DSpace Kurumsal Arşivi

Türkiye’de internet bankacılığı kullanımını etkileyen fatörlerin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Salman, Yücel Batu
dc.contributor.author Ünsal, Utku
dc.date.accessioned 2024-09-27T07:28:04Z
dc.date.available 2024-09-27T07:28:04Z
dc.date.issued 2013-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1680
dc.description.abstract Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler paralelinde, bankacılık alanında da önemli değişiklikler gerçekleşmiş, ülkemizde 1990’lı yıllar internet bankacılığının ve elektronik bankacılık ürünlerinin hızla yayıldığı bir dönem olmuştur. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde internet bankacılığının kullanımını etkileyen faktörleri belirleyerek bu faktörlerin birbirleri ile olan ilişkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla Türkiye’de internet bankacılığının kullanılmasını etkileyen unsurlar literatürde geniş bir kabul gören TAM çerçevesinde ele alınmış, bir araştırma modeli ihdas edilerek bu çerçevede 10 hipotez geliştirilmiştir. TAM modelinin açıklama gücünün artırılabilmesini teminen modele güvenlik ve öz yeterlilik değişkenleri eklenmiştir. Çalışmada faktörlerin belirlenmesi için anket formu hazırlanmış ve İstanbul ilinde uygulanmıştır. 469 adet anketten kullanılabilir veri elde edilmiş, elde edilen veriler Windows ortamında bir istatistik paket programına aktarılarak veriler değerlendirilmiştir. Bu amaçla tanımlayıcı istatistiklerden, Cronbach’s Alfa güvenlik katsayılarından ve spearman’s ρ korelasyon katsayılarından faydalanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre algılanan kullanışlılık olmak üzere, algılanan kullanım kolaylığı ve öz yeterlilik gibi faktörlerin internet bankacılığını kullanma niyeti üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada, algılanan kullanım kolaylığının bireyin algılanan kullanışlılığını, öz yeterliliğinin algılanan kullanım kolaylığınını ve öz yeterliliğinin algılanan kullanışlılığı istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde etkilediği belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract In parallel with rapid advances in information technology, major changes took place in the banking field. Internet banking and electronic banking products in our country, the 1990s was a period of rapid spread. The purpose of this study is, in our country, to identify the factors affecting the use of internet banking and to determine the inner relationship of these factors. To this end, the factors that influence the use of Internet banking in Turkey are discussed within the framework of a widely accepted model, TAM, and a model was established with this hypothesis in this context 10. To improve the explanatory power of the model trust and self-efficacy variables are added to TAM. To collect data survey form has been prepared and has been applied in İstanbul. 469 useable data has been attained from surveys and acquired data have been analysed with a statistical packet develop to use for computers. The data obtained were analyzed in steps by descriptive statistics, cronbach's alpha reliability and spearman’s ρ correlation. In accordance with the statistical analyse results; it is determined that especially the perceived usefulness, perceived ease of use and self-efficacy upon intention to use have an positive and meaningful effect. Furthermore; it is determined that perceived ease of use upon perceived usefulness, self-efficacy upon perceived ease of use and selfefficacy upon perceived usefulness have a positive and meaningful effect.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Banking sector in Turkey tr_TR
dc.subject Internet banking tr_TR
dc.subject TAM tr_TR
dc.subject Trust tr_TR
dc.subject Self-efficacy tr_TR
dc.subject Türk bankacılık sistemi tr_TR
dc.subject İnternet bankacılığı tr_TR
dc.subject Güven tr_TR
dc.subject Öz yeterlilik tr_TR
dc.title Türkiye’de internet bankacılığı kullanımını etkileyen fatörlerin belirlenmesi tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster