Tez

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/160

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Marka kent olarak İstanbul metropoliten alanın erişebilirlik açısından irdelenmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-04) Kaplan, Şaban; Yakar, Hülya
    Küresel sistemde dünyada, her bir kentin diğer bir kentle yatırım, turizm ve nitelikli işgücü başta olmak üzere birçok konuda rekabet içersinde olduğu görülmektedir. Kentlerin küresel sistemde cazibe merkezi olmaları genellikle işletme disiplininde kullanılan "marka" kavramının kentler tarafından artı değer olarak kullanılmalarına neden olmaktadır. Kentlerin ürettiği veya sahip olduğu ekonomik, sosyal, kültürel, tarihi, coğrafi ve psikolojik değerlerin "marka kent" olma çalışmaları veya "marka" değerinin ortaya çıkarılması. küresel sistemde öne çıkan kentsel konulardan biri olmaktadır. Bu bağlamda kentlerin küreselleşme süreciyle birlikte ortaya çıkan kentsel yapılar ile finans sektöründe ortaya çıkan marka ve marka faktörlerin birbiriyle oluşa bilecek unsurlar ilişkisinin irdelenebilmesi için ikinci bölümde küreselleşme, marka ve kent üçle mi çerçevesinde kavramsal tanımlamalar yapılmıştır. Bu yaklaşımla birlikte üçüncü bölümde marka kent kavramının oluşum süreci ile kentlerin markalaşma ölçütlerini, bileşenlerini ve ilkelerini irdelenerek kent markalaşmasındaki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Dördüncü bölümde belirlenmiş yöntem çerçevesinde uluslararası ölçekte marka kent olarak kabul edilen Londra Metropoliten Alanı seçilerek marka kent oluşum sürecinde alt unsur olan erişebilirlik parametresi ile İstanbul Metropoliten Alanı kaynaklarını daha etkili kullanmak, yaşanabilir mekanlar oluşturmak, cazibe merkezi haline gelebilmesi için mevcut kent varlık gücünün erişebilirlik açısından mekansal analiz yöntemi kullanılarak karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir