Browsing by Author "Uzunboylu, Hüseyin"
Now showing 1 - 17 of 17
- Results Per Page
- Sort Options
Item Avukatların bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma durumlarının ve e-öğrenmeye yönelik görüşlerinin belirlenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2009) Kılıç, Selcen; Uzunboylu, HüseyinItem Erasmus programına katılan Türk öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Şahin, Emre; Uzunboylu, HüseyinYükseköğretimde eğitimin kalitesini yükseltmek ve kültürler arası etkileşimi arttırabilmek amacıyla Avrupa Birliği tarafından finanse edilen eğitim programları uygulanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Erasmus programı olarak adlandırılan gençlik programına AB ülkeleri, EFTA(Lihteştayn, Norveç, İzlanda) ülkeleri ve aday ülkeler katılmaktadır. Bu araştırma ile erasmus değişim programına katılan Türk öğrencilerin, program boyunca karşılaştıkları eğitsel, ders ve kişisel sorunlarına yönelik bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma programa daha sonra katılacak Türk öğrencilere rehber olmayı hedeflemektedir. Araştırmaya erasmus programına katılan 182 kişi anket formlarını doldurarak katkıda bulunmuşlardır. Katılımcılar tarafından online ortamda ve kağıt ortamında doldurulan anket bilgileri Excel tablolama programına aktarılmıştır. Daha sonra veriler veri madenciliği yöntemlerinden kümeleme tekniği kullanılarak SPSS 12.0 programı ile analiz yapılmak üzere hazırlanmıştır. Hazırlanan formlar K-Means algoritması ve C5.0 karar ağacı kullanılarak çalışmanın analizi yapılmıştır. Araştırma bulguları aşağıda özetlenmiştir; Programa katılan öğrencilerin genel olarak kendileri için ayrılan bütçeden memnun olmadıkları görülmektedir. Öğrencilerin programla ilgili kişisel beklentilerinin olumlu yönde gerçekleştiği ve gittikleri ülkelerde sosyal yaşantıdan, ülkenin yaşam kalitesinden ve üniversitelerde gördükleri eğitimlerden genel anlamda memnun kaldıkları görülmüştür.Item Gender differences between theoretical and practical achievements of CS students(2010) Alparslan, Erdem; Karahoca, Adem; Karahoca, Dilek; Uzunboylu, Hüseyin; Özçınar, ZehraItem İlköğretim okullarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilişim teknoloji eğitiminin sorunlarına yaklaşımları (İstanbul örneği)(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012) Kır, Hülya; Uzunboylu, HüseyinBilişim Teknolojileri (BT) modern toplumların vazgeçilmez bir yapı taşı hâline gelmiştir. Yetişen bireylerin teknolojiden en iyi şekilde faydalanmaları gerekmektedir. Bilişim Teknolojileri eğitiminin misyonunu üstlenmiş değerli öğretmenlerimize birçok görev ve sorumluluklar düşmektedir. Bu araştırmada ilköğretim okullarında görev yapmakta olan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin okul ortamında karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma verileri 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılı İstanbul ili Bağcılar, Esenler ve Gaziosmanpaşa ilçelerinde çalışan 62 bilişim teknolojileri öğretmeninden araştırmacı tarafından hazırlanan anket aracılığı ile toplanmıştır. Tarama modelindeki araştırma ile elde edilen veriler SPSS Statistics 15.0 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre karşılaşılan sorunların öğretmenlerin yaş ve hizmet yıllarına göre farklılık göstermediği saptanmıştır. Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin en çok ailelerin derse yaklaşımı, fiziki ortamlar ve genel değerlendirme konularında sorun yaşadıkları gözlemlenmiştir. Öğretmen boyutunda derste yapılması gereken etkinlikleri engelleyen soruna rastlanmamıştır. Okul boyutunda, öğretmen ve öğrencinin yapması gereken etkinliklerde okul olanaklarının sınırlılıklarıyla karşılaştıkları ve ders saatinin azaltılmasının derste yapılması gereken etkinlikleri engellediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında öneriler geliştirilmiştir.Item İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeylerinin belirlenmesi [Computer File](2011) Kuşkonmaz, Haldun; Uzunboylu, HüseyinItem Malzeme bilgisi dersinin Moodle açık kaynak kodlu öğrenim yönetim sisteminde işlenişinin öğrenci üzerindeki etkinliğinin değerlendirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-05) Aydın, Doğan; Uzunboylu, HüseyinÜlkemizin gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşabilmesi için eğitim kalitesi arttırılmalıdır. Eğitimsel bilginin iletişim organları ile örneğin; Radyo, televizyon, bilgisayar, Internet ve benzeri araçlarla elektronik olarak istenilen mekâna ulaştırılmasına uzaktan eğitim denilmektedir. Eğitim sisteminde ulaşılabilirliğin ve kalitenin arttırılabilmesi için uzaktan eğitim önemli bir unsurdur. Eğitim kalitesini arttırmanın yolu eğitim teknolojilerini kullanarak daha büyük kitlelere daha hızlı ve nitelikli eğitim vermekten geçmektedir. Günümüzde Uzaktan eğitimin, eğitim yöntemleri içinde birçok açıdan avantajlı bir yöntem olması, yer ve zamandan bağımsız yapılabilmesi dünyada olduğu gibi Türkiye‟ de de üniversiteleri bu konuda yoğun çalışmalar yapmaya sevk etmiştir. Türkiye‟ deki birçok üniversite, Uzaktan Eğitim Merkezleri kurmuş ve uzman ekipler oluşturarak çalışmalarını hızlandırmıştır. Uzaktan eğitimde günümüze kadar birçok iletişim aracı kullanılmıştır. Mektupla başlayan uzaktan eğitim metodu gelişen eğitim teknolojileri ile bugünkü halini almıştır. Günümüzde uzaktan eğitim en yaygın olarak web ortamında kullanılmaktadır. Uzaktan eğitime hizmet eden teknolojik eğitim araçlarından birisi de bu araştırmada kullanılan Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemidir. Moodle, herkes tarafından kullanılabilecek bir çevrimiçi ders yönetim sistemidir. En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. Çalışmada mesleki eğitimin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle Malzeme Bilgisi eğitimi ders olarak seçilmiş ve eğitim ortamı hazırlanmıştır. Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemini kullanan öğrencilerin ÖYS hakkındaki görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir ve 13 hafta süren ders aşamasından sonra uygulanan anketle öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Sonuç olarak elde edilen istatistikler ve yorumları çalışmanın son bölümünde verilmiştir.Item Meslek lisesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım amaçları ile eğitsel sosyal medya kullanımlarının değerlendirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-06) Uysal, Savaş; Uzunboylu, HüseyinGünümüzde ülkelerin uygarlık seviyeleri kullandıkları teknoloji ve bu teknolojiyi uygulayıp geliştirebilecek nitelikli insan kaynaklarına sahip olma ile ölçülür hale gelmiştir. Eğitim ortamlarının teknolojiden bağımsız düşünülemediği bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde gelişen teknolojik olanaklar eğitim yapılan ortamların kapsamının değişmesine neden olarak eğitim kurumlarının çağa ayak uydurması gerekliliğini doğurmuştur. Sosyal ağlar, içerisinde barındırdığı etkileşim ve iletişim araçları, yaygın kullanım oranı ile eğitimsel anlamda önemli bir potansiyele sahiptir. Ülkemizde de ilköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin bu ağları sıklıkla kullandıkları görülmektedir. Bu çalışmada, meslek lisesinde okuyan öğrencilerin sosyal medya sitelerini kullanma durumları, kullanma amaçları ve eğitsel bağlamda kullanılmasına yönelik öğrenci görüşleri incelenmiştir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma, Haydarpaşa Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi örgencileri ile yürütülmüştür. Okul ülke çapında tanınan birçok alanda ilklere imza atmış tarihi ve öncü bir okuldur. M.E.B birçok projede bu okula görev vermiş ve okul pek çok öğrencisi ile yurt içi ve yurt dışında ülkemizi temsil etmiştir. Çalışmanın örneklemi 12‟ kız ve 332‟ erkek olmak üzere toplam 344 kişiden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, meslek lisesi öğrencilerinin görüşlerine göre sosyal medya sitelerinin lise eğitiminde olumlu katkısı olduğu, eğitsel bağlamda kullanılmasının iletişim, işbirliği ve kaynak paylaşımı konusunda yararlı olacağı bulunmuştur. Öğrencilerin sosyal medya sitelerini kullanma amaçlarının daha çok eski arkadaşları ile iletişim kurmak, ortak ilgi ve gereksinimlere sahip gruplara katılmak ve kısa sürede daha çok bilgi paylaşmak olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilere göre sosyal medya siteleri: iletişim, sosyalleşme, haberleşme, paylaşım, kendini ifade etme ve psikolojik rahatlama açısından olumlu etkilere