Tez
Permanent URI for this collectionhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/160
Browse
4 results
Search Results
Item Kente karşı suç kavramına kıyı alanlarındaki imar uygulamaları çerçevesinden bir bakış : Kuşadası örneği(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-09) Alp, Behçet; Özden, Pelin PınarBu çalışmada; kente karşı suç kavramı, kıyı alanlarındaki imar uygulamaları çerçevesinden irdelenmiş, hangi eylemlerin kente karşı suç olarak nitelendirilebileceği, bu eylemlerin kıyı kentlerindeki değişik uygulanış biçimleri ile kentin geleceği ve kent halkı üzerinde bıraktığı etkiler analiz edilmeye çalışılmıştır. Öncelikli olarak, kent, kentlilik bilinci, kente karşı suç ve imar uygulamaları bağlamında kente karşı işlenen suç gibi kavramlara yer verilmiştir. Bu kavramlar açıklandıktan sonra diğer bir bölümde, kıyı alanlarındaki hangi eylem ve uygulamaların kente karşı işlenen suç olarak nitelendirilebileceği ve bu eylem ve uygulamaların kent ve kent halkı üzerindeki fiziksel, sosyal, siyasal etkileri değerlendirilmiştir. Bir kıyı kenti olarak Kuşadası ilçesinin genel özelliklerine yer verilmiş, devamında Kuşadası ilçesinde kente karşı suç niteliğindeki somut imar uygulama örneklerine değinilmiştir. Yapılan analizlerden sonra, Kuşadası ilçesi için yeni bir yaklaşım önerisinde bulunulmuştur. Son bölümde ise konuyla ilgili elde ettiğimiz veriler neticesinde görüş ve öneriler sunulmuştur.Item Kentsel mekanda işlevsizleşen sanayi alanlarının park alanlarına dönüştürülmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-04) Büyükköz, Hatice; Giritlioğlu, Cengiz18. yüzyılda İngiltere'de başlayan Sanayi Devrimi'nin tüm dünyaya yayılması ile kentlerde günümüze kadar hissedilen değişimler yaşanmıştır. Sanayileşmenin ilerleyen aşamalarında teknolojik gelişmeler, üretim teknolojilerindeki değişiklikler ve sanayi alanındaki yeni yapılanmalar sanayi tesislerinin işlevselliği ve yer seçimi konusunda değişikliklere neden olmuş; bazı sanayi tesisleri şehir dışına taşınırken bazıları da kapanma noktasına gelmiştir. Buna bağlı olarak kent merkezlerinde boş ve köhnemiş mekanlar ortaya çıkmıştır. Bu alanlar, kent ortamındaki yoğun yapılaşma içerisinde eksikliği artarak hissedilen ve çeşitli aktivitelere olanak sağlayabilen park alanları açığını kapatabilecek potansiyele sahip alanlardır. Yapılan çalışma ile kentlerde köhnemiş bu alanların park alanlarına dönüştürülmesi fırsatları üzerinde durulmuştur. Çalışmada bu gibi alanların park alanlarına dönüştürülmesine dünyadan ve ülkemizden örnekler verilmiş olup, ülkemizdeki uygulama örneklerinde katılımcılarla bir anket çalışması da yürütülmüştür. Araştırma sonucunda yapılan dönüşümlerin fiziksel, sosyal, ekonomik anlamda katkılar sağladığına dair bulgular elde edilmiş ve bazı önerilere yer verilmiştir.Item Altyapı tesislerinin ulaşım sistemi üzerindeki etkisi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-04) Sağır, Özkan; Kantarcı, MuammerDünyada olduğu gibi, Türkiye´de de büyük kentlerin en önemli sorunlarından biri ulaşım sorunudur. Kent nüfusunun artışı ile birlikte, kentleşme ve sanayileşmenin hızla artması ve her yıl binlerce aracın trafiğe çıkması, ulaşım sorununun daha da artmasına yol açmaktadır. Kent yaşamının çok önemli bir parçası olan ulaşımın karmaşık bir duruma düşmesini önlemek için; teknolojik gelişmeleri ve modern uygulamaları göz önünde bulundurarak, verimli, ekonomik ve toplumsal faydayı sağlayan ulaşım sistemleri geliştirilmelidir. İnsanlar ihtiyaçlarını her zaman bulundukları yerden temin etme imkanına sahip değildir. İnsanların sosyal, kültürel ve ekonomik yönlerden faydalanmak için kullandıkları karayolları, denizyolları, havayolları ve demiryollarının tamamı bir ulaşım sistemidir. Ulaşım sistemleri yapılandırılırken mühendislik bilgisi gerektiren tasarım kıstaslarına uygun olarak ve hizmet ömrü süresince güvenlik ve işletme maliyetleri açısından değerlendirilir. Karayollarında teknik altyapı tesislerinin ulaşım sistemi üzerindeki etkisi sistemin sağlıklı, güvenli ve konfor düzeyi yüksek bir şekilde kullanılabilmesini sağlamaktadır. Karayolu Ulaşım Sisteminde altyapı tesislerinin sebep olduğu zaman kaybı, ekonomik kayıplar ve verim düşüklüğü ülke ekonomisine makro düzeyde büyük zararlar vermektedir. Bu durum; teknik altyapı tesislerinin ulaşım sistemi üzerindeki işlevsellik etkisinin çok önemli olduğunun göstergesidir.Item Marka kent olarak İstanbul metropoliten alanın erişebilirlik açısından irdelenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-04) Kaplan, Şaban; Yakar, HülyaKüresel sistemde dünyada, her bir kentin diğer bir kentle yatırım, turizm ve nitelikli işgücü başta olmak üzere birçok konuda rekabet içersinde olduğu görülmektedir. Kentlerin küresel sistemde cazibe merkezi olmaları genellikle işletme disiplininde kullanılan "marka" kavramının kentler tarafından artı değer olarak kullanılmalarına neden olmaktadır. Kentlerin ürettiği veya sahip olduğu ekonomik, sosyal, kültürel, tarihi, coğrafi ve psikolojik değerlerin "marka kent" olma çalışmaları veya "marka" değerinin ortaya çıkarılması. küresel sistemde öne çıkan kentsel konulardan biri olmaktadır. Bu bağlamda kentlerin küreselleşme süreciyle birlikte ortaya çıkan kentsel yapılar ile finans sektöründe ortaya çıkan marka ve marka faktörlerin birbiriyle oluşa bilecek unsurlar ilişkisinin irdelenebilmesi için ikinci bölümde küreselleşme, marka ve kent üçle mi çerçevesinde kavramsal tanımlamalar yapılmıştır. Bu yaklaşımla birlikte üçüncü bölümde marka kent kavramının oluşum süreci ile kentlerin markalaşma ölçütlerini, bileşenlerini ve ilkelerini irdelenerek kent markalaşmasındaki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Dördüncü bölümde belirlenmiş yöntem çerçevesinde uluslararası ölçekte marka kent olarak kabul edilen Londra Metropoliten Alanı seçilerek marka kent oluşum sürecinde alt unsur olan erişebilirlik parametresi ile İstanbul Metropoliten Alanı kaynaklarını daha etkili kullanmak, yaşanabilir mekanlar oluşturmak, cazibe merkezi haline gelebilmesi için mevcut kent varlık gücünün erişebilirlik açısından mekansal analiz yöntemi kullanılarak karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir