Tez

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/160

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Bilgi teknolojileri ve bankacılık iç denetimi üzerine etkisi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-02) Ermurat, Mehmet; Karahoca, Adem
    Bilgi teknolojilerinin bankacılık sektöründe yaygın kullanımının artması ile birlikte özellikle 1990’lı yıllardan sonra bankaların operasyonel birimleri ve yönetim birimleri büyük değişiklikler yasamışlardır. Öncelikle bilgi teknolojileri verimliliği ve etkinliği artırmış ve bankaların daha rekabetçi olabilmelerini sağlamıştır. Böylece günümüz bankacılığında, yoğun teknoloji kullanımı, başlıca rekabet konularından birisi olmuştur. Yoğun teknoloji kullanımı, beraberinde büyük organizasyonel isleyiş değişiklikleri getirmiştir. Kredi tahsis süreçlerinden, yeni müşteri kazanımına kadar birçok alanda merkezde yer alan birimler, şubelerin görevlerini üstlenmişlerdir. Bilgi teknolojilerinin yoğun kullanımından önce kredi kullandırım süreçleri şubelerde başlayıp şubelerde tamamlanırken, günümüzde sürece merkezde yer alan operasyon birimleri de dâhil olmuşlardır. Başvurular şubelerde alınmakta sonraki aşamaların hepsi merkezden gerçekleştirilebilmektedir. Bu durum şubeler ile genel müdürlük birimleri arasındaki organik bağı kuvvetlendirmiştir. Banka iç denetim birimleri olan Teftiş Kurulları bilgi teknolojileri öncesi dönemde şubeler ile genel müdürlük birimleri arasında organik bağı kuran yapılardır. Ancak teknolojik gelişme ile iç denetim birimlerinin etkinliğinin azaldığına ilişkin genel bir düşünceyi beraberinde getirmektedir. Bu araştırmada iç denetim birimlerinin bilgi teknolojilerini kullanma gereklilikleri ve denetim birimlerinin bilgi teknolojisini yoğun olarak kullanabilmeleri halinde verimliliklerinin ve etkinliklerinin artacağı bir uygulama örneği ile ortaya konmuştur.
  • Item
    Türk Ulusal Ajansı tarafından desteklenen hayat boyu öğrenme projelerinde bilişim teknolojileri kullanım durumu
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-01) Bozacı, Hülya; Uzunboylu, Hüseyin
    Bilim ve teknoloji günümüzde baş döndürücü bir hızla ilerlemekte, bilgi teknolojileri araçları neticesinde eğitimde de yenilikler ve değişimler kaçınılmaz olmuştur. Böylece eğitim, ticaret ve kültürel alanlara kadar ülkeler arasında ortak çalışma imkânları doğmakta, hatta bu giderek zorunlu hale gelmektedir. Gelişen bu durumlar eğitimde gerek ulusal gerekse uluslararası projeler üretilmeye yöneltmiştir. Bu araştırmada, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları içerisinde yer alan Hayat Boyu Öğrenme ve Gençlik Programları kapsamındaki projelerde bilgi teknolojileri kullanım durumu incelenmiştir. Ayrıca, bilgi teknolojilerinin eğitim projelerindeki rolü ve projeleri yürüten öğretmenlerin bilgi teknolojilerinin eğitim alanındaki kullanımları incelenmiştir. Durum incelemesi için Türk Ulusal Ajansı Hayat Boyu Öğrenme ve Gençlik Programları içerisinde kabul edilmiş İstanbul ilinden rastgele seçilen 10 proje incelenmiştir. Verileri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. İncelenen 10 proje koordinatörü öğretmen ile videolu görüşme yapılmıştır. Bunun yanında öğretmenlere bilgi teknoloji kullanım değerlendirme rubrik ölçeği uygulanmıştır. Araştırma; Giriş, İlgili Literatür, Yöntem, Bulgular ve Yorum ile Sonuç, Tartışma ve Öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Nvio9.0 ve SPSS 15.0 programları kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Türkiye’deki eğitim projelerinde bilgi teknolojilerinin kullanım durumu ortaya konulmuştur.
  • Item
    Fatih projesi kapsamında dağıtılan tablet-PC uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Kırali, Fatma Nur; Özçınar Uzunboylu, Zehra
    İnsanoğlu varoluşundan bugüne kadar hep kendisini geliştirme çabası içinde olmuştur. Bu çaba her alanda olduğu gibi eğitim ve öğretim için de geçerlidir. Çağın getirdiği eğitime yönelik tüm teknolojik gelişmeler eğitim ve öğretim ortamında kullanılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda, bir çok teknoloji çoklu ortam materyallerinin de entegrasyonuyla birlikte eğitim ve öğretimde kullanılmaya başlanmıştır. Tablet-PC uygulamaları da bunlardan bir tanesidir. Bu araştırmanın temel amacı, Tablet-PC kullanımının öğrenmeye ve kalıcılığa etkisini saptaması amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar ilçesinde ki Dr. Kemal Naci Eksi Anadolu Lisesi 118 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma da tarama modeli kullanılmıştır. Anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bulunan ilk dört soru kişisel bilgilere yönelik sorulardan, yine birinci bölüm de bulunan beş ve altıncı sorular öğrencilerin tablet-pc kullanma sıklıklarını öğrenmeye yönelik sorular olup, ikinci bölümde bulunan sorular öğrencilerin tablet-pc kullanımına ilişkin görüşlerini almaya yönelik 25 anket sorusundan oluşturulmuştur. Çalışma sonuçları derslerde öğrencilerin Tablet-PC uygulamalarına yönelik görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür.
  • Item
    CRM yazılımları son kullanıcıların öz düzenleme becerilerinin CRM modülleri kullanım performansına etkileri
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-05) Uçan, Esra; Karahoca, Dilek
    Bu çalışmada, Bilgi Teknolojileri kullanımının artmasıyla yaşanan insan bilgisayar etkileşimi sorunlarının, özellikle iletişim sektöründe, müşteri ile birebir diyalog halinde ki son kullanıcıların öz düzenleme becerilerinin, kullandıkları CRM programı modüllerinin kullanılma performanslarına nasıl bir katkıda bulundukları incelenip, tartışılmıştır. Çalışmanın amacı; İşletmelerin iş süreçlerine uygun olan CRM yazılımlarını tercih ettiklerinde, yazılımların kullanıcıların beklenti düzeylerini karşılayamadıkları zaman, son kullanıcıların motivasyon durumlarının, ayrıca programların iş süreçlerine uymadığı ya da beklentilere karşılık eksik kaldığı durumlarda son kullanıcıların iş akışını bozmayacak şekilde en az zamanda süreç problemleriyle nasıl başa çıktıkları ve başarılı olup olmadıklarının araştırılmasıdır. Bu çalışmanın sonuçları özellikle iş analistlerine, sistem geliştiricilerine ve son kullanıcılara iş süreçlerine uygun yazılımların seçilmesi, geliştirilmesi ve kullanımı konusunda öneriler getirmektedir.
  • Item
    Malzeme bilgisi dersinin Moodle açık kaynak kodlu öğrenim yönetim sisteminde işlenişinin öğrenci üzerindeki etkinliğinin değerlendirilmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-05) Aydın, Doğan; Uzunboylu, Hüseyin
    Ülkemizin gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşabilmesi için eğitim kalitesi arttırılmalıdır. Eğitimsel bilginin iletişim organları ile örneğin; Radyo, televizyon, bilgisayar, Internet ve benzeri araçlarla elektronik olarak istenilen mekâna ulaştırılmasına uzaktan eğitim denilmektedir. Eğitim sisteminde ulaşılabilirliğin ve kalitenin arttırılabilmesi için uzaktan eğitim önemli bir unsurdur. Eğitim kalitesini arttırmanın yolu eğitim teknolojilerini kullanarak daha büyük kitlelere daha hızlı ve nitelikli eğitim vermekten geçmektedir. Günümüzde Uzaktan eğitimin, eğitim yöntemleri içinde birçok açıdan avantajlı bir yöntem olması, yer ve zamandan bağımsız yapılabilmesi dünyada olduğu gibi Türkiye‟ de de üniversiteleri bu konuda yoğun çalışmalar yapmaya sevk etmiştir. Türkiye‟ deki birçok üniversite, Uzaktan Eğitim Merkezleri kurmuş ve uzman ekipler oluşturarak çalışmalarını hızlandırmıştır. Uzaktan eğitimde günümüze kadar birçok iletişim aracı kullanılmıştır. Mektupla başlayan uzaktan eğitim metodu gelişen eğitim teknolojileri ile bugünkü halini almıştır. Günümüzde uzaktan eğitim en yaygın olarak web ortamında kullanılmaktadır. Uzaktan eğitime hizmet eden teknolojik eğitim araçlarından birisi de bu araştırmada kullanılan Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemidir. Moodle, herkes tarafından kullanılabilecek bir çevrimiçi ders yönetim sistemidir. En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. Çalışmada mesleki eğitimin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle Malzeme Bilgisi eğitimi ders olarak seçilmiş ve eğitim ortamı hazırlanmıştır. Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemini kullanan öğrencilerin ÖYS hakkındaki görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir ve 13 hafta süren ders aşamasından sonra uygulanan anketle öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Sonuç olarak elde edilen istatistikler ve yorumları çalışmanın son bölümünde verilmiştir.
  • Item
    Yerel yönetimlerde bilgi teknolojileri yönetiminin standartlara uygunluk açısından değerlendirilmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-01) Şahin, Bülent; Akbaş, Ahmet
    Kurumlarda ürün ve hizmet sunumları teknolojinin hızlı gelişiminden etkilenmekte ve ileri teknolojiyle beraber iş süreçlerinde ciddi değişiklikler meydana getirmektedir. Kentlerdeki hızlı nüfus artışı ulaşım, enerji, su, sağlık, çevre ve güvenlik gibi alanlarda pek çok sorunu da beraberinde getirmektedir. Ortaya çıkan bu sorunlar kentlerdeki ekonomik ve sosyal hayatı olumsuz yönde etkilediği gibi, kentlerde yaşayanların yaşam kalitesini düşürmekte ve kentlerin marka ve rekabet gücünü azaltmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojileri, şehirlerde karşılaşılan sorunların çözülmesi, kamu hizmetlerinin iyileştirilmesi ve vatandaşların yaşam kalitelerinin artırılmasına önemli katkılar sağlamaktadır. Bilgi Teknolojileri uygulamalarının hayata geçirilmesinde önerilen çözümlerin teknolojik sağlamlığı, güvenilirliği ve mevcut teknik platformla uyumluluğu tüm kentler için göz önünde bulundurulması gereken önemli hususlardır. Belediyeler Bilgi Teknolojileri çözümlerini yüksek maliyetlerle hayata geçirirken pek çok sorunla karşılaşılmakta Bilgi Teknolojilerinin yönetimi, kurum stratejilerine uyumluluğu önemli sorunlar olarak ortaya çıkmaktadır. Bilgi teknolojileri politikasının, stratejisinin, hedeflerinin, standartların belirlenmesi, paydaşların katılımının artırılması ve gerek duyulan yönetişim modellerinin hayata geçirilmesi, bu çözümlerin hızlı ve etkin bir şekilde hayata geçirilmesine katkı sağlayacaktır. Ayrıca teknoloji yatırımlarının pahalı ve uzun vadeli yatırımlar olması, teknoloji birimlerinden beklentinin yüksek olması teknoloji organizasyonlarının önemini arttırmıştır. Bu çalışma, sadece Belediye kurumları için değil benzer fonksiyonlara sahip bütün Bilgi Teknolojileri organizasyonlarının yönetimi ve yeniden yapılanmaları için sistematik bir yaklaşım ve bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır.
  • Item
    Okul yöneticilerinin bilgi teknolojilerindeki yeterliliklerinin değerlendirilmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-12) Kıroğlu, Onur; Uzunboylu, Hüseyin
    Bu araştırma ilköğretim ve ortaöğretim okul yöneticilerinin bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerini belirleyip, yöneticilerin yaşlarına, öğretmenlik ve yöneticilik görev sürelerine, yöneticilik kademelerine ve eğitim düzeylerine göre bilgi teknolojileri kullanımında farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucunda elde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile tespit edilen yöneticilerin eğitim alanında bilgi teknolojileri yeterliliklerindeki eksikler doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket formu yöneticilere kâğıt üzerinde doldurtularak toplanmıştır. Yöneticiler araştırmanın anket formunu kağıt üzerinde doldurmuştur. Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılarıldıktan sonra SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir. Veriler, demografik özellikler dikkate alınarak ankete katılan yöneticilerin yeterliliklerini ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Bu çalışmada t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anket ve tablolardan elde edilen bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak uygulamaya ve araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.
  • Item
    ERP kullanımının tedarik zinciri performansına etkileri : bilişim sektöründe bir uygulama
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-01) Yılmaz, Nermin; Bayraktar, Erkan
    Information sector is continuing to grow every year. In order to have a place in this sector which is continuously renewed in accordance with the needs, one should be open to continuous development and innovation. Today companies have understood that they need to focus on the supply chain management to increase their competitive advantage, and increased their investment on this subject. Also, reaching information has gained more importance as a result of the increased competition in the business world. Benefiting from information technologies to reach information, analyze it correctly and use it in line with company objectives play a very important role in today‟s fierce competition environment. This work tries to exemplify the supply chain management in the information sector and the effective use of information technologies in the supply chain management as well as how companies use the concept of performance measurement to see that they proceed on their way in accordance with their objective, and as in the ERP (Enterprise Resource Planning) selection, the company‟s strategic philosophy and how they integrate with what the sector requires.