansına etkileri neticesinde maliyetler irdelenecektir. Metro tünelleri yapımı sırasında tespit edilen veriler dikkate alınarak hangi metodun hangi şartlar altında metro inşaatları için daha etkili olacağı araştırılacaktır.
Ekonomik ve teknik açıdan en uygun metro tüneli projesini gerçekleştirmek için gerekli olan yöntem seçimini araştırıp ve seçilmiş yöntemlerin analizini yaparak yöntem seçiminde yapılacak çalışmalara yardımcı olmasını isterim. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Nowadays, institutions have to increase the share of their budgets for transportation projects to solve the increasing transportation problem. Istanbul Metropolitan Municipality (IBB) make a point of public transportation to solve the transportation problem of Istanbul. The municipality see the Metro investments as a permanent solution at this point. In Metro projects, the basic policy is completing the constraction as soon as posible and opening the line immediately. In many of metro tunnel constructions which include much complex and interactive factors, excavations, make up a large portion of overall construction, work time and cost are significantly the important business items. In this study, the importance of construction method and it’s effect on Project during the construction are handled.
The two main methods used in the construction of the tunnel, the New Austrian Tunneling Method (NATM) and the Tunnel Boring Machine (TBM), comparing the costs as a result of the effects of performance. To used the detected data during the construction of the subway tunnels, which conditions under which the method will be more effective for the metro construction will be investigated.
Economic and technical aspects of the project are required to perform the most appropriate method of selection of the subway tunnel investigate methods and selected by choosing the method of analysis would be helpful for future studies. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
NATM |
tr_TR |
dc.subject |
TBM |
tr_TR |
dc.subject |
Tunnelling method |
tr_TR |
dc.subject |
Subway tunnels |
tr_TR |
dc.subject |
Tünel açma yöntemi |
tr_TR |
dc.subject |
Metro tünelleri |
tr_TR |
dc.title |
NATM ve TBM yöntemlerinin deneysel olarak maliyet ve süre kriterleriyle karşılaştırılması |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |