Browsing by Author "Kıroğlu, Onur"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Okul yöneticilerinin bilgi teknolojilerindeki yeterliliklerinin değerlendirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-12) Kıroğlu, Onur; Uzunboylu, HüseyinBu araştırma ilköğretim ve ortaöğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerini belirleyip, yöneticilerin yaşlarına, öğretmenlik ve yöneticilik görev sürelerine, yöneticilik kademelerine ve eğitim düzeylerine göre bilgi teknolojileri kullanımında farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucunda elde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile tespit edilen yöneticilerin eğitim alanında bilgi teknolojileri yeterliliklerindeki eksikler doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket formu yöneticilere kâğıt üzerinde doldurtularak toplanmıştır. Yöneticiler araştırmanın anket formunu kağıt üzerinde doldurmuştur. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılarıldıktan sonra SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir. Veriler, demografik özellikler dikkate alınarak ankete katılan yöneticilerin yeterliliklerini ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Bu çalışmada t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anket ve tablolardan elde edilen bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak uygulamaya ve araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.