Browsing by Author "Kulu, Murat"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Item Öğrencilerin internet kullanımına yönelik görüşleri ve okul başarısı ile ilişkisi : Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi örneği(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-05) Kulu, Murat; Özçınar Uzunboylu, ZehraBu araştırma, öğrencilerin internet kullanımına yönelik görüşlerini belirleyip, okul başarısı ile ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu genel amaç doğrultusunda araştırmacı tarafından öğrencilerin demografik bilgilerini, internet kullanım özelliklerini, okul dışındaki vakitlerini nasıl değerlendirdiklerine yönelik görüşleri, internette çalıştığı derslere yönelik görüşleri, internette ders çalışma yöntemlerine yönelik görüşlerini, interneti kullanım amaçlarına yönelik görüşlerini ve internette girdiği web sitelere yönelik görüşleri saptamak amacıyla 19 sorudan oluşan bir anket formu oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında İstanbul İli Şişli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde okuyan 153‟ü kız 362‟si erkek toplam 515 mesleki ve teknik ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin okul dışındaki vakitlerini nasıl değerlendirdik- lerine yönelik görüşlerinin, gün içerisinde internet kullanım süresinin, gün içerisinde ders çalışmak için internet kullanım süresinin, internette çalışılan derslerin, internette ders çalışma yöntemlerinin, interneti kullanım amacının, internette girilen web sitelerinin cinsiyet, okudukları sınıf, okudukları alan ve okul başarısına göre (2009-2010 eğitim-öğretim yılı yıl sonu ve 2010-2011 eğitim-öğretim yılı 1.dönem sonu) farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla N(f), Ki-Kare testi, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve post-hoc çoklu karşılaştırma tekniği uygulanmış ve sonuçların yorumlanmasında anlamlılık düzeyi (p) yüzde beş(0.05) olarak alınmıştır. Araştırma sonunda elde dilen bulgularla ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Tüm analiz işlemlerinde SPSS 18,0 (Statistical Package for Social Science) paket programı kullanılmıştır.