Publication:
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE YAZILI BASIN ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ

dc.contributor.authorDr. Ender Emre Kanaat
dc.contributor.authorAyşe Ceyda Ilgaz Büyükbaykal
dc.contributor.institutionBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.contributor.institutionİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.date.accessioned2025-09-20T20:00:04Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted10.08.2020
dc.description.abstractTeknolojik gelişmelerdeki hızlı değişim ve paralelinde dijitalleşentüketicilerle birlikte ekonomik, politik ve sosyal hayata yansımalar sonyıllarda medya sektörünü, özellikle yazılı basını, oldukça derindenetkilemektedir.Gerek kültürel zenginliklerimizin geleceğe taşınması gereksebasının ülke içerisinde denetim faaliyetlerini sürdürerek kamu göreviniyerine getirmesi ancak finansal ve operasyonel açıdan sağlıklı işleyenbir yapının var olması ile mümkündür. Buna karşın yazılı basınperspektifinden değişimin getirdiği yeni dönemde geleneksel gazetecilikfaaliyetlerini sürdürmek ticari olarak çok olası gözükmemektedir.Habercilik ihtiyacı ve bu ihtiyacı karşılamaya yönelik faaliyetlergelecekte de var olmaya devam edecektir, buna karşın içeriğin bireylerile buluşturulmasında yeni dönemin imkanlarını ve tercihlerini gözönünde bulundurarak kendilerini adapte edebilen yazılı basıntemsilcileri yaşamlarını sürdürebilecektir.Teknolojik gelişmeler tüm sektörlerdeki işletmelere yenikabiliyetler ve yeni değer yaratma fırsatları sunmaktadır. Bu sebeplesektör temsilcilerinin hayatımıza yeni giren imkanları anlamaları,özümsemeleri ve iş süreçlerine yansıtarak yeni değerleri pazarasunmaları gerekmektedir. Bu doğrultuda ilerleyen işletmelerin geleceğegüçlü adımlar ile ilerleyecekler muhakkaktır, buna karşın değişimikaçıran veya çeşitli nedenlerle değişime direnen işletmelerin ise büyükrisk altında oldukları ve orta vadede yok olmaları kaçınılmazdır.Bu çalışmada yazılı basın alanındaki teknolojik değişim vegelişmelerin yazılı basını, diğer bir deyiş ile geleneksel gazeteciliği, neşekilde etkilediği aktarılarak, bu alandaki dönüşüm irdelenecektir.Sürdürülebilirlik olgusunun tanımı yapılarak, yazılı basınperspektifinden bakıldığında mevcut sektörü etkileyen faktörleraçıklanacak ve sektörün sürdürülebilirliği açısından taşıdıkları önemörneklerle irdelenecektir. Bu çalışmada ayrıca medya sektöründekiteknolojik gelişmelerin tüketici tercihlerini etkileyip etkilemediğinin,haber endüstrisindeki yeni ticari modellerin medya kuruluşlarınınfinansal yapısına olumlu yönde yansıyıp yansımayacağının, küreselekonomideki yavaşlamanın yazılı basını etkileyip etkilemeyeceğininortaya konulması amaçlanmaktadır. Çalışmanın yöntemi olarak yerli veyabancı literatür taramasına başvurulacaktır. Ayrıca son güncel veriler,tablo ve grafiklerle yansıtılacaktır.
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.39666
dc.identifier.endpage3817
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issue7
dc.identifier.startpage3799
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14719/5269
dc.identifier.volume14
dc.language.isotr
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)
dc.subjectİletişim
dc.subjectBilgi
dc.subjectBelge Yönetimi
dc.titleDİJİTAL DÖNÜŞÜM VE YAZILI BASIN ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
dc.typeResearch Article
dcterms.referencesAkçura, B. (2019). Gazetecilik Ölmüyor Dönüşüyor, Milliyet Gazetesi Pazar Eki, 28 Nisan 2019.,Aktaş, C. (2007). Yeni Medyanın Geleneksel Medya İleKarşılaştırılması. Medya Üzerine Çalışmalar, İstanbul: Beta BasımYayım Dağıtım, 107-120.,Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kurumu (BTK). (2019). PazarVerileri Raporu, 2019 Yılı 2. Çeyrek.,https://www.btk.gov.tr/uploads/pages/pazar-verileri/2-ceyrekraporu-2019-kdisi.pdf,Büyükbaykal, C.I. (2018). Dijital Teknoloji ve Gazeteciliğin Dönüşümü, İletişim Çalışmaları 2018, Ed: Aydın Ziya Özgür, Aytekin İşman, Sakarya: 51-63.,Cansabuncu, İ. A. (2013). Türkiye’de Yeni Medya Yayıncılığı ve Yeni Medya Ürünlerinden Bir Örnek: Magazin Tablet Dergisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.,Cebeci, M. (2018, 5 Ocak). Kağıt Baskıdan Dijital Serüvene.http://blog.milliyet.com.tr/kagitbaskidan-dijital-seruvene/Blog/?BlogNo=578725,Çakır, H. (2007). Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:22, Kayseri. DistripressCirculationMonitor 2018 Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) Ekonomik Görünüm Raporu. OECD Economic Outlook May 2019,Geray, H. (2003). İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya, Ankara: Ütopya Yayınları.,Gülcan, U. (2016). Hürriyet’te Mobil Dönüşüm Sunumu,Güngör, N.&Tellan, T. (2017). Basında Tekelleşme ve Oligopolleşme, Türkiye’de Kitle İletişimi Dün-Bugün-Yarın, Ankara: Gazeteciler Cemiyeti, 456-468.,Gürcan, H. İ. (2005). İnternet Haberciliğinde Etik Değerler. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:22, İstanbul, 39-46.,Kadıoğlu, Z. K. (2018). Türkiye’de Medya Sahipliği Ekseninde Mülkiyet Yapılarındaki Değişimin Kronolojik Analizi (1950-2010), İnsan&İnsan Dergisi, Yıl:5, sayı:16, 100-119.,Kızılca, G.K. (2017). Resmi-Özel İlanlar ve Basın İlan Kurumu, Türkiye’de Kitle İletişimi DünBugün-Yarın, Ankara: Gazeteciler Cemiyeti, 579-592.,Kuyucu, M. (2012). Türkiye’de Medya Ekonomisi, İstanbul: Esen Kitap.,Mengü, M. (2003). Haber Diliyle Yapılandırılan Küresel Söylem: CNN Türk ve CNN International Örneği, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.,Mora, N. (2002). Sözden İnternete Gazetecilik, İ.Ü.İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul: 105-121.,Önür, N. (1998). Medya ve Eğitim, Ankara: Atilla Yayıncılık.,Özçağlayan, M. (2008). Gazetelerin Gelişimi ve Gazeteciliğin Geleceği (Yeni Teknolojiler ve Medya Ekonomisi Açısından Genel Bir Değerlendirme), Marmara İletişim Dergisi, Sayı:13, İstanbul: Doğa Sektörel Yayın Grubu, 131-160.,Saka, E. (2017). Dijital Dönüşüm ve Gazetecilik için Yeni İş Modelleri [DigitalTransformationand New Business ModelsforJournalism].,Soysal, M. (2018). Polemikten Kaçış Günleri, Milliyet Gazetesi, 20 Kasım 2018.,TÜİK veri derlemesi - https://dokuz8haber.net/manset/verilerle-yazili-basin-tirajlar-dusuyorgazeteler-kapaniyor-medya-cikis-yolu-ariyor/ Türkiye Sosyal-Siyasal Eğilimler Araştırması. (2019). Kadir Has Üniversitesi Türkiye Çalışmaları Merkezi.,(http://www.socialmediatr.com/13.12.2016),Yangil, F. M. (2015). Kurumsal sürdürülebilirlik kapsamında sürdürülebilirlik raporlarına yönelik içerik analizi: Türkiye’deki en büyük 100 sanayi işletmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(3), 356-376.
dspace.entity.typePublication
local.indexed.atTRDizin

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE YAZILI BASIN ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ.pdf
Size:
1012.75 KB
Format:
Adobe Portable Document Format