DSpace Kurumsal Arşivi

Tedarik zincirinde kalite yönetimi ve altı sigma uygulaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sümen, Halil Halefşan
dc.contributor.author Akan, Gülnihal
dc.date.accessioned 2024-09-26T12:12:15Z
dc.date.available 2024-09-26T12:12:15Z
dc.date.issued 2012-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1675
dc.description.abstract Günümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte artan rekabet koşullarında işletmeler başarılı olabilmek için kusursuz tasarlanmış ve etkin bir tedarik zinciri yapısına sahip olmak durumundadırlar. Başarılı bir tedarik zinciri kalite yönetimi ile sağlanmaktadır. Tedarik zincirinde kalite yönetiminin başarısı işletmeye girdi sağlayan tedarikçi işletmelerdeki süreçlerin de kontrol altına alınmasıyla gerçekleşebilir. Bu yüzden tedarik zincirindeki işletmeler birbirlerini yabancı organizasyon olarak görmemekte ve şirketin bir parçası olarak kabul etmektedirler. Dolayısıyla kalite yönetimi tedarik zincirini oluşturan tüm işletmelerde olması gereken yönetim tarzıdır. Bu tez çalışmasında ilk olarak tedarik zinciri yönetimi kavramları açıklanmış ve sonraki bölümde tedarik zincirine etki eden kalite teknikleri araştırılıp kalite teknikleri detaylarıyla incelenmiştir. Kalite teknikleri kapsamında incelenen yaklaşımlar; Toplam Kalite Yönetimi, Deming Yaklaşımı, Kaizen, Yalın Yaklaşım, Süreç Yönetimi, Kıyaslama (Benchmarking), Balık Kılçığı, EFQM Mükemmellik Modeli, Malcolm Baldrige Modeli, Kısıtlar Teorisi ve Altı Sigma’dır. Tezin metodolojisini oluşturan dördüncü bölümde Altı Sigma yaklaşımının temel özellikleri anlatılarak lojistik sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede uygulama gerçekleştirilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract At the present time, with the increasing influence of globalization’s competitive conditions, businesses have to have perfectly designed and efficient supply chain structure to be successful. A successful supply chain is provided with quality management. The success of quality management in supply chain occurs by controlling processes in businesses that provide input from suppliers. Therefore, the supply chain enterprises does not see each other as part of a foreign organization but considered to be a part of the company. So, quality management, is a way to have in all the companies that make up the supply chain. In this thesis, first, the concept of supply chain management explained. In the next section, techniques that affect the quality of the supply chain are investigated and quality techniques are examined in detail. Examined approaches in relation to quality techniques are; Total Quality Management, Deming Approach, Kaizen, Lean Approach, Business Process Management, Benchmarking, Fishbone, EFQM Excellence Model, Malcolm Baldrige Model, Theory of Constraints and Six Sigma. The fourth chapter of the thesis methodology, explaining the main features of Six Sigma approach has been implemented in an enterprise operating in the logistics industry.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Supply chain tr_TR
dc.subject Quality tr_TR
dc.subject Six sigma tr_TR
dc.subject Tedarik zinciri tr_TR
dc.subject Kalite tr_TR
dc.subject Altı sigma tr_TR
dc.title Tedarik zincirinde kalite yönetimi ve altı sigma uygulaması tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster