Bu araştırmada, lise öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları belirlenip, bu yeni iletişim modelinin öğrenci yaşamındaki önemi gösterilmektedir. Bu genel amaç doğrultusunda, öğrencilerin demografik bilgileri, internet ve sosyal medyayı hangi araçlarla kullandıkları, internet ve sosyal medyayı kullanım amaçlarına yönelik görüşleri ve internet ve sosyal medyada harcanan zamana yönelik görüşleri saptamak amacıyla 26 sorudan oluşan bir anket formu oluşturulmuştur.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Maçka Akif Tuncel Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde okuyan 343 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin, gün içerisinde internet kullanım süresi, , interneti kullanım amacı, internette girilen sosyal medya siteleri gibi değişkenler esas alınarak, cinsiyet ve yaşa göre (2012-2013 eğitim öğretim yılı 2.dönem sonu) farklılık gösterip göstermediğini belirlenmiştir. Bu amaçla, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çapraz tablo tekniği uygulanmış ve sonuçların yorumlanmasında anlamlılık düzeyi (p) yüzde (0.05) olarak alınmıştır. Araştırma sonunda elde dilen bulgularla ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
Tüm analiz işlemlerinde SPSS 21,0 (Statistical Package for Social Science) paket programı kullanılmıştır.
In this research, the internet and social media usage habits of high school students are identified and the importance of this new communication model is illustrated in the life of the students. This general purpose, students' demographic information, the Internet and social media, which means that they use the internet and social media usage for the purposes opinions and the internet and social media, the time spent for the opinion to determine the 26 -question questionnaire was created.
The study group, in the 2012-2013 academic year, the province of Istanbul Macka Akif Tuncel Technical and Industrial Vocational High School 343 students studying in the form. Screening model was used in the study. Students during the day internet usage time, internet usage purpose, on the Internet entered the social media sites such variables, based on age and sex (2012-2013 academic year 2nd semester break) show difference that has been identified. For this purpose, t test, one -way analysis of variance (ANOVA) and cross-table technique and interpretation of results in applied significance level (p), so (0.05) is taken as. At the end of the study conclusions and recommendations related to the findings obtained are given.
All the analyzes were made using SPSS 21.0 software