Browsing by Author "Bozacı, Hülya"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Türk Ulusal Ajansı tarafından desteklenen hayat boyu öğrenme projelerinde bilişim teknolojileri kullanım durumu(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-01) Bozacı, Hülya; Uzunboylu, HüseyinBilim ve teknoloji günümüzde baş döndürücü bir hızla ilerlemekte, bilgi teknolojileri araçları neticesinde eğitimde de yenilikler ve değişimler kaçınılmaz olmuştur. Böylece eğitim, ticaret ve kültürel alanlara kadar ülkeler arasında ortak çalışma imkânları doğmakta, hatta bu giderek zorunlu hale gelmektedir. Gelişen bu durumlar eğitimde gerek ulusal gerekse uluslararası projeler üretilmeye yöneltmiştir. Bu araştırmada, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları içerisinde yer alan Hayat Boyu Öğrenme ve Gençlik Programları kapsamındaki projelerde bilgi teknolojileri kullanım durumu incelenmiştir. Ayrıca, bilgi teknolojilerinin eğitim projelerindeki rolü ve projeleri yürüten öğretmenlerin bilgi teknolojilerinin eğitim alanındaki kullanımları incelenmiştir. Durum incelemesi için Türk Ulusal Ajansı Hayat Boyu Öğrenme ve Gençlik Programları içerisinde kabul edilmiş İstanbul ilinden rastgele seçilen 10 proje incelenmiştir. Verileri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. İncelenen 10 proje koordinatörü öğretmen ile videolu görüşme yapılmıştır. Bunun yanında öğretmenlere bilgi teknoloji kullanım değerlendirme rubrik ölçeği uygulanmıştır. Araştırma; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ile Sonuç, Tartışma ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Nvio9.0 ve SPSS 15.0 programları kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Türkiye’deki eğitim projelerinde bilgi teknolojilerinin kullanım durumu ortaya konulmuştur.