Publication:
Sivil Toplum Örgütlerinin Eğitimi Destekleme Konusundaki Sorumlulukları

dc.contributor.authorHayal Köksal
dc.contributor.institutionBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.date.accessioned2025-09-20T19:58:50Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted23.06.2021
dc.description.abstract21. Yüzyılda Eğitim şekil değiştiriyor. Eğitim, her yerde, her yaş grubundan bireyler için ve zamansız. Bunun sonucunda da sadece Eğitim kurumların sorumluluğunda değil. Sivil toplum bu yüzyılın başından beri kişisel gelişim kurslarına önem veriyor ve bu konuda toplum farkındalığı yaratmaya çalışıyor. Sivil toplum örgütlerinin liderleri toplumun aydınlanması konusunda sorumluluklarının ayırdında olan entelektüel aydınlar olarak yerel yöneticilerle ve diğer sivil toplum örgütleriyle işbirliğine girerek ortak hareket etmeyi gelecek kuşakların eğitimle ilgili taleplerine bir şekilde destek vermek için gerekli görüyorlar. Bu değerli hedefin gerçekleşmesi için sivil toplum örgütlerinin başında olan bireylerin ve üyelerin bazı liderlik /yöneticilik özelliklerini ve becerileri kazanmaları gerekiyor. Bunların başlıcaları, stratejik planlama, iletişim becerileri, yönetim, proje tasarımı, zaman yönetimi, çatışma yönetimi ve sorun çözme becerileridir. Bu makalenin amacı pilot çalışması Muğla’nın ilçesi Datça’da yapılan ve sonrasında da İstanbul’un bir ilçesinde gerçekleştirilen böyle bir çabanın hedefini, amaçlarını, adımlarını, sonucunu ve alınan derslerden yola çıkarak önerilerini paylaşmaktır
dc.identifier.doi10.26701/uad.692892
dc.identifier.endpage43
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage40
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5066
dc.identifier.volume3
dc.language.isoen
dc.relation.journalÜniversite Araştırmaları Dergisi (Online)
dc.subjectEğitim
dc.subjectEğitim Araştırmaları
dc.titleSivil Toplum Örgütlerinin Eğitimi Destekleme Konusundaki Sorumlulukları
dc.typeResearch Article
dcterms.referencesKöksal, H. (2016). İmece ile Yeniden Köy Enstitüleri (Restarting VillageInstitutions via Collaboration). Ankara: Detay Yayıncılık.,Köksal, H. (2019). Köy Enstitüleri Felsefesi ve Uygulamalarını Geleceğe Taşımak (Carrying the Village Institution Philosophy and Applıcations to the Future).4. Uluslararası Rating Academy Kongresi: Köy Enstitüleri ve Eğitimde Yeni Arayışlar Konferansı, 2-3 Mayıs 2019. Konferans Kitabı: Köy Enstitüleri Felsefesini Geleceğe Taşımak (Eds.) Mehmet Şahin, Mustafa Aydın Başar, Çanakkale: Rating Academy Publications, 203-208.,Köksal, H. (2017)., ‘imeceyi-siniftan-topluma-tasima-ornegi-datca-imecesi’, weblog post, 30.03.2017, accessed 21.04.2017, <https://hayalkoksal.com/ /20170330_140829/> .,Kent Konseyi Sarıyer, (2018). Sarıyer-imecesine-davet. Facebook post, 26.11.2018, accessed 28 November 2018, <https:// www.facebook.com/groups/kentkonseyisariyer >.,Sarıyer Gazetesi, (2018).’Sariyerde anlamlı etkinlik’, 27.11.2018, accessed 30.11.2018, https://sariyergazetesi.com/2018/ gundem/sariyerde-anlamli-etkinlik-89008>.,YİMEDER (2020). ‘Yimeder’e Hindistan’dan Ödül geldi’, weblog post, 12.01.2020, accessed 15.01.2020, <https://yimeder. org.tr/yimedere-hindistandan-odul-geldi/>.
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
The Responsibility of Civil Society Organizations (CSOS) for Supporting Education.pdf
Size:
382.53 KB
Format:
Adobe Portable Document Format