Fen Bilimleri Enstitüsü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/13
Browse
3 results
Search Results
Item Trafik talep yönetimi ve Gürsu İlçesinde sürdürülebilir ulaşım planlaması(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012) Öztürk, Hatice; Ilıcalı, MustafaSürdürülebilir ulaşım planlarının en önemli öğelerinden birisi trafik talep yönetimidir. Bir başka deyişle trafik talep yönetimi bu ulaşım planının uygulanabilmesi için, bünyesinde pek çok unsuru barındıran bir sistemdir. Yaya yolları, bisiklet yolları, ulaşım stratejileri, karayolları ağı, ulaşım yönetim metotlarının tümü sürdürülebilir ulaşım planlamasının gerçekleşmesini sağlamaktadır. Trafik talep yönetimi; trafik sıkışıklığını azaltmayı, yol güvenliğini arttırmayı, çevre kirliliğini azaltmayı, enerji tüketimini azaltmayı ve tasarruf etmeyi hedeflemektedir. Trafik talep yönetimi için birden çok strateji belirlenmektedir; trafiğin yoğun olduğu saatlerde trafiği azaltmak, trafik akışını sağlayabilmek, özel araç kullanımını azaltmak, toplu taşım araçlarının kullanımını arttırmak. Bursa ilinin Gürsu ilçesinde sürdürülebilir bir ulaşım planı yapılması için öncelikli olarak trafik talep yönetimi gerçekleştirilmelidir. Çalışma içerisinde bu bağlamda yaya yolları, trafiğin azaltılması, toplu taşımacığın arttırılması gibi unsurları içinde barındıran bir uygulama yapılması hedeflenmiştir.Item Adana İlindeki toplu taşıma sistemlerinin altyapısının tespiti ve iyileştirme önerileri(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Çetinkaya, Neslihan Emine; Ergün, MuratGünümüzde ulaşım altyapısı, özellikle insanların kentsel alanlara ulaşımı, hareketliliği ve toplumların ekonomik gelişimi için yaşamsal bir önemdedir. Toplu taşıma sistemleri ise bu ulaşım altyapısının en önemli unsurlarından biridir. Kentlerin gelişimiyle birlikte artan ulaşım sorunlarının çözümü her geçen gün daha da karmaşık hale gelmektedir. Farklı ulaşım türleri ile çeşitlenen kent içi ulaşım sistemlerinde, bir yolculuk sırasında kullanılacak ulaşım türlerinin olumlu özelliklerinin birleştirilmesi ve olumsuz özelliklerinin azaltılması için bu ulaşım türlerinin birbirleri ile bütünleşmesi gerekmektedir. Kullanıcı odaklı, hızlı ve ekonomik bir toplu taşıma sisteminin geliştirilmesi, kent içi ulaşım sorunlarının çözülmesi için son derece önemlidir. Bu çalışmada, Adana’da yaşanan ulaşım sorunları üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Bu kapsamda, Adana’nın mevcut durumunu niteleyen veriler derlenerek, toplu taşıma sisteminin verimliliğini arttırabilmek adına çözümler üretilmeye çalışılmıştır.Item Toplu taşıma şeridi uygulamasının çevresel açıdan fayda maliyet analizi : Millet Caddesi örneği(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-06) Akbıyık, Emrah; Demir, GökselBugün artık bir metropol haline gelen İstanbul’da artan nüfus ve hareketlilik ile beraber içinden çıkılmaz bir hal alan trafik problemi, ulaştırma konusunda çözüm üreten uzmanlar için cazip bir konu olmuştur. Trafiğe çözüm getirmesi ve toplu taşımanın özendirilmesi açısından uygulanan en eski yöntemlerden biri olan “Toplu Taşıma Şeridi'nin toplu taşıma araçlarına getirdiği avantajların yanı sıra geçtiği caddeye hareketlilik açısından bir yük getirdiği görülmektedir. Çalışmada toplu taşıma şeridi uygulamasının çevresel açıdan sağladığı fayda ve zararın ölçülmesi, sayısallaştırılması ve fayda/maliyet analizinin yapılması amaçlanmıştır. Çalışma Millet Caddesindeki toplu taşıma şeridini kullanan 23 hatta ait araçları ve bu araçlara ait verileri kapsamaktadır. Değerlendirilen veriler sabah ve akşam pik saatlerini içermektedir. Söz konusu saatlerde otobüslerin caddeden geçişi esnasındaki konum ve hız verileri, sefer süreleri ve taşıdığı yolcu sayıları AKYOLBİL sisteminden temin edilmiş olup, diğer araçlara ait hacim bilgileri trafik sayımlarından, örnek hız verileri ise İBB araç Takip sisteminden elde edilmiştir. Çalışma ile uygulama öncesi ve sonrasına ait hız, hacim, sefer süresi bilgilerinin karşılaştırılarak caddeyi kullanan araçlar içerisindeki yolcuların zaman tasarrufu, araçların yakıt tasarrufu ve CO2 emisyon salımı azaltılması ile ilgili sonuçlara ulaşılması sağlanmıştır. Çalışma sonucunda toplu taşıma şeridi uygulamasının zaman, yakıt ve CO2 emisyon bakımından avantaj sağladığı ortaya konulmuştur.