dc.description.abstract |
Dünyada küreselleşme ile birlikte artık ülkelerin değil kentlerin rekabet ettiği bir zamana tanıklık etmekteyiz. Sosyal, mekânsal ve ekonomik anlamda kentsel yaşam kalitesinin artması kentsel nüfusun artışına neden olup, kentlerin çeperlerini genişleterek yayılmasına neden olmuştur. Tüm bu gelişmeler özellikle kent merkezinde yoğun bir hareketliliğe neden olmuştur. Kentlerde gelişen bu durum imar planları ile birlikte ulaşım planlarının bütüncül bir plan yaklaşımıyla gelişmesine neden olmaktadır. Diyarbakır metropol bir kent olmasına rağmen ne yazık ki 2011 yılına kadar bir ulaşım planı yapılmamıştır. Özellikle Cumhuriyet sonrası kentin sur dışına çıkması ile birlikte kent büyük bir yapılaşmaya maruz kalmıĢtır.1980 sonrası kentte gelen göç plansız yapılaşmaya neden olmuş olup mevcut ulaşım sistemleri yetersiz kalmıştır. Kent merkezindeki tren istasyonu, havaalanı, askeri üsler gibi büyük arazi kullanımları ile Dicle Vadisi, Hevsel Bahçeleri gibi doğal eşikler kentsel ulaşımda darboğaza neden olmuştur. Bu çalışmada, Diyarbakır kent içi ulaşımında yer alan ulaşım türlerinin mevcut durumu Ulaşım Ana Planı verilerine göre değerlendirilerek oluşan ulaşım sorunlarına yönelik kent merkezinde ve yakın çevresinde çözüm önerisi olarak bir yayalaştırma alanı geliştirilip sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In the world of globalization, we are now the countries are not of the cities competing in a time of testimony. The social, spatial and economic terms, the urban quality of life, increase of the urban population leads to the increase in the cities, the wall of expanding the spread of the cause. All of these developments, especially in the city centre of an intense mobility. Cities in developing this situation with the development plans together with the transport plans, a holistic plan approach to the development of the cause. Diyarbakir metropolis of a city, although, unfortunately, until the year 2011 a transportation plan has been made. Especially after the Republic of the city fortification to go out together with the city construction is exposed to kalmistir.1980 post-city migration from the unplanned construction have been caused by existing transportation systems are inadequate. City centre, train station, airport, military bases, such as the major land uses, with the Tigris Valley, Hevsel Gardens as well as the natural thresholds for the urban public transport from the downturn. In this study, the city of Diyarbakir in the transportation in the area of transport of the species of the current situation are determined to be of transport problems of the city centre and in close vicinity of the solution to the suggestions offered in the fields. |
|