Publication:
TÜRKİYE’DE FİZYOTERAPİSTLERİN İŞ BULMA SÜRELERİNİN VE İSTİHDAM DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ ARAŞTIRMA MAKALESİ

dc.contributor.authorKaragözoğlu Coşkunsu, Dilber
dc.contributor.authorToprak, Mehmet
dc.contributor.authorİnal, H. Serap
dc.contributor.authorDuman, Çiçek
dc.contributor.institutionBahçeşehir Üniversitesi
dc.contributor.institutionBahçeşehir Üniversitesi
dc.contributor.institutionBahçeşehir Üniversitesi
dc.contributor.institutionBahçeşehir Üniversitesi
dc.date.accessioned2025-09-20T20:01:18Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted22.07.2019
dc.description.abstractAmaç: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tercih kılavuzu verilerine göre Fizyoterapive Rehabilitasyon (FTR) lisans eğitimi veren fakülte ve yüksekokulların sayısı ve kontenjanları hergeçen yıl katlanarak artmaktadır. Çalışmamızın amacı, mezun fizyoterapist sayısının % 300’denfazla artış gösterdiği 2012-2016 döneminde mezun olan fizyoterapistlerin iş bulma sürelerininnasıl etkilendiğinin ve istihdam durumlarının değerlendirilmesiydi.Yöntem: 2012-2016 yılları arasında mezun olan fizyoterapistlerin iş bulma süreleri, hangi alandave nerede çalıştıklarını sorgulayan bir anket hazırlanarak, Ocak-Mart 2017 tarihleri arasındaelektronik ortamda paylaşıldı. Yeni mezun fizyoterapistlerin anketi cevaplandırması istendi.Sonuçlar: 2012-2016 yılları arasındaki mezun fizyoterapist sayısı, Yükseköğretim Kurulu (YÖK)ve ÖSYM kontenjan verilerine göre yaklaşık 6003 olarak hesaplandı. Anketi 1120 (% 18,6)fizyoterapist cevaplandırdı. Katılımcıların mezun olduktan sonra iş bulma süreleri, mezuniyetyıllarına göre karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0,05). 2012-2014 yılları ile karşılaştırıldığında, 2015 ve 2016 yıllarında ilk bir, üç ve altı ay içinde iş bulmaoranındaki düşüş dikkat çekti. Çalışmaya katılan fizyoterapistlerin içerisinde çalışmayanların %69,5’unu iş bulamayan 2016 mezunları oluşturmaktaydı. Pediatrik rehabilitasyonun % 44,6 oranlafizyoterapistlerin en çok çalıştığı alan olduğu saptandı.Tartışma: Çalışmamızda fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi veren üniversite sayısının ve mevcutkontenjanların artmasının yeni mezun fizyoterapistlerin iş bulma sürelerini ve istihdam durumlarınıolumsuz etkilediği görüldü. Türkiye’de nüfusa oranla fizyoterapist sayısının hala yeterli olmamasınarağmen istihdam sorunu olduğu gözlemlendi. Bu bağlamda mesleğimize yönelik istihdamınönündeki engelleri ve çözüm önerilerini inceleyen çalışmalara gereksinim olduğu düşüncesindeyiz.
dc.identifier.doi10.21653/tjpr.365475
dc.identifier.endpage52
dc.identifier.issn2651-4451
dc.identifier.issn2651-446X
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage44
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5471
dc.identifier.volume29
dc.language.isotr
dc.relation.journalTürk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi (Online)
dc.subjectRehabilitasyon
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetleri
dc.titleTÜRKİYE’DE FİZYOTERAPİSTLERİN İŞ BULMA SÜRELERİNİN VE İSTİHDAM DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ ARAŞTIRMA MAKALESİ
dc.typeResearch Article
dcterms.referencesCan F. Fizyoterapi ve rehabilitasyonun mesleki gelişim tarihçesi.\r\nİKÇÜSBFD. 2016,1(3):1-6.\r\n, 2008 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.osym.\r\ngov.tr/pdfdokuman/arsiv/2008/2008_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/6_tablo4.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.osym.\r\ngov.tr/pdfdokuman/arsiv/2009/2009_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/6_tablo4.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2010 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.osym.\r\ngov.tr/pdfdokuman/arsiv/2010/2010_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/6_tablo4.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2011 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.osym.\r\ngov.tr/pdfdokuman/arsiv/2011/2011_OSYS_TERCIH_KILAVUZU/6_tablo4.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2012 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.osym.\r\ngov.tr/pdfdokuman/2012/OSYS/2012OSYSKONTKILAVUZ.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2013 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.\r\nosym.gov.tr/pdfdokuman/2013/OSYS/2013OSYSKONTKILAVUZ24062013.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2014 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.\r\nosym.gov.tr/pdfdokuman/2014/OSYS/Tercih/2014OSYSKONTKILAVUZU14072014.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2015 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.\r\nosym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/2015-OSYSKONTKILAVUZU01072015.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2016 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://dokuman.\r\nosym.gov.tr/pdfdokuman/2016/LYS/TERCIH/OSYSKONTKILAVUZU29072016.pdf.\r\nErişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,2017 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim\r\nProgramları ve Kontenjanları Kılavuzu. http://www.osym.gov.\r\ntr/TR,13263/2017-.html. Erişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n,Öztürk NB, Özberk EH, Kapti SB, Fındık LY, Gelbal S, Kavak Y. Hacettepe\r\nÜniversitesi mezun izleme çalışması. Journal of Higher\r\nEducation and Science. 2015,5(3):263-71.\r\n,Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Fakülte ve Yüksekokul Programlarından\r\nmezun olan öğrenci sayıları. https://yokatlas.yok.gov.tr/\r\nlisans-bolum.php?b=11016. Erişim Tarihi: 18 Kasım 2017.\r\n, Öztemel K, Traş Z. Facebook Yoğunluğu Ölçeği’nin (FYÖ) Türkçe’ye\r\nuyarlanması: faktör yapısı ve güvenirliğinin incelenmesi.\r\nTürk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2007,15(2):91-101.\r\n, Scheef AR, Johnson C. The power of the cloud: google forms\r\nfor transition assessment. Career Dev Transit Except Individ.\r\n2017,40(4):250-5.\r\n,European Commission/EACEA/Eurydice. (2012a). The European\r\nHigher Education Area in 2012: Bologna Process Implementation\r\nReport. Brussels: EACEA P9 Eurydice. Ehttp://www.ehea.info/\r\nuploads/(1)/bolognaprocessimplementationreport.pdf. Erişim\r\nTarihi: 6 Aralık 2017.\r\n,Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems\r\nin Europe 2016. https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/images/b/bb/205_EN_JAF_2016.pdf.\r\nErişim Tarihi:\r\n6 Aralık 2017.\r\n,Structural Indicators for Monitoring Education and Training\r\nSystems in Europe 2015 - http://eacea.ec.europa.eu/education/\r\neurydice/documents/thematic_reports/190EN.pdf. Erişim Tarihi:\r\n6 Aralık 2017.\r\n,Şencan İ, Ünal D, Dilsiz A, Ertuğrul M, Ağaoğlu SE, Kosdak M, et\r\nal. 2023 yılı sağlık iş gücü hedefleri ve sağlık eğitimi. Ankara:\r\nSağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlık Bakanlığı\r\nYayınları No: 958, 2014.
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
TÜRKİYE’DE FİZYOTERAPİSTLERİN İŞ BULMA SÜRELERİNİN VE İSTİHDAM DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ ARAŞTIRMA MAKALESİ.pdf
Size:
228.19 KB
Format:
Adobe Portable Document Format