Publication:
Bir Fincan Türk Kahvesi Eşliğinde Bir Canlandırma Belgeselin Hikâyesi

dc.contributor.authorNoyan Celayir, Nazlı Eda
dc.contributor.institutionBahçeşehir Üniversitesi
dc.date.accessioned2025-09-20T20:02:09Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted29.07.2022
dc.description.abstractMakale, canlandırma belgeselin kısa tarihçesi, özellikle gerçekliŞin temsili ve bu temsilin etkisi baŞlamında canlandırma ve belgesel etrafındaki tartışmaların bir özeti ile başlar. Kısa canlandırma belgesel Bir Fincan Türk Kahvesi'nin (Nazlı Eda Noyan ve DaŞhan Celayir, 2013) yapım sürecinin bir dokümantasyonu ve analizi ile devam eder. Bu film ile ilişkili olarak tartışılan konular, canlandırmanın gerçeŞin aktarımı ve kişisel anlatı yolu olarak tercih edilmesi, bir öz-ifade yolu olarak filmin görsel dili, hatırlayışın temsili, kolektif bellek baŞlamında şahsi içeriŞin algılanması ve bir kadın hayatının canlandırma belgesel-dram olarak hikâyeleştirilmesidir.
dc.identifier.endpage185
dc.identifier.issn1301-7241
dc.identifier.issn2149-9098
dc.identifier.issue39
dc.identifier.startpage160
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5597
dc.identifier.volume20
dc.language.isotr
dc.relation.journalKültür ve İletişim
dc.subjectİletişim
dc.subjectFilm
dc.subjectRadyo
dc.subjectTelevizyon
dc.subjectKültürel Çalışmalar
dc.titleBir Fincan Türk Kahvesi Eşliğinde Bir Canlandırma Belgeselin Hikâyesi
dc.typeResearch Article
dcterms.referencesAdams, Beige (2009). “When Docs Get Graphic: Animation Meets Actuality.”, http://www.documentary.org/magazine/when-docs-get-graphic-animationmeets-actuality. Erişim Tarihi: 20 Lubat 2016.,Addison, Abigail (2016).“Silent Signal – probing the universal truth of science.” Ecstatic Truth Sempozyumu. Royal College of Art, Londra,https://animateddocs.wordpress.com/2016/05/28/ecstatic-truth-symposium/. Erişim Tarihi: 24 Temmuz 2016.,Bernstein, Paula (2013). “Are Graphics and Animation Revolutionizing Documentaries?”http://www.indiewire.com/article/are-graphics-and-animationrevolutionizing-documentaries. Erişim Tarihi: 20 Lubat 2016.,Danta, Susan (2014). “Animated Documentary by Annabelle Honess Roe.” Alphaville: Journal of Film and Screen Media 8 (2009-4078).,Forceville, Charles (2015). “Book review of Annabelle Honess Roe, Animated Documentary.” Journal of Pragmatics (89): 66-68.,Freud, Sigmund (1955). Beyond the Pleasure Principle. Londra: The Hogarth Press Limited.,Gottschall, Jonathan (2012). The Storytelling Animal: How Stories Make Us Human. Boston: Houghton Mifflin Harcourt.,Gümüş, Semih (2012). Yazar Olabilir miyim? Yaratıcı Yazarlık Dersleri. şstanbul: Notos.,Hirsch, Joshua (2003). Afterimage: Film, Trauma, and the Holocaust. Philadelphia: Temple University Press.,Honess Roe, Annabelle (2013). Animated Documentary. Houndmills,,Basingstoke, Hampshire New York: Palgrave Macmillan.,Jordan, Randolph (2003). ”The Gap: Documentary Truth between Reality and Perception - The notion of documentary truth.” Off Screen 7(1).,Knight, Tara (2016). “Dialoguing on the Refusal of the Indexical (Part 1).” https://blog.animationstudies.org/?p=1615. Erişim Tarihi: 24 Ekim 2016.,Lupton, Catherine (2012). “The owl's legacy in memory of Chris Marker.” Sight & Sound: The International Film Magazine 22(10): 40-46.,McCloud, Scott (1993). Understanding Comics. New York: William Morrow Paperbacks.,Nichols, Bill (1991). Representing Reality: Issues and Concepts in Documentary. Bloomington: Indiana UP.,Ocelot, Michel (08.10. 2013). Canlandıranlar Semineri. Bahçeşehir Üniversitesi, şstanbul, Türkiye.,Pan, Sevara (2015). “Docs Meet Animation at DOK Leipzig.” http://www.documentary.org/feature/docs-meet-animation-dok-leipzig. Erişim Tarihi: 20 Lubat 2016.,Ross, Julianne (2014). “Why Sansa Stark Is the Strongest Character on 'Game of Thrones'”, http://www.policymic.com. Erişim Tarihi: 8 Nisan 2014.,Thomas, Abigail (2008). Thinking About Memoir. New York: Sterling Publishing Co.,Velin, Jo-Anne (2009). “Animadoc: A Growing Cross-Genre.” Dox: documentary film quarterly 81(1-3): 14-15.,Walden, Victoria (2014). “Animation: A Different Way of Looking at the Past.” https://blog.animationstudies.org/?p=947. Erişim Tarihi: 26 Kasım 2014,Ward, Paul (2016). “Defining the Essence of Animated Documentary.” Ecstatic Truth Sempozyumu, Royal College of Art, Londra.,Williams, Linda (1993). “Mirrors Without Memories: Truth, History and the New Documentary.” Film Quarterly 46(3): 9-21.,Yadin, Orly (2005). “But is it documentary?.” Holocaust and the Moving Image: Representations in Film and Television since 1933. Toby Haggith ve Joanna Newman (der.) içinde. Londra ve New York: Wallflower. 168-172.
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Bir Fincan Türk Kahvesi Eşliğinde Bir Canlandırma Belgeselin Hikâyesi.pdf
Size:
5.39 MB
Format:
Adobe Portable Document Format