Tez
Permanent URI for this collectionhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/160
Browse
7 results
Search Results
Item Trafik talep yönetimi ve Gürsu İlçesinde sürdürülebilir ulaşım planlaması(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012) Öztürk, Hatice; Ilıcalı, MustafaSürdürülebilir ulaşım planlarının en önemli öğelerinden birisi trafik talep yönetimidir. Bir başka deyişle trafik talep yönetimi bu ulaşım planının uygulanabilmesi için, bünyesinde pek çok unsuru barındıran bir sistemdir. Yaya yolları, bisiklet yolları, ulaşım stratejileri, karayolları ağı, ulaşım yönetim metotlarının tümü sürdürülebilir ulaşım planlamasının gerçekleşmesini sağlamaktadır. Trafik talep yönetimi; trafik sıkışıklığını azaltmayı, yol güvenliğini arttırmayı, çevre kirliliğini azaltmayı, enerji tüketimini azaltmayı ve tasarruf etmeyi hedeflemektedir. Trafik talep yönetimi için birden çok strateji belirlenmektedir; trafiğin yoğun olduğu saatlerde trafiği azaltmak, trafik akışını sağlayabilmek, özel araç kullanımını azaltmak, toplu taşım araçlarının kullanımını arttırmak. Bursa ilinin Gürsu ilçesinde sürdürülebilir bir ulaşım planı yapılması için öncelikli olarak trafik talep yönetimi gerçekleştirilmelidir. Çalışma içerisinde bu bağlamda yaya yolları, trafiğin azaltılması, toplu taşımacığın arttırılması gibi unsurları içinde barındıran bir uygulama yapılması hedeflenmiştir.Item Akıllı ulaşım sistemleri(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-06) Bodur, Mehmet Ali; Ilıcalı, MustafaHammaddelerin, petrol kaynaklarının, su kaynaklarının olduğu gibi yolların da bir sınırı bulunmaktadır. Araç sayısının hızla arttığı, kentlerin nüfuslarının yoğunlaştığı bu dönemde yerleşik kent yapısında yeni yolların oluşturulamaması, trafik konusunda gitgide artan bir sıkışıklık ve memnuniyetsizlik sonucu doğurmaktadır. Artan memnuniyetsizliklerin giderilebilmesi amacıyla merkezi ve yerel yönetimlerin en önemli yatırım konularının başında ulaşım yatırımları gelmektedir. İnsanların seyahatlerini daha kısa sürede daha konforlu hale getirebilmek amacıyla ARGE çalışmaları yapılmakta ve geliştirilen sistemler Akıllı Ulaşım Sistemleri şemsiye kavramı altında tanımlanmaktadır. Gelecekte Akıllı Ulaşım Sistemleri kavramı daha da önem kazanacak ve tamamen elektronik, insandan bağımsız sistemler ulaşımın her kademesinde kullanılmaya başlanacaktır. Bu kapsamda yapılan bu tez çalışmasının Akıllı Ulaşım Sistemleri kavramının daha iyi anlaşılması konusunda yardımcı olacağı düşünülmektedir. Yapılan çalışmada Akıllı Ulaşım Sistemleri kapsamına giren sistemler ve İzmir özelinde bu konuda yapılan çalışmalar irdelenmiştir. Yapılan çalışmalar ışığında yakın bir tarihte ülkemizin ulaşım teknolojileri konusunda bir cazibe merkezi haline geleceği sonucuna varılmıştır.Item Trafik sinyal sürelerinin optimizasyonu ve çevre kirliliği üzerine etkisinin incelenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01) Culum, Cebrail; Demir, GökselUlaştırma kaynaklı trafiğin getirdiği çevre kirliliği, günümüzün en önemli sorunlarından biridir. Bu problemin çözüm yollarından biri olan trafik sinyal sürelerinin optimizasyonu ve