dc.contributor.advisor |
Ergün, Murat |
|
dc.contributor.author |
İnançlı, Mehmet |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-01T10:33:59Z |
|
dc.date.available |
2024-10-01T10:33:59Z |
|
dc.date.issued |
2012-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/1701 |
|
dc.description.abstract |
Ülkemizde kavşak tasarımı ve dönel kavşak uygulamaları yapılmaktadır. Yapılan
uygulamaların ne şekilde ve hangi standarda göre yapılmakta olduğu hususlarının
incelenmesi ihtiyacı doğmuştur. Sinyalize dönel kavşaklar ve kontrolsüz kavşaklarda
meydana gelen kazalar göz önünde bulundurulduğunda istenmeyen yaralanmalar
hatta can kayıpları olmaktadır. İstenmeyen durumları minimize etmek için kavşak
tasarımı, akıllı kavşak uygulamaları, dünyada uygulanan yöntemler ve kontrolsüz
kavşakların kontrollü akıllı kavşaklara dönüşümünde etkileri incelenmiştir.
Dönel kavşak uygulamalarında Konya ili ne durumunda olduğunu bu tez kapsamında
inceleme imkanı ortaya çıkmıştır. Uygulamalar incelendiğinde, yapılması halinde
kavşağın daha düzgün çalışacağı yönünde önerilerimiz olmuştur. Ayrıca kavşaklarda
meydana gelen trafik kazalarının ne şekilde ve hangi noktalarda yoğunlaştığı
değerlendirilmeye çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Intersection designing and applications of the roundabout intersection are being
made in our country. It is necessary to examine that how and according to which
standarts applications are done. If accidents are took into consideration on the
signalized roundabout intersections and uncontrolled intersections, unwanted injuries
or even loss of life can be occur. In order to minimize undesirable situations, effects
of the applications of the intelligent intersections, the applied methods in the world
and uncontrolled intersections were examined for turning into intelligent controlled
intersections.
On the roundabout intersection applications, an opportunity to review what about
Konya City, has emerged the scope of this thesis. When we examined the
applications, we have suggestions about how the intersections work more smoothly if
it is done. In addition, traffic accidents occurring at intersections were evaluted in
what way and at what points were assessed. |
|
dc.language.iso |
other |
tr_TR |
dc.publisher |
Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Intersection |
tr_TR |
dc.subject |
At-grade Intersection |
tr_TR |
dc.subject |
Roundabout intersection |
tr_TR |
dc.subject |
Signalized intersection |
tr_TR |
dc.subject |
Kavşak |
tr_TR |
dc.subject |
Eş düzey kavşak |
tr_TR |
dc.subject |
Dönel kavşak |
tr_TR |
dc.subject |
Sinyalize kavşak |
tr_TR |
dc.title |
Dönel kavşakların güvenliği ve Konya’daki bazı kavşakların incelenmesi |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |