Browsing by Author "Çolak, Selvi"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Diyarbakır kentiçi ana ulaşım planı ile entegre üniversite Dağkapı-Karacadağ Caddesi Urfa Yolu-Silvan Yolu-Üniversite metrobüs ring sistemi güzergahı önerisi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Çolak, Selvi; Ilıcalı, MustafaKentlerdeki nüfus yoğunluğu ve özel araç sayısının giderek artması trafik tıkanıklığı, hava kirliliği, fazla enerji tüketimi, vb. olumsuzlukları da beraberinde getirmektedir. Bu gibi sorunların çözümü, ulaşım ihtiyacının karşılanması ve kentsel gelişimin sağlanması kent içi ulaştırmanın temel amaçlarındandır. Kent içi ulaşımın düzenlenmesi için en uygun çözüm yolu, toplu taşıma sistemlerine öncelik vermektir. Yeni yapılacak toplu taşıma sistemlerinde hangi sistemin olacağına karar vermek için etüt aşaması çok önemlidir. Etüt aşamasında ekonomik, fiziki, teknik ve mali özellikler göz önünde tutularak halkın ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte bir sistem tercih edilmelidir. Birinci bölümde, kent içi ulaşımın bugün ve hedef yılı için; kentin üst ve alt ölçekli plan kararları dikkate alınarak düzenlenen Diyarbakır ulaşım ana planında önerilen raylı sistem hattı ile entegrasyonu ve birbirini tamamlayacak şekilde işletilebilmesi, aktarma olanaklarının geliştirilmesi amacıyla Metrobüs Sistemi hattı kurgulanması hedeflenmiştir. İkinci bölümde kent içi toplu ulaşım sistemleri hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde Metrobüs sistemleri ve bileşenleri irdelenerek dünyadan ve ülkemizden örnekler ile hızlı, rahat, konforlu ve altyapı maliyeti düşük bir toplu taşıma sistemi olduğu farklı kentlerdeki uygulama örnekleri ile kanıtlanmıştır. Dördüncü bölümde, Diyarbakır kentine ait genel özellikler ve mevcut ulaşım altyapısına ilişkin tespitler yapılmıştır. Bu değerlendirmeler dikkate alınarak, Diyarbakır kent içi ulaşım ana planı çıktıları, yolculuk talepleri doğrultusunda Üniversite ile Kent Merkezinin erişebilirliğini büyük ölçüde rahatlatacak, çevreye duyarlı, ekonomik, hizmet seviyesi yüksek, revizyona açık toplu taşıma sistemi olan mevcut ulaşım dokusu ve modeli ile Diyarbakır kentine özgü üniversitenin kent ile bütünleşmesine de büyük bir imkan sağlayacak Üniversite Metrobüs Ring Sistemi önerilmektedir.