bunun neticesinde çevreye etkisinin irdelenmesi, bu tez çalışmasının konusunu oluşturmaktadır. Bu tez çalışmasında sırasıyla trafik kavramı, trafiğin yönetilmesinde trafik sinyallerinin etkisi ve trafik sinyal sürelerinin iyi bir şekilde hesaplanması bunun sonucu olarak da sinyal optimizasyonun insan hayatına ve çevreye etkisi araştırılmıştır. Ayrıca İstanbul da bir örnek kavşak seçilerek (Eski Edirne Asfaltı Kayaşehir Toki Kavşağı) bu örnek kavşak da mevcut trafik durumu incelenmiştir. Çalışma içerisinde görsel çekimler yapılmış elde edilen veriler bilgisayar programlarında işlenerek simülasyonlar oluşturulmuştur. Örnek kavşak için trafik sinyal planlaması yapılmış ve laşım kaynaklı emisyonlara etkisi değerlendirilmiştir.Item Ağrı İli kent içi ulaşımının analizi ve toplu taşıma için bir planlama çalışması(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-04) Kızgın, Mehmet Ali; Akbaş, AhmetBu çalışma, Ağrı ilinin kent İçi ulaşımının analizi ve toplu taşıma planlaması için bir örnek çalışmadır. Ağrı İli Kent içi Ulaşım ve Trafik Planlaması iki bölümden oluşmaktadır; Kent İçi Trafik Düzenleme ve Toplu Taşım planlamasıdır. Yapılacak çalışmalar kapsamında proje aşamaları aşağıdaki gibidir; 1-Çeşitli kamu ve özel kuruluşların bünyesinde bulunan toplu taşım ve trafikle ilgili mevcut bilgilerin toplanması, 2-Bu mevcut bilgilerin arasında bulunmayan ancak etüt ve planlama çalışmaları için gerekli olan yeni bilgilerin toplanması, 3-Mevcut yapıdaki sorunların, yetersizliklerin ve aksaklıkların belirlenmesi ve sorunların tespit ve teşhisi, 4-Uygulamalara temel olacak trafik mühendisliği kuralları çerçevesinde sonuç projelerinin hazırlanması. Bu tez; sosyal yapısı, kent dokusu, kullanıcı yoğunlukları, çekim merkezleri ile kenti bir bütün olarak ele alarak, toplu taşıma sistemindeki düzensizlikleri kullanıcılara minimum düzeyde yansıtacak bir planlama ile en iyi sonucu almayı hedeflemiştir. Bundan yola çıkarak, Toplu Taşıma Sistemleri ile yapılan günlük yolculuklar hakkında ayrıntılı bilgi toplamak amacıyla, tüm toplu taşıma araçlarının oluşturduğu hatlarda mayıs, haziran ve temmuz aylarında olmak üzere üç ayrı dönemde sayım yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda gerek seyahat sürelerinde gerekse hat mesafelerinde hat optimizasyonu sağlanmıştır. Bu noktada; işletici açısından günlük yapılan kilometre azalmış, önemli bir tasarruf sağlanmıştır, ayrıca tur süreleri azaltılarak yapılan günlük sefer sayısı arttırılmıştır. Kentte toplu taşıma hizmet veren araç sayıları ve yapıları yeniden ele alınarak tekrar düzenlenmiştir. Toplu taşım sitem, işletimi ve denetimi konularındaki mevcut düzensizliklere yeni öneriler getirilerek, projede her konuda bir optimizasyon sağlanmaya çalışılmıştır.Item Manavgat kentinin özellikleri ve kent merkezinin trafik sorunu ve çözüm önerileri(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-01) Asker, İsmail; Ilıcalı, MustafaKentler büyüyüp geliştikçe mevcut olan ulaşım altyapıları buna cevap verememektedir, böylece kentlerde ulaşım sorunları artmaktadır. Ayrıca taşıt sahipliliğindeki artış ve bireysel ulaşım araçlarına yönelim, toplu taşıma araçlarının