Fen Bilimleri Enstitüsü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/13
Browse
1 results
Search Results
Item Gaziantep raylı sisteminde kot farkı olan bölgelerde trafik güvenliğinin incelenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-12) Gümüşburun, Gökhan; Atahan, Ali OsmanBu tez çalışmasında, araçların karayolunu bir sebepten dolayı terk ederek araç içerisindekiler için risk arz eden bölgelere girmesini önlemek ve raylı sistem aracı ile araç içerisindeki yolcuların güvenliği amacıyla yapılmıştır. Gaziantep’te 2011 yılından itibaren raylı sistemler yaygın şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Karataş bölgesinde yapılan 2. etap raylı inşaat işinde raylı sistemin geçeceği güzergahta % 6-7 civarındaki eğimler ortadan kaldırılarak, maksimum %3,8’e düşürülmesi gerekmiştir. Bu sebepten dolayı bölgede lastik tekerlekli araçların bulundugu asfalt üst kotu ile raylı sistem arasında maksimum 1.80 cm kot farkı ortaya çıkmıştır. Bu kot farkları lastik tekerli araçlaşın raylı sistemin bulunduğu alana düşme riskini ortaya çıkarmıştır. Bu sebeple ilgili bölgelerde yapılan çalışmalarla, sorunu minimize ederek, oluşabilecek kazalardaki kamu zararını ortadan kaldırılması ve raylı sistem aracındaki ve lastik tekerlekli araçtaki vatandaşların can güvenliğini sağlamak amacıyla bir çalışma yapılmıştır. AASHTO standardına uygun bir otokorkuluk tasarlanmış ve yapılan sonlu elemanlar analizleriyle tasarımın yeterliği belirlenmiştir.