Tez
Permanent URI for this collectionhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/160
Browse
2 results
Search Results
Item Tedarik zincirinde kalite yönetimi ve altı sigma uygulaması(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-09) Akan, Gülnihal; Sümen, Halil HalefşanGünümüzde küreselleşmenin etkisiyle birlikte artan rekabet koşullarında işletmeler başarılı olabilmek için kusursuz tasarlanmış ve etkin bir tedarik zinciri yapısına sahip olmak durumundadırlar. Başarılı bir tedarik zinciri kalite yönetimi ile sağlanmaktadır. Tedarik zincirinde kalite yönetiminin başarısı işletmeye girdi sağlayan tedarikçi işletmelerdeki süreçlerin de kontrol altına alınmasıyla gerçekleşebilir. Bu yüzden tedarik zincirindeki işletmeler birbirlerini yabancı organizasyon olarak görmemekte ve şirketin bir parçası olarak kabul etmektedirler. Dolayısıyla kalite yönetimi tedarik zincirini oluşturan tüm işletmelerde olması gereken yönetim tarzıdır. Bu tez çalışmasında ilk olarak tedarik zinciri yönetimi kavramları açıklanmış ve sonraki bölümde tedarik zincirine etki eden kalite teknikleri araştırılıp kalite teknikleri detaylarıyla incelenmiştir. Kalite teknikleri kapsamında incelenen yaklaşımlar; Toplam Kalite Yönetimi, Deming Yaklaşımı, Kaizen, Yalın Yaklaşım, Süreç Yönetimi, Kıyaslama (Benchmarking), Balık Kılçığı, EFQM Mükemmellik Modeli, Malcolm Baldrige Modeli, Kısıtlar Teorisi ve Altı Sigma’dır. Tezin metodolojisini oluşturan dördüncü bölümde Altı Sigma yaklaşımının temel özellikleri anlatılarak lojistik sektöründe faaliyet gösteren bir işletmede uygulama gerçekleştirilmiştir.Item Türkiye’deki altı sigma uygulamalarının analizi; sorunlar, başarı faktörleri ve iyileştirme önerileri(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-01-20) Dalgıç, Serpil; Sümen, HalefşanGünümüzde özellikle küreselleşmenin etkisiyle sürekli artan rekabet koşulları karsısında işletmeler başarılı olabilmek ve hayatta kalabilmek için farklı yöntem ve teknikler aramaktadırlar. Özellikle bulundukları sektörlerde lider olmayı amaçlayan işletmeler müşteri memnuniyetinin artırılması ve süreçlerdeki hataları en aza indirerek maliyetlerin azaltılmasını sağlayabilmek için Altı Sigma uygulamasını tercih etmektedirler. Çalışmanın amacı Altı Sigma uygulamaları konusundaki ulusal deneyimimizi derlemek ve bundan sonra yapılacak projeler için yol gösterici olmaktır. Bu çalışmada Altı Sigmanın temel özellikleri anlatılarak, Türkiye’de Altı Sigma uygulamaları gerçekleştiren öncü firmalardaki çalışmalar incelenmiş ve uygulama örnekleriyle çalışmaların detayları araştırılmaya çalışılmıstır. Çalışmada ilk olarak Altı Sigma metodolojisi ortaya çıkana kadarki kalite anlayışları geçmişten günümüze anlatılmıştır. Üçüncü bölümde Altı Sigma kavramı anlatılarak; Altı Sigmanın ilkeleri, farkı ve yararları açıklanmıştır. Dördüncü bölümde Altı Sigma organizasyon yapısı ve Altı Sigma uygulama aşamalarından söz edilmiş ve besinci bölümde de Altı Sigma için tasarım kavramından söz edilmiştir. Çalışmanın altıncı bölümünde ise Altı Sigma uygulamasının başarısını etkileyen kritik faktörlerin üzerinde durulmuştur. Yedinci bölümde Türkiye’de Altı Sigma uygulayan firmaların Altı Sigma deneyimleri incelenerek Altı Sigma için nasıl bir yol izledikleri anlatılmıştır. Sekizinci bölümde ise uygulama örnekleri verilerek Altı Sigma uygulama aşamalarının detaylarıyla görülmesi amaçlanmıştır. Sonuç bölümünde ise incelenen firmalardaki Altı Sigma deneyimlerinin ortak noktaları değerlendirilmeğe çalısılmıştır.