Browsing by Author "Kır, Hülya"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item İlköğretim okullarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknoloji eğitiminin sorunlarına yaklaşımları (İstanbul örneği)(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012) Kır, Hülya; Uzunboylu, HüseyinBilişim Teknolojileri (BT) modern toplumların vazgeçilmez bir yapı taşı hâline gelmiştir. Yetişen bireylerin teknolojiden en iyi şekilde faydalanmaları gerekmektedir. Bilişim Teknolojileri eğitiminin misyonunu üstlenmiş değerli öğretmenlerimize birçok görev ve sorumluluklar düşmektedir. Bu araştırmada ilköğretim okullarında görev yapmakta olan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin okul ortamında karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılı İstanbul ili Bağcılar, Esenler ve Gaziosmanpaşa ilçelerinde çalışan 62 bilişim teknolojileri öğretmeninden araştırmacı tarafından hazırlanan anket aracılığı ile toplanmıştır. Tarama modelindeki araştırma ile elde edilen veriler SPSS Statistics 15.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre karşılaşılan sorunların öğretmenlerin yaş ve hizmet yıllarına göre farklılık göstermediği saptanmıştır. Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin en çok ailelerin derse yaklaşımı, fiziki ortamlar ve genel değerlendirme konularında sorun yaşadıkları gözlemlenmiştir. Öğretmen boyutunda derste yapılması gereken etkinlikleri engelleyen soruna rastlanmamıştır. Okul boyutunda, öğretmen ve öğrencinin yapması gereken etkinliklerde okul olanaklarının sınırlılıklarıyla karşılaştıkları ve ders saatinin azaltılmasının derste yapılması gereken etkinlikleri engellediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında öneriler geliştirilmiştir.