Repository logo
Communities & Collections
Browse DSpace
  • English
  • Türkçe
Log In
New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Paşaoğlu, Ali"

Filter results by typing the first few letters
Now showing 1 - 1 of 1
  • Results Per Page
  • Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Eyüp Hasdal-Kemerburgaz Yolu Göktürk Mevkiinde otoyoldan kaynaklanan çevresel gürültünün değerlendirilmesi, gürültü haritasının hazırlanması ve gürültü perdesi modeli
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-06) Paşaoğlu, Ali; Demir, Göksel
    Gürültü, insanlar üzerinde olumsuz etkiler yaratan ve hoşa gitmeyen sesler olarak ifade edilir. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de, gürültü kent yaşamını olumsuz etkilemektedir. Özellikle otoyol gürültüsü, yakınında bulunan konut, hastane ve okul gibi hassas ve çok hassas alanlarda bireyleri olumsuz etkilemektedir. Bu tez çalışmasında, İstanbul’da ağır vasıta trafiğinin en yoğun olduğu, dolayısıyla otoyol gürültüsünün en yüksek değerlere ulaştığı otoyollardan biri olan Eyüp Hasdal-Kemerburgaz Otoyolundan kaynaklanan çevresel gürültü düzeyleri ölçülerek, Göktürk Mahallesi konut bölgesinde otoyoldan kaynaklanan gürültü düzeyleri ulusal ve uluslararası standart ve mevzuatlara göre değerlendirilmiş, sahada ölçülen ve SoundPlan 6.5 bilgisayar programı kullanılarak modellenen gündüz, akşam ve gece gürültü seviyelerinin rahatsızlık seviyesi üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Bölgenin sayısal haritaları kullanılarak, SoundPlan 6.5 programıyla Hasdal-Kemerburgaz Otoyolundan kaynaklanan Göktürk Mevkiinde oluşan gürültü için, bölgenin gürültü haritaları hazırlanmıştır. Göktürk konut bölgesindeki gürültü rahatsızlığından dolayı, mevcut gürültü düzeylerini indirmek için çözüm önerisi olarak otoyol kenarına 4 metre yüksekliğinde gürültü bariyeri önerilmiş, önerilen gürültü bariyeri SoundPlan programı kullanılarak otoyol kenarına modellenmiş olup, oluşan yeni durumdaki gürültü haritaları hazırlanarak mevcut durumdan ne kadar gürültü seviyesi azaltımı olacağı ortaya konmuştur. Yapılan modelleme çalışmaları sonucunda, modellenen gürültü bariyeri sayesinde konut alanındaki gürültü düzeylerinin rahatsızlık seviyesi ve mevzuatlarda belirtilen sınır değerlerinin altına indiği görülmüştür.
BİLGİ
  • Etkinlikler
  • Duyurular
  • Ekibimiz
  • Veritabanları
  • Kütüphane Kuralları
  • Ödünç Verme
  • S.S.S
  • İletişim
İLETİŞİM

Çırağan Caddesi, Osmanpaşa Mektebi Sokak,
No:4-6,34353 Beşiktaş/İstanbul
(0212) 381 02 20 - 02 23
library@lib.bau.edu.tr

DSpace software copyright © 2002-2025 Support by ZeGeSoft

  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback
Repository logo COAR Notify