sahipken; gereğinden fazla zaman harcama, ders verimliliğini düşürme, ilginin dağılması, sosyalleşmeyi engelleme şeklinde olumsuz etkilere de sahiptir. Bu nedenle sosyal medya sitelerinin eğitimde öğrenme performansını artırmaya yönelik olumlu bir etkisinin olabileceği ancak kullanım sürecinde dikkatli olunması gerektiği ve olumsuz örnek gösterebilecek öğrencilere karşı da hazırlıklı olunması gereklidir.Item Mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıklarının değerlendirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-05) Kaya, Yakup; Uzunboylu, HüseyinBu araştırmada, lise öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları belirlenip, bu yeni iletişim modelinin öğrenci yaşamındaki önemi gösterilmektedir. Bu genel amaç doğrultusunda, öğrencilerin demografik bilgileri, internet ve sosyal medyayı hangi araçlarla kullandıkları, internet ve sosyal medyayı kullanım amaçlarına yönelik görüşleri ve internet ve sosyal medyada harcanan zamana yönelik görüşleri saptamak amacıyla 26 sorudan oluşan bir anket formu oluşturulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Maçka Akif Tuncel Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde okuyan 343 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin, gün içerisinde internet kullanım süresi, , interneti kullanım amacı, internette girilen sosyal medya siteleri gibi değişkenler esas alınarak, cinsiyet ve yaşa göre (2012-2013 eğitim öğretim yılı 2.dönem sonu) farklılık gösterip göstermediğini belirlenmiştir. Bu amaçla, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve çapraz tablo tekniği uygulanmış ve sonuçların yorumlanmasında anlamlılık düzeyi (p) yüzde (0.05) olarak alınmıştır. Araştırma sonunda elde dilen bulgularla ilgili sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Tüm analiz işlemlerinde SPSS 21,0 (Statistical Package for Social Science) paket programı kullanılmıştır.Item Öğrenci merkezli eğitim yönetim sistemi tasarlanması ve geliştirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-06) Alter, Yavuz; Uzunboylu, HüseyinBilgisayar teknolojilerinin tüm hayatımızı etkilediği günümüzde, eğitim ve öğretim yavaş yavaş uzaktan öğrenme uygulamalarına yönelmektedir. Uzaktan öğrenme kavramının temellerini oluşturan eğitim yönetim sistemleri ve eğitim içerik yönetimi sistemleri, başta okullar olmak üzere birçok kurumun dikkatini çekmiştir. Bu kurumlar kendi eğitim yönetim sistemlerini kurmuşlar ya da açık kaynak kodlu yazılımlardan yaralanmışlardır. Öğrenci merkezli öğrenme, öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önüne alarak onların gereksinim duydukları eğitim ve öğretimin verilmesi yöntemidir. Bu tez çalışması ile alan taraması sonucunda elde edilen veriler ışığında öğrenci merkezli bir eğitim yönetim sistemi tasarlanmış ve adım adım geliştirilmiştir. Eğitim yönetim sistemi tasarlama ve geliştirme süreci sonunda elde edilen tecrübeler değerlendirilerek sonuç ve öneriler bölümünde incelenmiştir. Tasarlanıp geliştirilen eğitim yönetim sistemi http://alterbreeze.net/oys/ internet adresi üzerinden test yayınına açılmıştır.Item Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının değerlendirilmesi : Şişli Endüstri Meslek Lisesi örneği(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-06) Yılmaz, Hüseyin Hakan; Uzunboylu, HüseyinBu betimsel araştırmanın amacı; öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin araç-gereç kullanmaya yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, İstanbul ili Şişli Endüstri Meslek Lisesi öğretmenleri örneklem grubuna alınmıştır. Öğretmenlerin araç-gereç kullanmaya yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Öztürk (2006) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Eğitimde teknoloji kullanımı konusunda erkek öğretmenlerin lehine anlamlı fark bulunmuştur. Eğitim durumuna göre farklılık belirlenmemiştir. Branş değişkenine göre ise meslek dersi öğretmenleri lehine fark bulunmuştur. Öğretmenlerin kıdemlerine göre her hangi bir farklılık belirlenmemiştir. Bütün bu bulgulara göre öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımının faydalı olacağını düşündüğü, yeni teknolojiler hakkında kendilerini geliştirmeye çalıştıkları ve derslerde teknolojik araç gereç kullandıkları sırada sınıf yönetiminde herhangi bir sorunla karşılaşmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Item Okul yöneticilerinin bilgi teknolojilerindeki yeterliliklerinin değerlendirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-12) Kıroğlu, Onur; Uzunboylu, HüseyinBu araştırma ilköğretim ve ortaöğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerini belirleyip, yöneticilerin yaşlarına, öğretmenlik ve yöneticilik görev sürelerine, yöneticilik kademelerine ve eğitim düzeylerine göre bilgi teknolojileri kullanımında farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucunda elde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile tespit edilen yöneticilerin eğitim alanında bilgi teknolojileri yeterliliklerindeki eksikler doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket formu yöneticilere kâğıt üzerinde doldurtularak toplanmıştır. Yöneticiler araştırmanın anket formunu kağıt üzerinde doldurmuştur. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılarıldıktan sonra SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir. Veriler, demografik özellikler dikkate alınarak ankete katılan yöneticilerin yeterliliklerini ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Bu çalışmada t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anket ve tablolardan elde edilen bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak uygulamaya ve araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.Item Ortaöğretim öğrencilerinin sosyo-ekonomik aile yapılarının e-öğrenmeye yansımaları(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-04) Çelik, Birol; Uzunboylu, HüseyinBilim çağına girerken bütün ülkelerin üzerinde önemle durdukları ve giderek daha fazla kaynak ayırdıkları sektör eğitimdir. Bilim ve teknolojideki gelişmelere paralel olarak eğitimde kaliteyi yükseltmek, işgücü potansiyelini sanayi toplumunun gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazandırmak için çok değişik eğitim yöntemleri denenmeye başlanmıştır. Bu yöntemlerden biri de Uzaktan Eğitimdir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırmanın konusu, amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise yapılan literatür taraması sonucu ulaşılan konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde çalışmanın başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları doğrultusunda konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Ayrıca genel olarak toplumsal değişim süreçlerinin eğitim sistemlerine etkisi ve yaşam boyu eğitim ihtiyacı konuları tartışılmaktadır. Toplumsal yapıda meydana gelen tüm değişimler, eğitim sistemlerini de etkiler. Bilgi çağına geçiş sürecinin yaşandığı günümüz toplumlarında geçmiş dönemlerinin gelenekselleşmiş yöntemlerinin eğitimlerin gerçekleştirilmesinde yetersiz kalmaktadır. İnsanların gündelik yaşantısından, aile yapısına ve çalışma saatlerine kadar çok çeşitli alanlarda yapısal değişiklikler yaşanmaktadır. Toplum artık geçmiş dönemlerden çok farklı bir yaşam biçimine sahiptir. Günümüz toplumları yüz yüze eğitimlerin yanında internet teknolojilerinin de yardımıyla kurulacak zaman ve mekândan bağımsız gerçekleştirilebilen esnek yapılı eğitimlere ihtiyaç duymaktadır. Bu eğitimlerde başarılı olabilmek için davranışsal ve bilişsel yaklaşımların yanında özellikle yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine dayalı, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tam öğrenme gibi öğrenci merkezli eğitim stratejilerinden faydalanılmalıdır. Araştırmanın yöntemine ilişkin ayrıntılar üçüncü bölümde açıklanmaktadır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile literatürde tespit edilen boşluk doldurulmaya çalışılmıştır. Anket çalışması, kâğıt üzerinde ve Google Docs – Form üzerinden online olarak yapılmıştır. Online ankete katılım duyuruları mevcut e-posta listeleri ve sosyal paylaşım siteleri üzerinden yapılmıştır. Kâğıt üzerinden doldurulan anketlerdeki veriler öncelikle web tabanlı Google Docs - Form uygulamasına işlenmiştir. Ardından SPSS programı yardımıyla çeşitli konulardaki veriler tablolar haline getirilmiş ve bunlar ile demografik özellikler, sahip olunan teknolojik imkânlar, e-öğrenmeye bakış açıları gibi bağımsız değişkenler arasındaki ilişkileri incelemeye yönelik