Fen Bilimleri Enstitüsü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/13
Browse
3 results
Search Results
Item Ortaöğretim öğrencilerinin sosyo-ekonomik aile yapılarının e-öğrenmeye yansımaları(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-04) Çelik, Birol; Uzunboylu, HüseyinBilim çağına girerken bütün ülkelerin üzerinde önemle durdukları ve giderek daha fazla kaynak ayırdıkları sektör eğitimdir. Bilim ve teknolojideki gelişmelere paralel olarak eğitimde kaliteyi yükseltmek, işgücü potansiyelini sanayi toplumunun gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları kazandırmak için çok değişik eğitim yöntemleri denenmeye başlanmıştır. Bu yöntemlerden biri de Uzaktan Eğitimdir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırmanın konusu, amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci bölümünde ise yapılan literatür taraması sonucu ulaşılan konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde çalışmanın başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları doğrultusunda konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Ayrıca genel olarak toplumsal değişim süreçlerinin eğitim sistemlerine etkisi ve yaşam boyu eğitim ihtiyacı konuları tartışılmaktadır. Toplumsal yapıda meydana gelen tüm değişimler, eğitim sistemlerini de etkiler. Bilgi çağına geçiş sürecinin yaşandığı günümüz toplumlarında geçmiş dönemlerinin gelenekselleşmiş yöntemlerinin eğitimlerin gerçekleştirilmesinde yetersiz kalmaktadır. İnsanların gündelik yaşantısından, aile yapısına ve çalışma saatlerine kadar çok çeşitli alanlarda yapısal değişiklikler yaşanmaktadır. Toplum artık geçmiş dönemlerden çok farklı bir yaşam biçimine sahiptir. Günümüz toplumları yüz yüze eğitimlerin yanında internet teknolojilerinin de yardımıyla kurulacak zaman ve mekândan bağımsız gerçekleştirilebilen esnek yapılı eğitimlere ihtiyaç duymaktadır. Bu eğitimlerde başarılı olabilmek için davranışsal ve bilişsel yaklaşımların yanında özellikle yapılandırmacı yaklaşım prensiplerine dayalı, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğrenme, tam öğrenme gibi öğrenci merkezli eğitim stratejilerinden faydalanılmalıdır. Araştırmanın yöntemine ilişkin ayrıntılar üçüncü bölümde açıklanmaktadır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile literatürde tespit edilen boşluk doldurulmaya çalışılmıştır. Anket çalışması, kâğıt üzerinde ve Google Docs – Form üzerinden online olarak yapılmıştır. Online ankete katılım duyuruları mevcut e-posta listeleri ve sosyal paylaşım siteleri üzerinden yapılmıştır. Kâğıt üzerinden doldurulan anketlerdeki veriler öncelikle web tabanlı Google Docs - Form uygulamasına işlenmiştir. Ardından SPSS programı yardımıyla çeşitli konulardaki veriler tablolar haline getirilmiş ve bunlar ile demografik özellikler, sahip olunan teknolojik imkânlar, e-öğrenmeye bakış açıları gibi bağımsız değişkenler arasındaki ilişkileri incelemeye yönelik çapraz tablolar oluşturulmuştur. Birbirinden bağımsız nicel değişkenler arasındaki sistematik ilişkilerin anlamlılığının ve aralarındaki farkların ortaya koyulmasında ki kare bağımsızlık testinden faydalanılmıştır. Bu anketten elde edilen bulgularda araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Bu bölümde elde edilen sonuçlar kısaca değerlendirilecek olursa; Uzaktan eğitim, çok çağdaş bir eğitim olarak görülmektedir, E-öğrenmenin, geleneksel eğitim kadar etkili olduğu söylenebilir, Eğitim yoksulluğunu azaltacak bir faaliyet olarak görülmektedir, Uzaktan eğitimin: Öğretmen eksikliğini gidermek, fırsat eşitliği sağlamak, yeni gelişen teknolojilerin takibi, fiziki ortam açığının kapatılması konusunda eğitime katkıda bulunduğu görülmektedir. Son olarak sonuç ve değerlendirmeler bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak gelecekte yapılacak olası araştırmalar için öneriler sunulmuştur.Item Pazarlama yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil öğrenme algılarının belirlenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-06) Küle, Gökçe; Uzunboylu, HüseyinYapılan araştırmada Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı’nda Pazarlama Yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil algı düzeyleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2011-2012 eğitim ve öğretim yılı bahar döneminde İstanbul'da bulunan Okan Üniversitesi Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı'na devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma 45 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Okan Üniversitesi Uzaktan Eğitim İşletme Yüksek Lisans Programı'nda Pazarlama Yönetimi dersini alan öğrenciler için deneysel bir ortam hazırlanmıştır. Öğrencilere Pazarlama Yönetimi dersinin konuları mobil içerik olarak gönderilmiştir. İçerikler gönderildikten sonra öğrencilerin mobil algılarının ölçülmesi için anket uygulanmıştır. Anket verileri SPSS programında analiz edilmiştir. Öğrencilerin mobil öğrenme algı düzeylerini belirlemek için kullanılan ölçek 5 faktör ve 30 maddeden oluşmaktadır. Ölçek için gerekli izinler alınmıştır. Verileri analiz etmek için analiz; yüzde (%), aritmetik ortalama (X) ve betimsel istatistiklerde frekans (f) tek faktörlü karşılaştırmalarda varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan anketle elde edilen veriler ttesti ve One-Way ANOVA analiz teknikleri analiz edilmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunun mobil öğrenmeye yönelik algı düzeyleri yüksek çıkmış, mobil öğrenmeye yönelik eğitimlerle öğrencilerin algı düzeylerinin arttırılabilir.Item Malzeme bilgisi dersinin Moodle açık kaynak kodlu öğrenim yönetim sisteminde işlenişinin öğrenci üzerindeki etkinliğinin değerlendirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-05) Aydın, Doğan; Uzunboylu, HüseyinÜlkemizin gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşabilmesi için eğitim kalitesi arttırılmalıdır. Eğitimsel bilginin iletişim organları ile örneğin; Radyo, televizyon, bilgisayar, Internet ve benzeri araçlarla elektronik olarak istenilen mekâna ulaştırılmasına uzaktan eğitim denilmektedir. Eğitim sisteminde ulaşılabilirliğin ve kalitenin arttırılabilmesi için uzaktan eğitim önemli bir unsurdur. Eğitim kalitesini arttırmanın yolu eğitim teknolojilerini kullanarak daha büyük kitlelere daha hızlı ve nitelikli eğitim vermekten geçmektedir. Günümüzde Uzaktan eğitimin, eğitim yöntemleri içinde birçok açıdan avantajlı bir yöntem olması, yer ve zamandan bağımsız yapılabilmesi dünyada olduğu gibi Türkiye‟ de de üniversiteleri bu konuda yoğun çalışmalar yapmaya sevk etmiştir. Türkiye‟ deki birçok üniversite, Uzaktan Eğitim Merkezleri kurmuş ve uzman ekipler oluşturarak çalışmalarını hızlandırmıştır. Uzaktan eğitimde günümüze kadar birçok iletişim aracı kullanılmıştır. Mektupla başlayan uzaktan eğitim metodu gelişen eğitim teknolojileri ile bugünkü halini almıştır. Günümüzde uzaktan eğitim en yaygın olarak web ortamında kullanılmaktadır. Uzaktan eğitime hizmet eden teknolojik eğitim araçlarından birisi de bu araştırmada kullanılan Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemidir. Moodle, herkes tarafından kullanılabilecek bir çevrimiçi ders yönetim sistemidir. En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. Çalışmada mesleki eğitimin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle Malzeme Bilgisi eğitimi ders olarak seçilmiş ve eğitim ortamı hazırlanmıştır. Moodle açık kaynak kodlu öğretim yönetim sistemini kullanan öğrencilerin ÖYS hakkındaki görüşlerini belirlemek hedeflenmiştir ve 13 hafta süren ders aşamasından sonra uygulanan anketle öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Sonuç olarak elde edilen istatistikler ve yorumları çalışmanın son bölümünde verilmiştir.