Toplum yaşamının önemli bir parçası olan ulaşımın en önemli unsurunu karayolları oluşturmaktadır. Dünya genelinde her yıl karayollarında meydana gelen trafik kazaları; 800.000 kişinin ölümü, 6.000.000 kişinin yaralanması ya da sakatlanmasıyla sonuçlanmaktadır. Türkiye diğer ülkelerle trafik kazalarında ölüm oranları açısından karşılaştırıldığında ortaya çıkan durum ülkemizi bu konuda üst sıralara taşımaktadır. Son yıllarda, ülkemizde artan araç sahipliği ve trafik yoğunluğuna paralellik gösteren trafik kazaları acil çözüm gerektiren önemli bir problem haline gelmiştir. Bu dramatik sonuçlar göz önüne alındığında araştırmacıları, meydana gelen kazaların nedenlerini araştırmaya ve bunlardan yola çıkarak kazaları en aza indirgeme çalışmalarına yönlendirmektedir.
Kaza, istenmeyen ve planlanmamış, genellikle ölüm, yaralanma veya maddi hasarla sonuçlanan bir olay olarak tanımlanabilir ya da önceden bilinmeyen istem dışı bir olgu sonrası aniden meydana gelip kontrol dışına çıkan ve kişinin bedensel bütünlüğüne zarar verebilecek yada maddi hasara neden olabilecek nitelikteki olaylardır. Kazalar, sürücülerin yeteneğinin ve araçlarının özelliklerinin yanında karayolunun fiziksel özelliklerine, yol kenarından yapılan müdahale oranına, hava durumuna, diğer taşıtların varlığına ve hız limitlerine bağlıdır.
Ülkemiz için de büyük sosyal ve ekonomik kayıplara yol açan, gün geçtikçe büyüyen ve acil çözüm bekleyen bu problemin çözümü için geçmişte oluşmuş kazalara ilişkin veriler analiz edilmeli ve sonuçlarından ders çıkarılmalıdır. Bu bağlamda çalışmamızda Ulus Yeniyol olarak bilinen Akmerkez – Zincirlikuyu Bağlantı Yolu'nda meydana gelen 2010 yılına ait maddi hasarlı, yaralanmalı ve ölümlü trafik kazalarına ilişkin veriler Alan Analizi Yöntemiyle analiz edilerek sorunlara yönelik çözümler önerilmiştir.
The most important element of transportation as an important part of social life is highways. Traffic accidents occurred all over the world every year result in death of 800.000 people and injury or mutilation of 6.000.000 people. When Turkey is compared to the other countries in terms of death rates in traffic accidents, it occupies top places. Traffic accidents in line with increasing number of vehicles and traffic density has become a problem requiring urgent solution. Considering such dramatic outcomes, analysts are naturally led to examine the reasons of traffic accidents and thus, to reduce those accidents to minimum.
Accident can be defined as an undesirable and unplanned incident which usually results in death, injury and mutilation or the incidents which immediately occur following an unforeseen and unwilled action and then become out of control and may give damage to the human body or cause material damage. Accidents are linked to the physical characteristics of roads, roadside intervention, weather condition, other vehicles and speed limits as well as ability of drivers and properties of vehicles.
Data for previous accidents should be analyzed and lesson should be taken for the solution to this problem which causes huge social and economic loss for our country, increases day by day and expects immediate solution. In this context, in our study, the data related to the traffic accidents involving death, personal injury and material damage for 2010 and occurred on the Akmerkez-Zincirlikuyu Link Road called Ulus Yeniyol have been analyzed and solutions have been offered.