çapraz tablolar oluşturulmuştur. Birbirinden bağımsız nicel değişkenler arasındaki sistematik ilişkilerin anlamlılığının ve aralarındaki farkların ortaya koyulmasında ki kare bağımsızlık testinden faydalanılmıştır. Bu anketten elde edilen bulgularda araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Bu bölümde elde edilen sonuçlar kısaca değerlendirilecek olursa; Uzaktan eğitim, çok çağdaş bir eğitim olarak görülmektedir, E-öğrenmenin, geleneksel eğitim kadar etkili olduğu söylenebilir, Eğitim yoksulluğunu azaltacak bir faaliyet olarak görülmektedir, Uzaktan eğitimin: Öğretmen eksikliğini gidermek, fırsat eşitliği sağlamak, yeni gelişen teknolojilerin takibi, fiziki ortam açığının kapatılması konusunda eğitime katkıda bulunduğu görülmektedir. Son olarak sonuç ve değerlendirmeler bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak gelecekte yapılacak olası araştırmalar için öneriler sunulmuştur.Item Pazarlama yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil öğrenme algılarının belirlenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-06) Küle, Gökçe; Uzunboylu, HüseyinYapılan araştırmada Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı’nda Pazarlama Yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil algı düzeyleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2011-2012 eğitim ve öğretim yılı bahar döneminde İstanbul'da bulunan Okan Üniversitesi Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı'na devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma 45 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Okan Üniversitesi Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı'nda Pazarlama Yönetimi dersini alan öğrenciler için deneysel bir ortam hazırlanmıştır. Öğrencilere Pazarlama Yönetimi dersinin konuları mobil içerik olarak gönderilmiştir. İçerikler gönderildikten sonra öğrencilerin mobil algılarının ölçülmesi için anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS programında analiz edilmiştir. Öğrencilerin mobil öğrenme algı düzeylerini belirlemek için kullanılan ölçek 5 faktör ve 30 maddeden oluşmaktadır. Ölçek için gerekli izinler alınmıştır. Verileri analiz etmek için analiz; yüzde (%), aritmetik ortalama (X) ve betimsel istatistiklerde frekans (f) tek faktörlü karşılaştırmalarda varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan anketle elde edilen veriler ttesti ve One-Way ANOVA analiz teknikleri analiz edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunun mobil öğrenmeye yönelik algı düzeyleri yüksek çıkmış, mobil öğrenmeye yönelik eğitimlerle öğrencilerin algı düzeylerinin arttırılabilir.Item Programlama temelleri dersine yönelik mobil öğrenme aracının geliştirmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-06) Dehmenoğlu, Cengiz; Uzunboylu, HüseyinTablet bilgisayar ve akıllı telefon gibi mobil cihazların kullanımında son yıllarda büyük bir artış gözlenmiştir. Bu cihazların bir iletişim aracı olarak kullanımının yanında eğitim alanında da kullanımını sağlayan uygulamalar geliştirilmektedir. Yapılan alanyazın taramasında mobil öğrenme alanında pek çok uygulama geliştirildiği, fakat bu uygulamaların sayısının yetersiz olduğu gözlemlenmiştir. Yine yapılan araştırmada, Google Play Store ve AppStore’da programlama eğitimi için geliştirilen uygulama sayısının da yetersiz olduğu görülmüştür. Bu araştırmalar sonucunda bu konuda çalışma yapılmasının önemi anlaşılmıştır. Yapılan çalışmada, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı Programlama Temelleri Dersinin mobil öğrenme ile desteklenmesini sağlayacak Android tabanlı Kod Her Yerde isimli bir mobil uygulama geliştirilmiştir. Ayrıca uygulamayı kullanan ve kullanmayan öğrencilerin akademik başarıları arasındaki farklar ölçülmüştür. Çalışma 2014 - 2015 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin 10. sınıfında öğrenim gören 31’er kişilik birbirine denk olduğu varsayılan iki grup öğrencinin katılımıyla yapılmıştır. Bir gruba sadece yüz yüze eğitim uygulanırken, diğer gruba yüz yüze eğitimin yanı sıra mobil uygulama ile destek verilmiştir. Uygulama sonucu yapılan testlerin sonuçları SPSS programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak, mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde istatistiki olarak anlamlı bir etkisinin olduğu, mobil öğrenme ile desteklenen öğrencilerin sadece yüz yüze eğitim alan öğrencilerden daha yüksek başarı sağladığı görülmüştür.Item Teknik öğretmenlerin eğitimde bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerinin belirlenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-05) Bilgin, Hasan; Uzunboylu, HüseyinBilgi teknolojilerinin hızlı bir şekilde hayatımızın her alanına girmesiyle eğitim sistemlerininde bu değişime ayak uydurması kaçınılmaz olmuştur. Eğitimde teknoloji kullanımı kalite ve verimliliği arttırmıştır. Yeni gelişme ve yatırımların ışığında klasik eğitim ortamlarıda kendini yenilemeye başlamıştır. Teknik eğitim ülkelerin ihtiyaç duyduğu ara eleman gücünün yetiştirilmesi konusunda öncelikli konulardan biridir. Yetiştirilen ara elemanın günümüz hızlı değişen bilgi teknolojileri sayesinde en güncel bilgiye en hızlı şekilde erişebilmektedir. Bu yeteneği öğrencilere kazandırmanın temel yolu öğretmenlerin bilgi teknolojilerini eğitimde etkin kullanımlarıyla gerçekleşebilecektir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucundaelde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Bu kısımda genel olarak teknik ve mesleki eğitimin tarihçesi tartışılmış ve günümüze kadar kullanılan teknolojik araçlar listelenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile literatürde tespit edilen teknik öğretmenöz yeterlilik boşluğu doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket çalışması,kâğıt üzerinde ve Limesurvey yazılımı üzerinden online olarak yapılmıştır. Anket katılımı ile ilgili duyurularelektronik posta listeleri ve çeşitli forum siteleri üzerinden gerçekleştirilmiştir. Kâğıt üzerinde toplanan formlar Limesurvey yazılımı üzerinde derlenip, ardından SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir. Veriler demografik özellikler dikate alınarak ankete katılan teknik öğretmenlerin özyeterliliklerini ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Birbirinden bağımsız nicel değişkenler arasındaki sistematik ilişkilerin anlamlılığının ve aralarındaki farkların ortaya koyulmasında Mann Whitney-U ve Kruskall Wallis-H testlerinden faydalanılmıştır. Anket ve tablolardan elde edilem bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak gelecekte yapılacak olası araştırmalar için öneriler sunulmuştur.Item Türk Ulusal Ajansı tarafından desteklenen hayat boyu öğrenme projelerinde bilişim teknolojileri kullanım durumu(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-01) Bozacı, Hülya; Uzunboylu, HüseyinBilim ve teknoloji günümüzde baş döndürücü bir hızla ilerlemekte, bilgi teknolojileri araçları neticesinde eğitimde de yenilikler ve değişimler kaçınılmaz olmuştur. Böylece eğitim, ticaret ve kültürel alanlara kadar ülkeler arasında ortak çalışma imkânları doğmakta, hatta bu giderek zorunlu hale gelmektedir. Gelişen bu durumlar eğitimde gerek ulusal gerekse uluslararası projeler üretilmeye yöneltmiştir. Bu araştırmada, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları içerisinde yer alan Hayat Boyu Öğrenme ve Gençlik Programları kapsamındaki projelerde bilgi teknolojileri kullanım durumu incelenmiştir. Ayrıca, bilgi teknolojilerinin eğitim projelerindeki rolü ve projeleri yürüten öğretmenlerin bilgi teknolojilerinin eğitim alanındaki kullanımları incelenmiştir. Durum incelemesi için Türk Ulusal Ajansı Hayat Boyu Öğrenme ve Gençlik Programları içerisinde kabul edilmiş İstanbul ilinden rastgele seçilen 10 proje incelenmiştir. Verileri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. İncelenen 10 proje koordinatörü öğretmen ile videolu görüşme yapılmıştır. Bunun yanında öğretmenlere bilgi teknoloji kullanım değerlendirme rubrik ölçeği uygulanmıştır. Araştırma; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ile Sonuç, Tartışma ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Nvio9.0 ve SPSS 15.0 programları kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Türkiye’deki eğitim projelerinde bilgi teknolojilerinin kullanım durumu ortaya konulmuştur.Item Üniversite öğretim elemanlarının e-öğrenmeye yönelik hazır bulunuşluluk düzeyleri(Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010) Bükücü, Çetin Cem; Uzunboylu, Hüseyin