Mali yönetim ve kontrol sistemimizde çok büyük değişiklikleri öngören ve 2003 tarihinde kabul edilen 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, çerçevesinde idarelerin 5 yılı kapsayan “Stratejik Plan Dönemleri'nde odak alanı olarak seçilen gelişime açık alanlarının, yıllara sari olarak ortaya konan “Performans Programları'ndaki yatırım faaliyetleri ve bunlara ait maliyetlerin de ortaya konduğu bir yaklaşımla ele alınması hedeflenir. Ancak idareler 5018 sayılı kanunun bu anlamdaki unsurlarını çoğu kez görmezden gelerek popülist anlayışlarla “Yönetme” ye ve “Planlama” dan yoksun bir biçimde günü kurtarmaya devam etmektedir.
Bu çalışmanın amacı da Kamu kurumlarında-belediye özelinde- mali yönetim ve kontrolü açısından yapılan yatırımların ne derece etkin ve verimli olarak yapıldığını, en başta yapılan planlamaların da ne denli uygulanıp uygulanmadığını göstermektir.
İdarelerin henüz Stratejik Planlama ve onun unsurları olan Performans Programına bağlı yatırım programlarına uygun çalışma alışkanlığı kazanmamış olduğunu, Meclis tarafından onaylanan ve kamuoyunun da bilgisine sunulan bu çalışmaların günlük siyasi yaklaşımlara kurban edildiğini söyleyebiliriz.
In accordance with the Public Financial Management and Control Law No: 5018, which stipulates the fundamental changes in our financial management and control system and was accepted in 2003, the areas open for development, which are chosen as focal points in “Strategic Plan Periods” for 5 years, are targeted to be handled in a perspective, where management’s investment activities and the costs incurred due to these activities in the “Performance Program” are manifested throughout the years. However the management bodies continue saving the days through populist approaches absence of “Governance” and “Planning” and ignoring the components of law no 5018.
The purpose of this study is to reveal the level of effectiveness and efficiency of the investments in public institutions – specifically in the municipalities – in terms of financial management and control and to monitor whether or not the preliminary planning phases are carried out.
It is possible to state that the managements are yet without the habit of working pursuant to the Strategic Planning and to investment program that depends on the Performance Program as its part, and that the studies that are approved by the Municipal Council and announced to the public are sacrificed to daily political approaches by means of the APPROVAL of the “Mayor of somebody”.