dc.contributor.advisor |
Özçınar Uzunboylu, Zehra |
|
dc.contributor.author |
Kara, Mühreli |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-19T08:10:49Z |
|
dc.date.available |
2024-09-19T08:10:49Z |
|
dc.date.issued |
2013-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1645 |
|
dc.description.abstract |
Bilgi teknolojilerinin hızlı bir şekilde gelişmesi, eğitim teknolojisinin de bu paralelde gelişmesini sağlamıştır. Günümüzde her sektörde yerini alan bilişim teknolojileri, eğitim sektöründe de şüphesiz önemli bir yer edinmiştir.
Eğitimin en önemli öğelerinden olan, öğrenci velilerinin de bu teknolojiden sonuna kadar faydalanmalarını sağlamak amacıyla, 2007 yılından beri işleyen e-okul veli bilgilendirme sistemi yaklaşık olarak 6 senedir sorunsuz bir şekilde işlemektedir.
Bu araştırmanın amacı, 2007 yılından beri MEB tarafından hizmete sunulan e-okul sisteminin, öğrenci velileri tarafından ne kadar kullanılabildiğinin ortaya çıkarılmasıdır.
Bununla beraber e-okul kullanma kılavuzunun hazırlanarak, öğrenci velilerine ulaşmasını sağlamaktır.
Aynı zamanda, yeni gelişen teknolojilere uzak duran, hatta teknolojiden korkan bireylerden, çalışma grubuna girenlere bilişim okur yazarlığı kazandırmak ve öğrendiklerinin çarpan etkisi olarak, diğer yaşantılarına da aktarılmasını sağlamaktır.
Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır.
Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucunda elde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Bu kısımda genel olarak bilgi ve iletişim teknolojisinin ve eğitim teknolojisinin öğeleri açıklanmıştır.
Araştırmanın üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, çalışma grubu ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir.
Dördüncü bölümde ise elde edilen bulgular irdelenmiş, bağımlı ve bağımsız değişkenlerin tek tek analizleri yapılmıştır.
Araştırmanın 5. bölümünde ise tartışma ve önerilere yer verilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The rapid improvement in information technology, has leaded improvement in education technology in parallel with it. Today information technology, which takes its own place in all sector, undoubtly has taken its place also in education sector too.
Since 2007 the e school students’ parentsinformation system which was formedin order to enable the students parents, who are the most important component of education, to make them use this technology has been running continuously for six years
The objective of this survey is to reveal how much students’ parents can use the e- school system provided by Ministry of Education.
Beside this it was planned to provide a manual for students’ parents about how to use e- school system
In the first section of the survey, the subject of survey, the objectives of surveys, survey’s problems, survey questions, hypothesis, And restrictions of survey were explained
At the same timewe try to make them gain information reading ability for the people who keep them away from technology and those who are not willing to use technology , that take place in sampling group and lead them to transfer their gaining to other aspects of lives as multiplier effects
In the second section of survey, the sources obtained from the scanning of literature sources were evaluated. In this section, the conceptual frame of the survey formed through survey question in the beginning phase of the survey were explained. In this section we generally explained components of the information and communication technologies and education technologies
In the third section of the survey, we explain the methods of the survey. In this section we explained the selection of subject, models of survey, method and techniques used during realization session of the survey
In the fourth section all the gained foundings were explained, dependent and independent variables were analysed one by one
In the fifth section, we placed discussions and suggestions |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Information technologies |
tr_TR |
dc.subject |
Self-sufficiency |
tr_TR |
dc.subject |
E-learning |
tr_TR |
dc.subject |
Technical education |
tr_TR |
dc.subject |
Bilgi teknolijleri |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim teknolojileri |
tr_TR |
dc.subject |
E-okul |
tr_TR |
dc.subject |
Veli bilgilendirme sistemi |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim ve ortaöğretimde öğrencisi olan velilerin e-okul kullanım düzeyleri |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |