Browsing by Author "Bektaş, Kopal"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Boğaziçi Köprüsü üzerindeki trafik sıkışıklığının hız yönetimi yöntemiyle azaltılması(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-04-21) Bektaş, Kopal; Ergun, MuratBu çalışmanın ana amacı, Boğaziçi Köprüsü özelinde O-1 karayolu üzerinde Anadolu yakasından Avrupa yakası yönüne doğru katılım kolları olan Beylerbeyi, Altunizade, Acıbadem ve Göztepe kesimlerin incelemek ve O-1 karayolu üzerinde hız yönetimi uygulayarak Boğaziçi Köprüsü üzerindeki trafik sıkışıklığı iyileştirmeye yönelik öneriler sunmaktır. Bu amaca yönelik olarak çalışmanın ikinci bölümünde trafik akımının ana parametreleri olan hacim, hız ve yoğunluk kavramları anlatıldıktan sonra, trafik akımının özellikleri detaylı açıklanarak, trafik sıkışıklığının nedenleri üzerinde durulmuştur. Çalışmanın üçüncü bölümünde, trafik simülasyon modelleri konusunda detaylı açıklamalar yapılarak, simülasyon modelleri anlatılmıştır. Bu bölümde ayrıca, çalışmada kullanılan VISSIM mikrosimülasyon programının çalışma prensipleri ile kabulleri de belirtilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde, ilk olarak Boğaziçi Köprüsü özelinde O-1 karayolu üzerinde Anadolu yakasından Avrupa yakası yönüne doğru katılım kolları olan Beylerbeyi, Altunizade, Acıbadem ve Göztepe kesimlerinde trafik sıkışıklığının mikrosimülasyon ile modellenmesi yapılmış, bu model kalibre edildikten sonra, kalibre edilmiş model üzerinde söz konusu kesimlerde hız yönetimi yöntemi uygulanarak, genel olarak çalışma alanındaki yol ağının performansının nasıl değiştiği gözlenmiştir. O-1 karayolu üzerinde Anadolu yakasından Avrupa yakası yönüne doğru katılım kolları olan Beylerbeyi, Altunizade, Acıbadem ve Göztepe kesimlerinde hız yönetimi yöntemi uygulanarak, yol ağındaki performans özelliklerindeki değişimler belirtilmiştir. Ağ genelinde, mevcut duruma göre hız değeri 60 km/sa ulaştığında, taşıt başına gecikmelerde yaklaşık yüzde 60 oranında iyileşme sağlanmıştır. Mevcut durumda taşıt başına ortalama hız 23.3 Km/sa iken, 60 Km/sa lik hız yönetimi uygulandığında yaklaşık yüzde 76 oranında hız artışına neden olarak, 41.2 Km/sa te ulaşmıştır. Benzer şekilde, mevcut durum ile 60 Km/sa lik hız yönetimi uygulaması karşılaştırıldığında, toplam seyahat süresinde yaklaşık olarak yüzde 38 oranında iyileşme sağlandığı görülmüştür