Publication: Eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutum ölçeği’nin (Educators’ attitudes toward educational research scale) doğrulayıcı faktör analizi
| dc.contributor.author | Ali Mehmet ÖZTÜRK | |
| dc.contributor.institution | BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
| dc.date.accessioned | 2025-09-20T20:04:05Z | |
| dc.date.issued | 2011 | |
| dc.date.submitted | 29.07.2022 | |
| dc.description.abstract | Bu makale, Eğitimcilerin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutum Ölçeği'nin (Educators' Attitudes Toward Educational Research Scale) faktör yapısının çapraz geçerliliğini ölçmek için gerçekleştirilmiş doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarını rapor etmektedir. Ölçeğin dili İngilizcedir. Ölçeğin orijinal versiyonu, araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve keşfedici faktör analizi sonuçları doğrultusunda yine araştırmacı tarafından revize edilmiştir. Bu çalışmada, revize edilmiş ölçek, Amerika Birleşik Devletleri'nin orta-batı bölgesinin büyük bir şehrinde okullarda çalışan 564 eğitimciye verilmiştir. Bu örneklem, anasınıfı öncesinden 12. sınıfa kadarki eğitim sürecinin herhangi bir kademesinde farklı görevler yerine getiren hizmet içi eğitimcilerden (öğretmenler, yöneticiler, psikolojik danışma ve rehberlik uzmanları, vb.) oluşmaktadır. Ölçek, eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutumlarının sekiz ayrı boyutunu ölçmek için yazılmış toplam 29 Likert tipi maddeden oluşmaktadır ve her boyut için en az üç madde bulunmaktadır. Elde edilen uyum endeksleri, ölçekte varsayılan faktör yapısı ile veri arasında iyi bir uyum olduğunu göstermektedir. Tüm parametre tahminleri kabul edilebilir çıkmıştır. Literatürde eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutumlarının ölçülmesinde kullanılabilecek kararlı kriter değişkenlerine rastlanılamadığı için, bu değişkenle ilişkili olduğu tahmin edilen üç değişken hakkında da örneklemden veri toplanmıştır. Bu değişkenler, kaç yıllık eğitimcilik deneyimi olduğu, kaç araştırma yöntemleri dersi aldığı ve araştırma sonuçları hakkında bilgi edinmek için kaynakları ne kadar kullandığıdır. Bunlardan hangilerinin kriter değişkeni olarak kullanılma potansiyeli olduğunu görmek için, bu değişkenlerle Eğitimcilerin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutum Ölçeği'nin alt ölçek puanları arasındaki korelasyonlara bakılmıştır. Bu araştırmayla, daha önce aynı değişkenleri aynı şekilde ölçüp aynı korelasyonlara bakan başka bir çalışma arasında bu korelasyonel analiz sonuçları açısından yüksek düzeyde benzerlik görülmüştür. | |
| dc.identifier.endpage | 748 | |
| dc.identifier.issn | 1303-0485 | |
| dc.identifier.issn | 2148-7561 | |
| dc.identifier.issue | 2 | |
| dc.identifier.startpage | 727 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14719/5954 | |
| dc.identifier.volume | 11 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.relation.journal | Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri | |
| dc.subject | Eğitim | |
| dc.subject | Eğitim Araştırmaları | |
| dc.title | Eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutum ölçeği’nin (Educators’ attitudes toward educational research scale) doğrulayıcı faktör analizi | |
| dc.type | Other | |
| dcterms.references | Bentler, P. M. & Chou, C. (1987). Practical issues in structural modeling. Sociological Methods and Research, 16, 78-117.,Berliner, D. C. (2002). Educational research: The hardest science of all. Educational Researcher, 31 (8), 18-20.,Bollen, K. A. (1989). Structural equations with latent variables. New York: John Wiley & Sons.,Bracey, G. W. (1998). Educational research and educational practice: Ne’er the twain shall meet? Educational Forum, 62 (2), 140-145.,Byrne, B. M. (1998). Structural equation modeling with LISREL, PRELIS, and SIMPLIS: Basic concepts, applications, and programming. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.,Cronbach, L. J. (1946). Response sets and test validity. Educational and Psychological Measurement, 6, 474-494.,Gagne, P. & Hancock, G. R. (2006). Measurement model quality, sample size, and solution propriety in confirmatory factor models. Multivariate Behavioral Research, 41 (1), 65-83.,Hu, L. & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6 (1), 1-55.,Isakson, R. L. & Ellsworth, R. (1979). The measurement of teacher attitudes toward educational research. Educational Research Quarterly, 4 (2), 12-18.,Isakson, R. L. & Ellsworth, R. (1978). Teachers’ attitudes toward educational research: It’s time for a change. Teacher Educator, 14 (2), 8-13.,Jöreskog, K. G. & Sörbom, D. (2007). LISREL 8.80 [Computer soft ware]. Chicago: Scientific Soft ware International.,Levine, A. (2007). Educating researchers. Retrieved November 21, 2010, from http://www.edschools.org/EducatingResearchers/ educating_researchers.pdf,Napier, J. D. (1978-1979). An experimental study of the relationship between attitude toward and knowledge of educational research. Journal of Experimental Education, 47 (2), 131-134.,Nunnally, J. (1967). Psychometric theory. New York: McGraw- Hill.,Onwuegbuzie, A. J., Slate, J., Paterson, F., Watson, M., & Schwartz, R. (2000). Factors associated with achievement in educational research courses. Research in the Schools, 7 (1), 53-65.,Ozturk, M. A. (2010). An exploratory study on measuring educators’ attitudes toward educational research. Educational Research and Reviews, 5 (12), 758-769. Retrieved March 23, 2011, from http://www.academicjournals.org/err/PDF/Pdf%202010/ Dec/Ozturk.pdf,Papanastasiou, E. C. (2005). Factor structure of the “Attitudes Toward Research” scale. Statistics Education Research Journal, 4 (1), 16-26. Retrieved November 21, 2010, from http://www. stat.auckland.ac.nz/~iase/serj/SERJ4(1)_Papanastasiou.pdf,Pedhazur, E. J. & Schmelkin, L. P. (1991). Measurement, design, and analysis: An integrated approach. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.,Richardson, D. & Onwuegbuzie, A. J. (2002, November). Attitudes toward research of African-American graduate students as a function of locality. Paper presented at the annual meeting of the Mid-South Educational Research Association, Chattanooga, TN.,SPSS Inc. (2007). SPSS 16.0 [Computer soft ware]. Chicago: Author.,Sun, J. (2005). Assessing goodness of fit in confirmatory factor analysis. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 37, 240-256.,Van Prooijen, J. & Van Der Kloot, W. A. (2001). Confirmatory analysis of exploratively obtained factor structures. Educational and Psychological Measurement, 61, 777-792.,West, R. F. & Rhoton, C. (1994). School district administrators’ perceptions of educational research and barriers to research utilization. ERS Spectrum, 12 (1), 23-30. | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| local.indexed.at | TRDizin |
