Fen Bilimleri Enstitüsü

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/13

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Gaziantep raylı sisteminde kot farkı olan bölgelerde trafik güvenliğinin incelenmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-12) Gümüşburun, Gökhan; Atahan, Ali Osman
    Bu tez çalışmasında, araçların karayolunu bir sebepten dolayı terk ederek araç içerisindekiler için risk arz eden bölgelere girmesini önlemek ve raylı sistem aracı ile araç içerisindeki yolcuların güvenliği amacıyla yapılmıştır. Gaziantep’te 2011 yılından itibaren raylı sistemler yaygın şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Karataş bölgesinde yapılan 2. etap raylı inşaat işinde raylı sistemin geçeceği güzergahta % 6-7 civarındaki eğimler ortadan kaldırılarak, maksimum %3,8’e düşürülmesi gerekmiştir. Bu sebepten dolayı bölgede lastik tekerlekli araçların bulundugu asfalt üst kotu ile raylı sistem arasında maksimum 1.80 cm kot farkı ortaya çıkmıştır. Bu kot farkları lastik tekerli araçlaşın raylı sistemin bulunduğu alana düşme riskini ortaya çıkarmıştır. Bu sebeple ilgili bölgelerde yapılan çalışmalarla, sorunu minimize ederek, oluşabilecek kazalardaki kamu zararını ortadan kaldırılması ve raylı sistem aracındaki ve lastik tekerlekli araçtaki vatandaşların can güvenliğini sağlamak amacıyla bir çalışma yapılmıştır. AASHTO standardına uygun bir otokorkuluk tasarlanmış ve yapılan sonlu elemanlar analizleriyle tasarımın yeterliği belirlenmiştir.
  • Item
    Trafik sinyal sürelerinin optimizasyonu ve çevre kirliliği üzerine etkisinin incelenmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Culum, Cebrail; Demir, Göksel
    Ulaştırma kaynaklı trafiğin getirdiği çevre kirliliği, günümüzün en önemli sorunlarından biridir. Bu problemin çözüm yollarından biri olan trafik sinyal sürelerinin optimizasyonu ve bunun neticesinde çevreye etkisinin irdelenmesi, bu tez çalışmasının konusunu oluşturmaktadır. Bu tez çalışmasında sırasıyla trafik kavramı, trafiğin yönetilmesinde trafik sinyallerinin etkisi ve trafik sinyal sürelerinin iyi bir şekilde hesaplanması bunun sonucu olarak da sinyal optimizasyonun insan hayatına ve çevreye etkisi araştırılmıştır. Ayrıca İstanbul da bir örnek kavşak seçilerek (Eski Edirne Asfaltı Kayaşehir Toki Kavşağı) bu örnek kavşak da mevcut trafik durumu incelenmiştir. Çalışma içerisinde görsel çekimler yapılmış elde edilen veriler bilgisayar programlarında işlenerek simülasyonlar oluşturulmuştur. Örnek kavşak için trafik sinyal planlaması yapılmış ve laşım kaynaklı emisyonlara etkisi değerlendirilmiştir.
  • Item
    Statistical analysis and capacity planning of a third level neonatal unit
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-09) Anılgan, Elif; Ünlüakın, Demet Özgür
    This master thesis is based on observations at to a third degree neonatal unit which is a university hospital in Istanbul. Infant mortality rate is a major indicator for a country’s development index and it is an economical factor. Because, it affects the characteristics of population like as old population or young population. This property is significant in terms of country development policies. Therefore, investment to health sector plays important roles for the future policies and current conditions. To develop the current situation in terms of baby rejections and equipment utilizations some basic statistical tests are made and some of them used in simulation model. In this study simulation is preferred for capacity planning because of the complexity of problem. In simulation model some performance criteria are determined according to neonatal unit’s scarce resources. Moreover, some statistical data analyses are made for three years. Four solution suggestions are generated for current condition to minimize the number of rejections and waiting time. On the other hand it is aimed to maximize number of baby acceptance and equipment utilizations.