Publication:
Kültürel Topoğrafya Temsili Olarak Manzara Fotoğrafı

dc.contributor.authorTolga HEPDİNÇLER
dc.contributor.institutionBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.date.accessioned2025-09-20T20:00:20Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted11.06.2020
dc.description.abstractBu çalışmada manzara resminin ve sonrasında manzara fotoğrafında sanatçının çağdaş deneyim evrenlerini temsil etmesürecinde etkili olan dinamikleri sorgulamaktadır. Coğrafi bir kavram olan manzaranın temsile konu olan fiziksel varlığınıngeçirdiği dönüşümün modern ve modern sonrasındaki temsil deneyimleri ile örneklenmektedir. Manzaranın özellikle insanvarlığı ile dolayısıyla kültürel olan ile buluştuğu örnekler analiz edilerek sanatçıların öznel ve toplumsal kimliklerinin inşaedildiği alan olarak değerlendirilmektedir.Bu bağlamda çalışma, öncelikle doğal manzara ve kültürel manzara arasından ayrım yapmaktadır. Avrupa manzara resmigeleneğinden dönüşerek, modern ve modern sonrası sanatsal deneyimlerde kültürel manzara kavramının nasıl temsilekonu olduğu çalışmanın temel çerçevesini oluşturmaktadır. Kültürün fiziksel manzara üzerindeki dönüştürücü etkisinin,temsil ile araçsallaşması özellikle 19 ve erken 20. Yüzyıl modern fotoğraf çalışmalarında, ardından 20. Yüzyıl ikinciyarısında biçimlenen çağdaş fotoğraf uygulamalarında izleri sürülmektedir.
dc.identifier.endpage139
dc.identifier.issn1307-9840
dc.identifier.issue22
dc.identifier.startpage129
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5291
dc.identifier.volume22
dc.language.isotr
dc.relation.journalYEDİ: SANAT, TASARIM VE BİLİM DERGİSİ
dc.subjectCoğrafya
dc.subjectSanat
dc.titleKültürel Topoğrafya Temsili Olarak Manzara Fotoğrafı
dc.typeResearch Article
dcterms.referencesBenjamin, W. (2004). Pasajlar. Çev., A. Cemal. İstanbul:Yapı Kerdi Yayınları.,Cheng, W. (2011). “New Topographics”: Locating Epistemological Concerns in the American Landscape.” American Quarterly, 63:151–162.,Cosgrove, D. E. (1998). Social Formation and Symbolic Landscape. Madison,Wisconsin: University of Wisconsin Press.,Crary, J. (2002). Gözlemcinin Teknikleri: Ondokuzuncu Yüzyılda Görme ve Modernite. Çev., E. Daldeniz. İstanbul: Metis.,Finney, G. (2006), Visual Culture in Twentieth-century Germany. Bloumington: Indiana University Press.,James, S. E. (2009). “Subject, object, mimesis: The aesthetic world of the Bechers’ photography.” Art History, 32: 875– 893.,Kracauer, S. (2009). “Photography.” Critical Inquiry, 19(3): 421–436.,Mitchell, W.J. T. (2005). “Imperial Landscape.” Power and Landscape, William. J. Thomas Mitchell (der.) içinde. Chicago: University of Chicago Press. 5-34.,North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı’nda Sanat ve Ticaret. Çev., T. U. Belge. İstanbul: İletişim.,Oakes T., Price P. L. (2008). “Introduction to Part Three.” The Cultural Geography Reader, Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde. London: Routledge. 149-152.,Price, M. ve Lewis, M. (1993). “The Reinvention of Cultural Geography”. Annals of the Association of American Geographers, 83(1), 1–17.,Sauer, C. O. (2008). “The Morphology of Landscape.” The Cultural Geography Reader, Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde. Tim Oakes, Patricia L Price (der.) içinde 96- 104.,Schama, S. (1996). Landscape And Memory. London: Vintage.,Watts, M., vd. (2000). The Dictionary of Human Geography. Oxford: Wiley-Blackwell,Williams, R. (1985). Keywords: A Vocabulary of Culture and Society. New York: Oxford University Press.
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Kültürel Topoğrafya Temsili Olarak Manzara Fotoğrafı.pdf
Size:
488.15 KB
Format:
Adobe Portable Document Format