Browsing by Author "Yaşar, Özge"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item A working successor of learning management systems: SLOODLE(2010) Adıgüzel, Tufan; Yaşar, ÖzgeItem Akıllı telefonların informal öğrenme için kullanımının incelenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-06) Yaşar, Özge; Karadeniz, ŞirinBu araştırmada; akıllı telefon kullanıcısı yetişkinlerin cihazlarını informal öğrenme için kullanma şekilleri, iş ile ilgili durumlarda akıllı telefonların informal öğrenme için kullanımı, bu informal öğrenme durumlarında yaşadıkları problemler ve informal öğrenme sürecinde elde ettikleri bilgilerin güvenirliğine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışma grubunu; uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen, yükseköğrenimini tamamlamış ya da lisansüstü eğitime devam eden, farklı sektörlerden 137 çalışan oluşturmaktadır. Araştırma modeli ise açıklayıcı araştırma desenidir. Nicel verilerin toplanması için izin alınıp değiştirilerek kullanılan ölçek 50 soru ve 3 faktörden oluşmaktadır. Nitel veriler ise yine uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 10 kişi ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Kullanılan görüşme formu 4 sorudan oluşmaktadır. Nitel verilerin yorumlanmasında yüzde (%), frekans (f), ortalama (X ), standart sapma (s) ve nicel verilerin yorumlanmasında ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; katılımcıların akıllı telefonları ile bir şekilde informal öğrenmeye dahil olduğu, bu öğrenme aktivitelerinde telefonlarından en çok arama motorlarına, farklı çoklu ortam dosyaları ya da dokümanlara, sosyal ağlar, haritalar, email, öğrenme ihtiyaçlarına yönelik uygulamalara eriĢim ve telefon görüşmeleri ile faydalandıkları görülmektedir. Twitter informal öğrenme için en çok kullanılan sosyal ağ olarak öne çıkarken, en çok metinsel dokümanlara erişildiği ve dil öğrenme uygulamalarının yaygın olarak kullanıldığı görülmüştür. ĠĢ ile ilgili konularda ise informal öğrenme Twitter, metinsel dokümanlara erişim ve toplantılarda bilinmeyen konuları araştırma şeklinde gerçekleşmektedir. Akıllı telefonlarla informal öğrenmede yaşanılan zorluklar, genel olarak cihaz ve işletim sistemi ile ilgili kullanılabilirlik problemlerinden oluşmaktadır. Informal öğrenme sürecinde doğru bilgiye; erişilen bilgilerin teyit edilmesi, sosyal medyada uzmanları takip etme, güvenirliği bilinen uygulama ve web sitelerini kullanma yöntemleri ile erişilmektedir. Ayrıca, iş yerinde akıllı telefonların informal öğrenme için kullanımına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.