Publication:
Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği

dc.contributor.authorUgur Kartal
dc.contributor.authorAdnan Corum
dc.contributor.institutionİÇİŞLERİ BAKANLIĞI
dc.contributor.institutionBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.date.accessioned2025-09-20T19:59:13Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted22.12.2020
dc.description.abstractGayrimenkul değerlemesi yapılırken, konumsal ve fiziksel birtakım faktörlerin varlığı göz önünde bulundurulmaktadır. Özellikle konut fi-yatlarını etkilediği düşünülen etmenlerin birçok çeşitliliğe sahip olması, konutun heterojen özelliğe sahip bir mal olduğunu göstermekte-dir. Ulaşım altyapı yatırımlarının, gayrimenkul değerine artı bir değer katacağı düşünülür. Buradan hareketle Kadıköy-Pendik metrosunun çoklu doğrusal regresyon analizi ile Maltepe ilçesi konut fiyatlarına olan etkisi incelenmiştir. Çıkan sonuçta ulaşım altyapı yatırımlarının ve buna bağlı olarak ulaşım hizmetine olan uzaklığın, seçilen bölgeler için konut fiyatları üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte konut fiyatlarına, metro istasyonlarına olan uzaklıklarından daha etkili başka faktörlerin varlığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.doi10.7240/jeps.605719
dc.identifier.endpage67
dc.identifier.issn2636-8277
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage57
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5131
dc.identifier.volume32
dc.language.isotr
dc.relation.journalInternational journal of advances in engineering and pure sciences (Online)
dc.subjectİktisat
dc.subjectKentsel Çalışmalar
dc.titleKonut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi: Maltepe İlçesi Örneği
dc.typeResearch Article
dcterms.references[1] GYODER, 2013 Gayrimenkul Sektörü ve İstanbul Konut Pi-yasası Saha Araştırma Raporu.,[2] Yalpır Ş., (2007). Bulanık Mantık Metodolojisi ile Taşınmaz Değerlenme Modelinin Geliştirilmesi ve Uygulaması: Konya Örneği. Doktora Tezi, Konya. Konya Selçuk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.,[3] Damm, D., Lerman, S. R., Lerner-Lam, E., & Young, J. (1980). Response of urban real estate values in anticipation of the Washington Metro. Journal of Transport Economics and Policy, 315-336.,[4] Forrest, D., Glen, J., & Ward, R. (1996). The impact of a li-ght rail system on the structure of house prices: a hedonic longitudinal study. Journal of Transport Economics and Po-licy, 15-29.,[5] Cervero, R. (2010, October). Effects of light and commuter rail transit on land prices: Experiences in San Diego County. In Journal of the Transportation Research Forum (Vol. 43, No. 1).,[6] Debrezion, G., Pels, E., & Rietveld, P. (2004). The impact of railway stations on residential and commercial property va-lue. Tinbergen Institute Discussion Paper,[7] Yankaya U. & Çelik H. M., 2005. Kamu Ulaşım Yatırımla-rının Gayrimenkul Değerleri Üzerine Etkisinin Modellen-mesi: İzmir Metrosu Örneği. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi Cilt: 20, Sayı:2, Yıl: 2005, ss:61-79,[8] Debrezion, G., Pels, E., & Rietveld, P. (2011). The impact of rail transport on real estate prices: an empirical analysis of the Dutch housing market. Urban Studies, 48(5), 997-1015.,[9] Cerdà Troncoso, J. F., Pérez Prieto, C. B., & Marmolejo Duarte, C. R. (2010). Impact real state value of urban and transportation projects, in the metropolitan area of Barcelona.,[10] Boucq, E. (2011). Estimating the impact on housing prices brought by a light rail infrastructure in France.,[11] Hewitt, C. M., & Hewitt, W. E. (2012). The effect of proxi-mity to urban rail on housing prices in Ottawa. Journal of Public Transportation, 15(4), 3.,[12] Yan, B. (2012). Land Values Impacts of Subway Stations: A Case Study of Beijing City,[13] İnanoğlu, G. E., (2014). Kadıköy – Kartal raylı taşıma sis-temi ve konut fiyatları değişiminin incelenmesi. Yüksek Li-sans Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi FBE.
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Konut Fiyatını Belirleyen Regresyon Denklemi Maltepe İlçesi Örneği.pdf
Size:
622.6 KB
Format:
Adobe Portable Document Format