DSpace Kurumsal Arşivi

Ortaöğretim öğrencilerinin sosyo-ekonomik aile yapılarının e-öğrenmeye yansımaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Uzunboylu, Hüseyin
dc.contributor.author Çelik, Birol
dc.date.accessioned 2024-10-07T07:41:21Z
dc.date.available 2024-10-07T07:41:21Z
dc.date.issued 2011-04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1710
dc.description.abstract Bilim çağına girerken bütün ülkelerin üzerinde önemle durdukları ve giderek daha fazla kaynak ayırdıkları sektör eğitimdir. Bilim ve teknolojideki gelişmelere paralel olarak eğitimde kaliteyi yükseltmek, işgücü potansiyelini sanayi toplumunun gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazandırmak için çok değişik eğitim yöntemleri denenmeye başlanmıştır. Bu yöntemlerden biri de Uzaktan Eğitimdir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırmanın konusu, amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise yapılan literatür taraması sonucu ulaşılan konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde çalışmanın başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları doğrultusunda konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Ayrıca genel olarak toplumsal değişim süreçlerinin eğitim sistemlerine etkisi ve yaşam boyu eğitim ihtiyacı konuları tartışılmaktadır. Toplumsal yapıda meydana gelen tüm değişimler, eğitim sistemlerini de etkiler. Bilgi çağına geçiş sürecinin yaşandığı günümüz toplumlarında geçmiş dönemlerinin gelenekselleşmiş yöntemlerinin eğitimlerin gerçekleştirilmesinde yetersiz kalmaktadır. İnsanların gündelik yaşantısından, aile yapısına ve çalışma saatlerine kadar çok çeşitli alanlarda yapısal değişiklikler yaşanmaktadır. Toplum artık geçmiş dönemlerden çok farklı bir yaşam biçimine sahiptir. Günümüz toplumları yüz yüze eğitimlerin yanında internet teknolojilerinin de yardımıyla kurulacak zaman ve mekândan bağımsız gerçekleştirilebilen esnek yapılı eğitimlere ihtiyaç duymaktadır. Bu eğitimlerde başarılı olabilmek için davranışsal ve bilişsel yaklaşımların yanında özellikle yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine dayalı, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tam öğrenme gibi öğrenci merkezli eğitim stratejilerinden faydalanılmalıdır. Araştırmanın yöntemine ilişkin ayrıntılar üçüncü bölümde açıklanmaktadır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile literatürde tespit edilen boşluk doldurulmaya çalışılmıştır. Anket çalışması, kâğıt üzerinde ve Google Docs – Form üzerinden online olarak yapılmıştır. Online ankete katılım duyuruları mevcut e-posta listeleri ve sosyal paylaşım siteleri üzerinden yapılmıştır. Kâğıt üzerinden doldurulan anketlerdeki veriler öncelikle web tabanlı Google Docs - Form uygulamasına işlenmiştir. Ardından SPSS programı yardımıyla çeşitli konulardaki veriler tablolar haline getirilmiş ve bunlar ile demografik özellikler, sahip olunan teknolojik imkânlar, e-öğrenmeye bakış açıları gibi bağımsız değişkenler arasındaki ilişkileri incelemeye yönelik çapraz tablolar oluşturulmuştur. Birbirinden bağımsız nicel değişkenler arasındaki sistematik ilişkilerin anlamlılığının ve aralarındaki farkların ortaya koyulmasında ki kare bağımsızlık testinden faydalanılmıştır. Bu anketten elde edilen bulgularda araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Bu bölümde elde edilen sonuçlar kısaca değerlendirilecek olursa;  Uzaktan eğitim, çok çağdaş bir eğitim olarak görülmektedir,  E-öğrenmenin, geleneksel eğitim kadar etkili olduğu söylenebilir,  Eğitim yoksulluğunu azaltacak bir faaliyet olarak görülmektedir,  Uzaktan eğitimin: Öğretmen eksikliğini gidermek, fırsat eşitliği sağlamak, yeni gelişen teknolojilerin takibi, fiziki ortam açığının kapatılması konusunda eğitime katkıda bulunduğu görülmektedir. Son olarak sonuç ve değerlendirmeler bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak gelecekte yapılacak olası araştırmalar için öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract Entering the age of science, all the countries agreed on the importance of education. Nowadays, more resources are being allocated to this sector. In parallel with the developments in science and technology, to increase the quality of education and the skills and the behaviors required by the industry, many different training methods have been tried. One of these methods is e-learning. In the first part of the research; subject, purpose, problems, questions, assumptions and limitations of the research has been explained. In the second part, references related to the subject, have been evaluated by means of a literature review. In initial phase of the study, the conceptual frameworks of issues have been revealed, according to the research questions. In addition, the effects of social processes of change in education systems and the needs for lifelong education issues are discussed. All the changes in the social structure, affects both the educationals systems. For today‟s society experiencing the transition process to the information age, traditional training methods will be inadequate. A wide range of changes are experienced in people‟s daily lives, family structure and working hours. There is now a new lifestyle of the society. Today‟s society needs a type of flexible structure in education, besides face-to-face training, which can be performed independently of time or place, with the help of the internet technologies. In order to be successful in this period, the advantages of student centered education strategies like; cooperative learning, project-based learning and complete learning can be used as well as the behavioral and the cognitive approaches. The third section describes the details of the research method. Information about the topic selection, model of the research, techniques and methods, the universe and the sampling and also data collection tools, is given in this section. This research tried to fill the gaps found in the literature. The survey made by use of hardcopy and online forms on Google Docs tool. Online survey announcements done through social networking sites and existing mailing list. The data on hardcopy surveys filled out to web-based Google Docs - Form application. By the help of SPSS program, whole data on various subjects transformed to data tables of demographic characteristics, technological possibilities, viewpoints of e-learning etc. These data tables used to examine the relationships between independent variables. Systematic relations and differences between quantitative variables that are independent from each other examined with chi-square test to introduce. Research findings from this survey interpreted as a part of the fourth section. Results can be evaluated as brief;  Distance learning seen as a modern education technic,  E-learning is as effective as traditional education,  Education seen as an activity to reduce poorness  Distance Learning helps: resolving the lack of teachers, ensuring equality of opportunity, following newly developed technologies, resolving physical environment lackness Finally on overall evaluation of results section of this thesis there are recommendations for future research.
dc.language.iso other tr_TR
dc.publisher Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject E-learning tr_TR
dc.subject Distance education tr_TR
dc.subject Computer tr_TR
dc.subject Internet access tr_TR
dc.subject Socio-economic level tr_TR
dc.subject E-öğrenme tr_TR
dc.subject Uzaktan eğitim tr_TR
dc.subject Bilgisayar tr_TR
dc.subject İnternet tr_TR
dc.subject Sosyo-ekonomik düzey tr_TR
dc.title Ortaöğretim öğrencilerinin sosyo-ekonomik aile yapılarının e-öğrenmeye yansımaları tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster