Tez

Permanent URI for this collectionhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/160

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Yüksek hızlı demiryollarının kentsel gelişim ve arazi kullanımı üzerindeki etkileri ve Uşak kenti örneği
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Acar, Onur; Evren, Güngör
    Kentlerde tıpkı insanlar gibidir. Dinamizm içermektedirler ve sürekli değişirler, gelişirler. Dinamizm dolu bu gelişme evreleri standart süreçlerden oluşmaz. Kentler değişik kültürlerden, coğrafyalardan etkilenerek gelişimlerini farklı süreçler içerisinde gerçekleştirirler. Ekonomik, toplumsal, fiziksel, dinsel, teknolojik, yönetsel, kültürel vb. birçok bileşenden etkilenir ve şekillenirler. Ulaştırma ise kentleşmenin temel bileşenlerinden biri, belki de birincisidir. Kentin gelişmesi, dönüşmesi, değişmesinde en büyük etkenlerden biri ulaştırmadır. Ulaştırma ekonomik, sosyal ve kültürel faaliyetlerin bütününde rol alan önemli bir sistemdir. Ulaştırma insan ve yükün yer değiştirmesi olarak tanımlanır. Bu çalışma açısından önemli olan yanı kentler arasında köprü görevi üstlenen etkili bir sistem olmasıdır. Dünyada ulaştırma sistemleri gelişen teknolojiyle birlikte giderek hızlanmaktadır. Zaman olgusu en değerli olgu haline gelmiş ve ulaştırma sistemlerinde zaman kazanımı en büyük hedef haline gelmiştir. Bu doğrultuda demiryollarında son yıllarda ülkemizde de önemsenmeye başlayan yüksek hız, kentler arasındaki mesafeleri kısaltmaya başlamıştır. Kent gelişiminin olabilmesi için etkileşimin gerçekleşmesi gerekmektedir. Yüksek hızlı demiryolları ile metropol kentlere yolculuk süresi yaklaşık 1 saate inen kentler, bu metropol kentlerin banliyösü duruma gelmektedirler. Kentler bu süreçte etki alanına girdikleri kentlere bağlı olarak gelişmektedirler.
  • Item
    Kırsal arazinin kentsel arsaya dönüşümünde imar planları ve ulaşım yatırımlarının etkisi ; Şile örneği
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-04) Avgın, Adem; Turgut Sırma R.
    Dünyada ve ülkemizde yerleşmeler; çeşitli kriterler göz önünde tutularak farklı bilim dalları tarafından farklı şekilde sınıflandırılmıştır. Temelde kırsal ve kentsel olarak ayrımı yapılan bölgelerde; çeşitli koruma ve kalkınma politikaları ve planlama çalışmaları yapılmıştır. Özellikle planlama çalışmalarının fiziki mekanda ortaya çıkardığı değişiklikler nüfus yapısındaki artışlar ve değişimlerle birlikte kent formunun belirlenmesine öncülük etmektedir. Ulaşım altyapılarındaki meydana gelen değişiklikler ile birlikte kırsal veya kentsel alanlar öngörülemeyen bir yayılma sürecine girmektedir. Şile ilçesinde geçmiş dönemlerde yapılan çalışmalarda kırsal yerleşme özelliğinin korunmasına yönelik planlama yaklaşımları göz ardı edilmiş veya bu özelliğini korumaya yönelik uygun politikalar üretilememiştir. Bu çalışmada; İstanbul Metropolünün sınırları içinde yer alan doğal yapısı gereği kentsel yaşamdan uzak Şile’nin kırsal özelliklerinin imar planlarının ve ulaşım yatırımlarının etkisi ile azalarak, kırsal alanlarda ortaya çıkacak kentsel özelliklerin buna bağlı kent makroformunun nasıl dönüşeceği açıklanmaya çalışılmıştır.
  • Item
    Manavgat kentinin özellikleri ve kent merkezinin trafik sorunu ve çözüm önerileri
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-01) Asker, İsmail; Ilıcalı, Mustafa
    Kentler büyüyüp geliştikçe mevcut olan ulaşım altyapıları buna cevap verememektedir, böylece kentlerde ulaşım sorunları artmaktadır. Ayrıca taşıt sahipliliğindeki artış ve bireysel ulaşım araçlarına yönelim, toplu taşıma araçlarının verimsiz kullanımı kentiçi ulaşım sorunlarını artıran faktörler arasında yer almaktadır. Bu çalışmada kentsel ulaşım sorunları, önce genel ve Ülke bazında ele alınarak, daha sonra Manavgat ilçesi sorunlarına indirgenerek ele alınmış ve çözümlerine ilişkin öneriler üretilmeye çalışılmıştır.
  • Item
    Metro hatlarında SCADA sistemlerinin entegrasyonu için bir model önerisi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-03) Kırmızıgül, Mustafa Erdem; Akbaş, Ahmet
    Verimli ve sorunsuz bir ulaştırma yönetimi, kent genelinde kullanılan ulaşım sistemlerinin bir ulaştırma planı çerçevesinde akıllı ulaştırma sistemleri kullanılarak birbirlerine entegre işletilmesini zorunlu kılmaktadır. Profesyonel ve ekonomik bir teknik işletme için metro hatlarındaki SCADA sistemlerinin tek bir merkezden yönetilmesi gerekmektedir. Merkezi bir yönetim yaklaşımının metro sistemlerinin teknik işletmeleri, acil durum yönetimleri, bakım ve arıza onarım faaliyetleri, teknik personellerin uzmanlaştırılması ve kaynakların verimli kullanılması konularında büyük avantajlar sağlayacağı öngörülmektedir. Bilhassa mimari ve ulaşım bakımlarından birbirleri ile doğrudan bağlantılı metro hatlarındaki SCADA sistemlerinin entegrasyonu oldukça avantajlı ve işlevsel olacağından daha büyük bir önem arz etmektedir. Bu çalışma, metro hatlarında kullanılan SCADA sistemlerinin spesifik yapılarını incelemek, birbirleri ile entegrasyonları için yapılarına uygun entegrasyon modelini belirlemek, bu modelin gereksinimlerine ve öngörülen problemlere çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada İstanbul Anadolu Yakasında bulunan, yapımı devam eden ve planlanan metro hatlarındaki SCADA sistemlerinin entegrasyonu için öncelikle sistemlerin altyapıları daha sonra entegrasyon metotları incelenmiş ve uygun bir entegrasyon modeli önerilmiştir.