Publication:
İNOVATİF BANKACILIK ÜRÜNLERİNE YÖNELİK TÜKETİCİ KABULÜ VE DAVRANIŞSAL NİYETİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

dc.contributor.authorKoçoğlu Sazkaya, Merve
dc.contributor.authorGündeş, Ferhat
dc.contributor.institutionMarmara Üniversitesi
dc.contributor.institutionBahçeşehir Üniversitesi
dc.date.accessioned2025-09-20T20:01:17Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted28.02.2019
dc.description.abstractİnovasyon kavramına ilgi giderek artmaktadır. Özellikle bankacılık sektöründe bankaların son yıllarda teknolojik yatırımlarını artırdıkları, ürünlerini, hizmetlerini ve süreçlerini kolaylaştırmak, basitleştirmek ve hızlandırmak üzere çeşitli inovasyonlar gerçekleştirdikleri görülmektedir. Bu çalışma çerçevesinde tüketicilerin inovatif bankacılık ürünlerine yönelik kabullerini etkileyen faktörler ve bu faktörlerin tüketici davranışsal niyeti üzerine etkisi belirlenecektir. Bu bağlamda, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde öğrenim görmekte olan 235 MBA öğrencisi üzerinde bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların inovatif bankacılık ürünlerine yönelik kabullerinin ve davranışsal niyetleri üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştir. Gerçekleştirilen farklılık analizleri sonuçlarına göre katılımcıların inovatif bankacılık ürünlerine yönelik tüketici kabulünü etkileyen faktörlerin ve davranışsal niyetlerinin demografik değişkenlerine göre istatistiksel açıdan farklılaşmadığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.doi10.9775/kauiibfd.2018.005
dc.identifier.endpage130
dc.identifier.issn1309-4289
dc.identifier.issn2149-9136
dc.identifier.issue17
dc.identifier.startpage101
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5470
dc.identifier.volume9
dc.language.isoen
dc.relation.journalKAFKAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ
dc.subjectİşletme
dc.subjectİktisat
dc.subjectİşletme Finans
dc.titleİNOVATİF BANKACILIK ÜRÜNLERİNE YÖNELİK TÜKETİCİ KABULÜ VE DAVRANIŞSAL NİYETİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
dc.typeResearch Article
dcterms.referencesAliyev, H. (2008). Gelişmekte olan ülkelerde teknolojik yeniliklerin hizmet\r\nalgılamasında tüketicilere etkisi: “NBC Bank” müşterileri düşünceleri üzerine\r\nuygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.\r\n,Alparslan, M. (1994). Perakendeci bankacılık piyasaları. Bankacılar Dergisi, 5 (14), 53-\r\n63.\r\n,Altan, M. (2001). Fonksiyonlar ve işlemler açısından bankacılık. İstanbul: Beta\r\nYayınları.\r\n,Altuğ, O. (2000). Banka işlemleri muhasebesi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.\r\n,Arıkan, B. (2015). Türk bankacılığında inovasyon ve kreatif bankacılık. Yayınlanmamış\r\nyüksek lisans tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.\r\n,Ayiguliaili, A. (2016). İnternet bankacılığının başarısını etkileyen faktörlerin tespiti:\r\nTürkiye ve Çin karşılaştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi\r\nÜniversitesi, Ankara.\r\n,Barker, A. (2001). Yenilikçiliğin simyası, A. Kardam (Çev.). İstanbul: Mess Yayın.\r\n,Baker, A. D. & Crompton, L. J. (2000). Quality, satisfaction and behavioral intentions.\r\nAnnals of Tourism Research, 27 (3), pp. 785-804.\r\n,Başaran, E.Y. (2015). Bireysel bankacılıkta müşteri ilişkileri ve servis mükemmeliyeti\r\nsağlanmasında insan faktörü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Okan\r\nÜniversitesi, İstanbul.\r\n,Başer, B. C. Yılmaz, A. & İyiler Z. (2013). Kümeler için inovasyon ve AR-GE yönetimi\r\nkılavuzu. Ankara: T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Müdürlüğü.\r\n,Bayram, N. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi.\r\n,Betz, F. (2010). Teknolojik yenilik yöntemi: Değişimle gelen rekabet avantajı, P. Güran\r\n(Çev.). Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları.\r\n,Coşkun, R. Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E., (2015). Sosyal bilimlerde\r\naraştırma yöntemleri – SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.\r\n,Demir, S. (2014). İşletmelerin rekabet avantajı sağlamasında inovasyonun yeri ve\r\nözellikle tekstil firmalarının performansı üzerine etkilerinin analizi.\r\nYayınlanmamış yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.\r\n,Duranlar, S. (2005). Ülkemizdeki banka işletmelerinde tüketici kredileri üzerine bir\r\ninceleme. Finans-Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, 42 (492), 24-35.\r\n,Elçi, Ş. (2006). İnovasyon kalkınmanın ve rekabetin anahtarı. İstanbul: Acar\r\nMatbaacılık.\r\n,Eyüpgiller, S. (2000). Bankalar için banka işletmeciliği bilgisi. Ankara: Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü.\r\n,Fisk, P. (2011). Yaratıcı deha, N. Özata (Çev.). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.\r\n,Gökçe, S.G. (2010). İnovasyon kavramı ve inovasyonun önemi. Fırat Kalkınma Ajansı,\r\n1-5.\r\n,Gregory, S. (2011). The theories of reasoned action and planned behaviour applied to\r\nbusiness decisions: A selective annotated bibliography. Journal of New Business\r\nIdeas and Trends, 9 (1), 43-50.\r\n,Gümüşlüoğlu, L. (2009). İnovasyon ve liderlik. Savunma Sanayi Gündemi, (3), Ekim,\r\n37-42.\r\n,Hutchison, D. D. (2014). Factors influencing the adoption of cloud computing-based\r\nfile storage by health care information technology professionals. Doctoral\r\nDissertation, Capella University School of Business and Technology, U.S.A.\r\n,Jain, R. K., Triandis, H. C. & Weick, C.W. (2010). Managing research, development\r\nand innovation: Managing the unmanageable. New Jersey: John Wiley and Sons\r\nInc.\r\n,Icek, A. (1991). The theory of planned behaviour. Organizational Behavior and Human\r\nDecision Processes, (50), 179-211.\r\n,İşler, A. U. (2015). Bankacılık sektöründe internet bankacılığı ve mobil bankacılık\r\nuygulamalarının e-hizmet kalitesinin kullanıcıları tarafından değerlendirilmesi:\r\nKuveyt Türk örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karabük Üniversitesi,\r\nKarabük.\r\n,Kalça, A. & Atasoy, Y. (2008). Ekonomik büyüme aracı olarak bilgi yayılımları ve\r\ninovasyon. The Journal of Knowledge Economy and Knowledge Management,\r\n(3), 95-110.\r\n,Kaya, F. (2012). Bankacılık giriş ve ilkeleri. İstanbul: Beta Yayınları.\r\n,Kınık, R. Ü. (2010). Bankalarda ürün yeniliğinin müşteri memnuniyeti açısından\r\ndeğerlendirilmesi: Bir özel banka uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans\r\ntezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.\r\n,Lin, J. & Pei, H. (2005). The influence of technology readiness on satisfaction and\r\nbehavioral intentions toward self-service technologies. Computers in Human\r\nBehavior, 3 (23),1597-1615.\r\n,OECD. (2006). Oslo kılavuzu yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için\r\nilkeler. TÜBİTAK - OECD Eurostat Ortak Yayımı.\r\n,Özen, Ü. & Bingöl, M. (2007). İşletmelerde bilişim teknolojileri ve yenilikçilik:\r\nErzurum, Erzincan ve Bayburt’taki KOBİ’lerde bir araştırma. Atatürk\r\nÜniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 400-417.\r\n,Parasız, İ. (2007). Modern bankacılık teori ve uygulama. Bursa: Ezgi Kitabevi.\r\n,Sarınan, H.İ. (1998). Rekabette başarının yolu: Teknoloji yönetimi. İstanbul: Sistem\r\nYayıncılık.\r\n,Sarısakal, M. N. & Aydın, M. A. (2003). E-ticaretin yeni yüzü mobil ticaret. Havacılık\r\nve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1 (2), 83-90.\r\n,Seyrek, İ. H. & Akşahin, A. (2016). Mobil bankacılık uygulamaları kalite faktörlerinin\r\nanalitik hiyerarşi prosesi ile karşılaştırılması. International Review of Economics and Management, 4 (3), 47-61.\r\n,Sekaran, U. (1992). Research Method for Business: A Skill Building Approach, USA:\r\nJohn Wiley & Sons.\r\n,Şendoğdu, A. (2006). Bankacılığa giriş. Ankara: Nobel Yayınları.\r\n,Takan, M. & Boyacıoğlu M. A. (2001). Bankacılık: teori, uygulama ve yöntem. Ankara:\r\nNobel Yayın Dağıtım.\r\n,TÜSİAD, (2003). Türkiye’de ulusal inovasyon sistemi, kavramsal çerçeve, Türkiye\r\nincelemesi ve ülke örnekleri. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.\r\n,Uray, N. (1993). Banka hizmetlerinin dağıtımında aracıların yeri. Pazarlama Dünyası, 7\r\n(38), 23-28.\r\n,Widianti, T., Sumaedi, S., Bakti, G. M. Y., Rakhmawati, T., Astrini, N. J. & Yarmen,\r\nM. (2015). Factors influencing the behavioral intention of public transport\r\npassengers. International Journal of Quality and Reliability Management, 32 (7),\r\n666-692.\r\n,Wiseley, W. (1977). A tool of power: The political history of money. A WileyInterscience\r\nPublication.\r\n,Yazıcı, M. (2011). Bankacılığa giriş. İstanbul: Beta Yayınları.\r\n,Yavuz, M. (2011). Kurum imajının, üst gelir müşteriler özelinde bireysel bankacılık\r\nfinansal çıktılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik\r\nÜniversitesi, Trabzon.\r\n,Yetim, S. (1997). Kredi kartları ve tüketici kredileri. İstanbul: Sermaye Piyasası Kurulu\r\nYayınları.\r\n,Yıldırım, M. (2007). Bireysel bankacılıkta pazarlama faaliyetleri ve tüketicilerin banka\r\ntercihine yönelik Kayseri ilinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.\r\nErciyes Üniversitesi, Kayseri.\r\n,Yu, C.S. (2012). Factors affecting individuals to adopt mobile banking: Empirical\r\nevidence from the UTAUT model. Journal of Electronic
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
5-A STUDY ON CONSUMERS’ ADOPTION AND BEHAVIOURAL INTENTION TOWARDS INNOVATIVE BANKING PRODUCTS.pdf
Size:
824.42 KB
Format:
Adobe Portable Document Format