Publication:
Sıradanlaşmaya Karşı Direniş: The Wooster Group

dc.contributor.authorBaş, Elif
dc.contributor.institutionBahçeşehir Üniversitesi
dc.date.accessioned2025-09-20T20:01:34Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted20.02.2019
dc.description.abstractYaklaşık otuz beş yıldır çalışmalarını sürdüren The Wooster Group, dünyanın en iddialı ve radikal tiyatro topluluklarından biridir. Bu çalışmada, Sakonnet Point, Rumstick Road ve L.S.D. (… Just the High Points…) oyunlarından yola çıkarak The Wooster Group’un merkez kavramını nasıl sorunsallaştırdığı, prova sürecinin oyunun bir parçası haline nasıl getirildiği ve izleyiciye yeni anlamlar ürettiren çok anlamı yapının nasıl oluşturulduğu incelenir. Metinlerde yatan çelişkileri ya da ideolojileri ortaya koymak için The Wooster Group’un metinlere nasıl yaklaştığı ele alınır. Son olarak, grubun oyuncu ve karakter arasındaki ilişkiye nasıl yeni bir bakış açısı getirdiği Willem Dafoe üzerinden örneklendirilir. Özetle, The Wooster Group’un pek çok açıdan Jacques Derrida’nın yapısöküm yöntemine sahnede nasıl hayat verdiği ortaya konur.
dc.identifier.doi10.21497/sefad.376820
dc.identifier.endpage150
dc.identifier.issn1300-4921
dc.identifier.issn2458-908X
dc.identifier.issue38
dc.identifier.startpage139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5510
dc.identifier.volume0
dc.language.isotr
dc.relation.journalSelçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
dc.subjectEdebiyat
dc.subjectFelsefe
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştiri
dc.titleSıradanlaşmaya Karşı Direniş: The Wooster Group
dc.typeResearch Article
dcterms.referencesARONSON, Arnold (1975). “Sakonnet Point”. The Drama Review 19 (4): 27-35.,ARONSON, Arnold (1985). “The Wooster Group’s ‘L. S. D. (… Just the High Points…)”. The\r\nDrama Review 29 (2): 65-77.\r\n,ARONSON, Arnold (2000). American Avant-garde Theatre: a History. London:\tRoutledge.,AUSTLANDER, Philip (2002). “Task and Vision: Willem Dafoe in LSD.”. Acting (re)considered: Theories and Practices. ed. Philip Zarrilli, London: Routledge.,BARRY, Peter (2002). Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural\tTheory.\r\nManchester: Manchester UP.\r\n,BIERMAN, James (1979). “Three Places in Rhode Island”. The Drama Review 23 (1): 13-30. ,BOTTOMS, Stephen J. (2004). “Poor Theatre: A Series of Simulacra (review)”.\tTheatre\r\nJournal 56 (4): 693-695.\r\n,CHAMPAGNE, Lenora (1981). “Always Starting Anew: Elizabeth LeCompte”. The\tDrama Review 25 (39): 19-28.,DUNKELBERG, Kermit (2005). “Confrontation, Simulation, Admiration: The Wooster Group's Poor Theater”. TDR: The Drama Review 49 (3): 43-57.,ERICKSON, Jon (1990). “Appropriation and Transgression in Contemporary\tAmerican Performance: The Wooster Group, Holly Hughes, and Karen Finley”. Theatre Journal 42 (2): 225-236.,GRAY, Spalding (1978). “Playwright’s Notes”. Performing Arts Journal 3 (2): 87- 91.,GRAY, Spalding (1979). “About Three Places in Rhode Island”. The Drama Review 23 (1): 31- 42.,MARRANCA, Bonnie (2003). “The Wooster Group: A Dictionary of Ideas”. PAJ: A Journal of Performance and Art 25 (2): 1-18.,RABKIN, Gerald (1985). “Is There a Text on This Stage?”. Performing Arts Journal 9 (2): 142- 159.,SAVRAN, David (1988). Breaking the Rules: The Wooster Group. New York: Theatre Communications Group.,SAVRAN, David (2005). “The Death of the Avantgarde”. The Drama Review 49 (3): 10-42. ,
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Sıradanlaşmaya Karşı Direniş The Wooster Group.pdf
Size:
465.43 KB
Format:
Adobe Portable Document Format