verimsiz kullanımı kentiçi ulaşım sorunlarını artıran faktörler arasında yer almaktadır. Bu çalışmada kentsel ulaşım sorunları, önce genel ve Ülke bazında ele alınarak, daha sonra Manavgat ilçesi sorunlarına indirgenerek ele alınmış ve çözümlerine ilişkin öneriler üretilmeye çalışılmıştır.Item Belediye Zabıtası’nın trafik denetimi : Kadıköy Belediyesi örneği(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-09) Yiğit, Fehmi; Esen, AdemDemokrasinin vazgeçilmez kurumlarından olan belediyeler bütün dünyada her gün biraz daha önem kazanmaktadır. Türkiye uzun yıllardır, belediyelerin kuruluşu, görevleri, mali kaynaklarının geliştirilmesi, merkezi yönetim kuruluşları ile ilişkilerinin iyileştirilmesi gibi yeniden yapılanma ve düzenleme çabalan içindedir. Son yıllarda trafik hizmetlerini mahalli idare birimleri olan belediyelere devredilmesi yeniden yapılanma çalışmaları içinde yer almaktadır. Günümüzde; özerklik ve demokratik katılım kavramlarının yanı sıra, yerel kaynakların kullanımında verimlilik, hizmet sunumunda etkinlik ilkelerinin gözetilmesi büyük önem kazanmıştır. Merkezi idarenin yerel nitelikte sayılabilecek kent içi trafik hizmetlerini merkezi idarece yerine getirmesi bürokrasiyi arttırmakta bu da hizmetlerin görülmesinde beklenen performansı azaltmaktadır. Bu çalışmada belediye zabıtasının trafik hizmetlerini incelemek için Kadıköy İlçe Belediyesi Zabıta Müdürlüğü’ne 2011 yılı içinde gelen şikâyetler ve belediye zabıtası ve halk için hazırlamış olduğumuz anket sonuçları değerlendirilmiştir. Belediyeye gelen şikâyetlerin çoğu kaldırım işgaliyle ilgili olduğu, mevcut kent içi trafik denetimlerini eksik gören katılımcıların, belediyelerinde kent içi trafik denetimlerinde yetkilendirilmesi konusunda hemfikir oldukları görülmüştür.Item Otobüs yolu uygulamalarının değerlendirilmesi : Ümraniye örneği(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-01) Altunbey, Kasım; Çalışkan, NurbanuKent içi ulaşım; hızlı kentleşme, sanayileşme ve nüfus artışı ile gün geçtikçe yoğunlaşmaya başlamıştır. Bu bağlamda ulaşımda da çeşitli alanlarda gelişim beklenmektedir. Bu nedenle özellikle mega kentlerde toplu taşıma sistemleri ile trafik yoğunluğunun azaltılması amaçlanmaktadır. Toplu taşımada, raylı sistemler ve otobüs taşımacılığı en yaygın kullanılan yöntemlerdir. Plansız ve kaçak yapılaşmadan dolayı raylı sistemler, kentin her yerinde uygulanamamaktadır. Bu nedenlerden dolayı otobüs yolu uygulamaları alt yapı ve işletme maliyetleri de düşük olduğundan günümüzde en çok kullanılan sistemlerdir. Bu tez çalışmasında; Birinci bölümde otobüs yolu uygulamalarının genel bir anlatımı yapılmıştır. İkinci bölümde otobüs yollarının türleri ile dünyadan örnek verilmiştir. Üçüncü bölümde, Otobüs yollarının ve duraklarının tasarımı ile Türkiye’ de yapılmış Otobüs yolu uygulamaları hakkında detaylı olarak inceleme yapılmıştır. Dördüncü bölümde, Otobüs yolu uygulamalarının yapıldığı Ümraniye örneği incelenmiş olup çalışmanın hazırlık, uygulama ve işletme safhaları ayrı ayrı sunulmuştur. Beşinci bölümde ise uygulama ile ilgili sıkıntılara değinilmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.