Repository logo
Communities & Collections
Browse DSpace
  • English
  • Türkçe
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Çelik, Yıldıray"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Otogar-Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakkonutları 4 metro hattında istasyon yöntemlerinin maliyet açısındankarşılaştırılması
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-04) Çelik, Yıldıray; Arlı, Veysel
    Demiryolu üzerine dünyada yaşanan teknolojik gelişmelere ülkemizde hızla ayak uydurmaktadır. Her alanda gelişmekte olan ülkemizde son yıllarda büyük ulaştırma yatırımları yapılmıştır ve halen de yapılmaya devam edilmektedir. Şöyle ki, ulusal demiryolu ağımıza her geçen gün yeni ana ve tali hatlar eklenmekte, yüksek hızlı demiryolu hatları inşa edilmekte, yeni kent içi raylı sistem hatları İstanbul, Ankara, İzmir gibi metropoller de insanımızın hizmetine sunulmakta, modern ve konforlu ulaşım sayesinde büyükşehirde yaşam zorluğu ve stres azalmakta, trafikte geçen zamandan dolayı maddi ve manevi kayıplar en aza indirilmektedir. Ayrıca Anadolu’muzun Eskişehir, Bursa, Samsun, Kayseri, Adana gibi ciddi bir potansiyele sahip büyükşehirleri de raylı sistem ağına sahip olan şehirler arasına isimlerini yazdırmaktadırlar. Yakın gelecekte bunları başkaca şehirlerimizin ve büyükşehirlerimizin izleyeceği muhakkaktır. Bu çalışmamızda Metro inşaatlarında istasyon yapısının imalat yöntemleri arasında maliyet analizi yapabilme, Aç-Kapa İnşaat yapım yönteminde dikkat edilmesi gereken hususlar, Kapa-Aç(Top-Down) inşaat yönteminde dikkat edilecek hususlar ele alınmaya çalışılmış , bu iki yöntemin birbirlerine göre durumları teknik yönden ve mali yönden incelenmiş olup sonuçları ilgili bölümlerde açıklanmıştır. Ülkemizde bu dönemde yoğun bir şekilde planlanması yapılan metro projelerinin planlama aşamasında istasyonların konumlandırılması, yapılırken kullanılabilecek inşaat yöntemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajlarının bilinmesi önemlidir. Ülkemizde ilk olarak Ankara metrosunda Kızılay istasyonunda uygulanan Kapa-Aç(Top-Down) İnşaat yapım yöntemi Otogar-Bağcılar-Olimpiyatköyü-Başakkonutları-4 metro hattında 5 ayrı istasyonda uygulanmış olup Bağcılar İstasyonu 67 metrelik Diyafram Kolon boyu ile ülkemizde yapılan en derin kazılı istasyondur. Ayrıca İstanbul Metropolünde metro güzergahlarında yapılacak olan çalışmaların yoğun yerleşim ve trafik sirkülasyonu olan bölgelerde olması sebebiyle maksimum seviyede şehri etkileyecek olmasından dolayı Kapa-Aç (Top-Down) İnşaat yapım yönteminin bu anlamda ne kadar önemli olduğu aşikardır.Gerek mühendislik çalışmalarında ve gerekse ülkemizde bu zamana kadar yapılan metro çalışmalarında bu tarz inşaat yapım yönteminin çok fazla tercih edilmemesi bu yapım metodunun projelerde daha az kullanılmasına sebep olmuştur. Maliyet açısından diğer metotlara göre daha yüksek olmasına rağmen bu sistemin , imalat süresinin kısa, yoğun yerleşim bölgelerinde minimum zaman etkisi, diğer metotların uygulanamadığı zemin koşulları açılarından önemli bir yapım metodudur. Temennimiz odur ki, Metro projelerinde istasyon yapım metotları projelendirme anlamında her açıdan verimli olabilecek şekilde yapılması, mühendislik çözümlerinin Metropol şehrimize İmalatta minimum etki ve işletmede maksimum performans ile uygulanmasıdır. Bu çalışmanın, Metro hattı yapımında istasyonların yapım yöntemleri hakkında herkese faydalı olmasını dilerim.
BİLGİ
  • Etkinlikler
  • Duyurular
  • Ekibimiz
  • Veritabanları
  • Kütüphane Kuralları
  • Ödünç Verme
  • S.S.S
  • İletişim
İLETİŞİM

Çırağan Caddesi, Osmanpaşa Mektebi Sokak,
No:4-6,34353 Beşiktaş/İstanbul
(0212) 381 02 20 - 02 23
library@lib.bau.edu.tr

DSpace software copyright © 2002-2025 Support by ZeGeSoft

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify