Repository logo
Communities & Collections
Browse DSpace
  • English
  • Türkçe
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Altaş, İsmail"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • Thumbnail Image
    Item
    Elektrik-elektronik ölçme dersinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-06) Altaş, İsmail; Özçınar Uzunboylu, Zehra
    Bu çalışmada, meslek lisesi elektrik - elektronik teknolojileri alanı öğrencilerine meslek derslerinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisini belirlemek hedeflenmiştir. Bu amaçla İstanbul ili Şişli ilçesi Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nde bir çalışma yapılmıştır. Araştırmaya okulun Meslek Lisesi kısmı Elektrik - Elektronik Teknolojileri alanında 10. sınıfta öğrenim gören 40 öğrenci katılmıştır. Bu 40 öğrenci birbirine denk iki öğrenci grubu oluşturacak şekilde 20’si deney grubu, 20’si ise kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Aynı öğretmen tarafından deney grubu öğrencilerine, hazırlanan bilgisayar destekli öğretim yazılımı ile kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemi ile dersler anlatılmıştır. Yapılan uygulama süresince öğrenci başarılarını ölçmek üzere geliştirilen başarı testi, ön test, son test ve son testten iki hafta sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Başarı testinde sorulan sorular Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemini Geliştirme Projesi (MEGEP) kaynaklı olup, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme ve Değerlendirme Uzmanlarınca hazırlanmıştır. Başarı sınavlarından sonra sorular, alanında uzman kişilerce bilişsel düzeylerine göre “Bilgi, Kavrama ve Uygulama” soruları olarak gruplandırılmıştır. Bu gruplandırma ile Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ) yönteminin farklı bilişsel düzeydeki sorularda etkinliğini saptamak amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistikî analizinde SPSS ( Statistical Package for Social Science) 18.0.0 ve Microsoft Excel’den yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, meslek derslerinde kullanılan bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının, geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin akademik başarısı ve kalıcılık açısından daha etkili olduğu saptanmış, kavrama ve uygulama düzeyindeki sorularda ise bilgi düzeyindeki sorulara göre daha başarılı sonuçlar elde edilmiştir.
BİLGİ
  • Etkinlikler
  • Duyurular
  • Ekibimiz
  • Veritabanları
  • Kütüphane Kuralları
  • Ödünç Verme
  • S.S.S
  • İletişim
İLETİŞİM

Çırağan Caddesi, Osmanpaşa Mektebi Sokak,
No:4-6,34353 Beşiktaş/İstanbul
(0212) 381 02 20 - 02 23
library@lib.bau.edu.tr

DSpace software copyright © 2002-2025 Support by ZeGeSoft

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify