Browsing by Author "Cak, Yalçın"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item İşbirlikli mobil öğrenmenin dezavantajlı öğrencilerin akademik başarılarına etkileri(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-06) Cak, Yalçın; Salman, Yücel BatuBu çalışma mobil teknolojiler ve bu teknolojilerin eğitim materyali olarak kullanılmasıyla, işbirlikli mobil öğrenme (İMÖ) ve işbirlikli yüz yüze öğrenme (İYÖ) ortamlarının dezavantajlı öğrencin akademik başarısına etkisi konusundaki bulgular, sonuçlar, öneriler ve yorumlarla literatüre katkıda bulunmaktadır. Ayrıca bilişim teknolojileri alanında ülkemizde liselerde eğitim gören dezavantajlı öğrencilerin sosyal paylaşım siteleri aracılığıyla etkileşimli eğitimi de bu araştırmanın diğer bir önemini teşkil etmektedir. Araştırma 2013 – 2014 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı İstanbul'da ki bir lisede 10. sınıfa devam eden toplam 42 öğrenci (21‟er öğrenci mevcudu ile iki sınıf) üzerinde yürütülmüştür. Ayrıca çalışmada iki adet veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlardan ilki akademik başarı testi, ikinci ise kişisel bilgi formudur. Araştırma sonucunda akademik başarı testi sonuçları Bağımsız grup T-Testi, Eşleştirilmiş gruplar T-Testive ANCOVA yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analizler SPSS (Statistical Package for Social Sciences for Windows, Sürüm 20.0) paket programı aracılığı ile istatistiki verilere dönüştürülmüştür. Analiz sonuçlarına göre, İMÖ ve İYÖ yöntemleri ön test ve son test sonuçlarına göre, grupların akademik başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmaktadır. Bu fark iki yöntem arasında karşılaştırıldığında da İMÖ lehinedir. Sonucun bu şekilde olmasında, İMÖ yönteminin zamandan ve mekândan bağımsız öğrenmeyi mümkün kılarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirmesinden, SMS ve sosyal ağlar yardımı ile grup içi ve gruplar arası etkileşimi en üst düzeye çıkartmasından kaynaklandığı düşünülmektedir.