Bu çalışmada; İstanbul’un kent içi toplu ulaşım konusuna yer verilmiştir. Çalışma
içerisinde, İstanbul için toplu ulaşımda faaliyet gösteren kurumlara gelen müşteri
şikâyetleri sayıları ve oranlar verilmiş ve değerlendirilmiş, toplu ulaşımı kullanan
müşterilere anket yapılarak şikâyet etme alışkanlıklarının değerlendirilmeye
çalışılmıştır. Değerlendirme sürecinde dikkate alınan kriterler; sürdürülebilir,
yaşanabilir ulaşım, müşterilerinin memnuniyet oranları belirlenmiştir.
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Kentsel Sistemler ve Ulaştırma
Yönetimi Yüksek Lisans Programı dâhilinde hazırlamış olduğum “Kentiçi Toplu
Ulaşım, İstanbul’da Toplu Ulaşım ve Müşteri Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi” konulu
tez çalışmam sırasında, zamanını ve emeğini vererek sağladığı bilimsel katkıları için tez
danışmanım Yrd. Doç. Dr. Nilgün CAMKESEN’E şükranlarımı sunarım. Ayrıca, her
zaman yanımda olduğunu hissettiren ve beni bu çalışma için teşvik eden, çalışma
arkadaşlarıma teşekkür ederim.