Fen Bilimleri Enstitüsü

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    İlköğretim ve ortaöğretimde öğrencisi olan velilerin e-okul kullanım düzeyleri
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Kara, Mühreli; Özçınar Uzunboylu, Zehra
    Bilgi teknolojilerinin hızlı bir şekilde gelişmesi, eğitim teknolojisinin de bu paralelde gelişmesini sağlamıştır. Günümüzde her sektörde yerini alan bilişim teknolojileri, eğitim sektöründe de şüphesiz önemli bir yer edinmiştir. Eğitimin en önemli öğelerinden olan, öğrenci velilerinin de bu teknolojiden sonuna kadar faydalanmalarını sağlamak amacıyla, 2007 yılından beri işleyen e-okul veli bilgilendirme sistemi yaklaşık olarak 6 senedir sorunsuz bir şekilde işlemektedir. Bu araştırmanın amacı, 2007 yılından beri MEB tarafından hizmete sunulan e-okul sisteminin, öğrenci velileri tarafından ne kadar kullanılabildiğinin ortaya çıkarılmasıdır. Bununla beraber e-okul kullanma kılavuzunun hazırlanarak, öğrenci velilerine ulaşmasını sağlamaktır. Aynı zamanda, yeni gelişen teknolojilere uzak duran, hatta teknolojiden korkan bireylerden, çalışma grubuna girenlere bilişim okur yazarlığı kazandırmak ve öğrendiklerinin çarpan etkisi olarak, diğer yaşantılarına da aktarılmasını sağlamaktır. Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucunda elde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Bu kısımda genel olarak bilgi ve iletişim teknolojisinin ve eğitim teknolojisinin öğeleri açıklanmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, çalışma grubu ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Dördüncü bölümde ise elde edilen bulgular irdelenmiş, bağımlı ve bağımsız değişkenlerin tek tek analizleri yapılmıştır. Araştırmanın 5. bölümünde ise tartışma ve önerilere yer verilmiştir.
  • Item
    Teknik öğretmenlerin eğitimde bilgi teknolojileri kullanım yeterliliklerinin belirlenmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012-05) Bilgin, Hasan; Uzunboylu, Hüseyin
    Bilgi teknolojilerinin hızlı bir şekilde hayatımızın her alanına girmesiyle eğitim sistemlerininde bu değişime ayak uydurması kaçınılmaz olmuştur. Eğitimde teknoloji kullanımı kalite ve verimliliği arttırmıştır. Yeni gelişme ve yatırımların ışığında klasik eğitim ortamlarıda kendini yenilemeye başlamıştır. Teknik eğitim ülkelerin ihtiyaç duyduğu ara eleman gücünün yetiştirilmesi konusunda öncelikli konulardan biridir. Yetiştirilen ara elemanın günümüz hızlı değişen bilgi teknolojileri sayesinde en güncel bilgiye en hızlı şekilde erişebilmektedir. Bu yeteneği öğrencilere kazandırmanın temel yolu öğretmenlerin bilgi teknolojilerini eğitimde etkin kullanımlarıyla gerçekleşebilecektir. Araştırmanın birinci bölümünde araştırma konusu, araştırma amacı, araştırma problemi, araştırma soruları, varsayımlar ve araştırmanın sınırlılıkları açıklanmaktadır. Araştırmanın ikinci kısmında yapılan literatür taramaları sonucundaelde edilen konu ile ilgili kaynaklar değerlendirilmiştir. Bu bölümünde başlangıç aşamasında oluşturulan araştırma soruları çerçevesinde konunun kavramsal çerçevesi ortaya koyulmuştur. Bu kısımda genel olarak teknik ve mesleki eğitimin tarihçesi tartışılmış ve günümüze kadar kullanılan teknolojik araçlar listelenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine ilişkin açıklamalar yapılmıştır. Bu bölümde konu seçimi, araştırmanın modeli, çalışma gerçekleştirilirken kullanılan yöntem ve teknikler, evren ve örneklem ile veri toplama araçları hakkında bilgiler verilmektedir. Araştırma ile literatürde tespit edilen teknik öğretmenöz yeterlilik boşluğu doldurulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın anket çalışması,kâğıt üzerinde ve Limesurvey yazılımı üzerinden online olarak yapılmıştır. Anket katılımı ile ilgili duyurularelektronik posta listeleri ve çeşitli forum siteleri üzerinden gerçekleştirilmiştir. Kâğıt üzerinde toplanan formlar Limesurvey yazılımı üzerinde derlenip, ardından SPSS programı yardımıyla veriler tablolar haline getirilmiştir. Veriler demografik özellikler dikate alınarak ankete katılan teknik öğretmenlerin özyeterliliklerini ortaya koyacak şekilde tablolaştırılmıştır. Birbirinden bağımsız nicel değişkenler arasındaki sistematik ilişkilerin anlamlılığının ve aralarındaki farkların ortaya koyulmasında Mann Whitney-U ve Kruskall Wallis-H testlerinden faydalanılmıştır. Anket ve tablolardan elde edilem bulgular araştırmanın dördüncü bölümünü oluşturan bulguların değerlendirilmesi bölümünde yorumlanmıştır. Sonuç bölümünde tezin genel bir değerlendirilmesi yapılarak gelecekte yapılacak olası araştırmalar için öneriler sunulmuştur.