Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (Yayınlar)
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14719/11
Browse
Item Gerçeküstücü akım ve Luis Bunuel sineması(Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995) Üveyz, Asım SüreyyaItem Örgütsel çatışma ve yönetimi(Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996) Tuğlu, Ayhan; Artan, İnciItem Mimari tasarlama sürecinde fotoğraf tekniklerinden yararlanma yöntemleri(Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1996) Uluengin, M. Bülent; Kunt, A. AydınItem Toplumu yansıtan bir öge olarak yıldız olgusu : Türkiye gerçeği ve iki örnek(Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998) Yüksel, Nesrin Aysun; Büker, SeçilItem Türk sineması : mekan üzerinden bir çözümleme(İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Adiloğlu, Fatoş; Gündeş, SimtenItem Mimaride yer : yapının araziyle ilişkisinin kavramsallaştırılması (1980-2000)(İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Üniversitesi, 2001) Deviren, A. Senem; Yürekli, HülyaItem Makina estetiğinin mimarlık üzerindeki etkisinin kütle ve mekan ölçeğinde incelenmesi(Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2001) Özdemir, Kürşad; Gorbon, FatihItem Coexistence : construction of temporal and spatial experience in the films of Nuri Bilge Ceylan(Bahcesehir University Institute of Social Sciences, 2004) Özyılmaz, Özge; Sarıkartal, ÇetinThis study examines time and space construction in the films of Nuri Bilge Ceylan with a view to understand if and how Ceylan's movies have a potential to create long experience [Erfahrung] for the spectators, utilizing a framework derived from Walter Benjamin's thought. In terms of both form and narravite, Ceylan's film seem far away from the intention of attracting the spectators by shock effects. However, the experience lived here is not an absorption of the spectator by the artwork, either. In many scenes of the movies of Nuri Bilge Ceylan, where we move beyond the act of following the narravite, the spectator is engulfed. These movies expect the spectator to fill in the space-time vacuums with associations coming from the spectator's own 'sense memories', and thus, it is possible for them to turn into long experiences [Erfahrung].Item Zeytinburnu ilçesindeki parkların uygulamadan doğan sorunlar açısından irdelenmesi(2005) Aygün, K.BurcuItem Yapı geometrisi ile deprem sakınımı(2005) Yeşilyurt, AyberItem Yeşil Kuşak Kavramı ve İstanbul Kenti Yeşil Kuşak Sistemi İçin Öneriler(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2005) Çelik, AylinItem Kentsel yeşil alanların gece kullanımında dış aydınlatmanın önemi ve yöntemi : Gülhane Parkı örneği(2006) Dedeoğlu, İbrahimItem Storyteller uncovered : the presentation of film as reality and the revealing of film’s subjectivity by the usage of voice-over narration(Institute of Social Sciences, 2006) Tahan, KağanItem Tennessee Williams’ın “Söylenmemiş bir şey” adlı oyununda Cornelia karakterinin sahne üzerinde yorumlanması ve süreç analizi bağlamında incelenmesi(Sosyal Bilimler Enstitisü, 2006) Öztürk, NergisItem Fraud detection in mobile communication networks using data mining(2006) Kuşaksızoğlu, BülentItem Fransa’da kullanılan bilgi yönetimi teknolojik araçlarının analizi ve bir uygulama(2006) Tuğtepe, AykutItem Adalet Ağaoğlu’nun ‘Kozalar’ adlı oyunu metin ve prova süreci çözümlemesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Balkan, Eren; Karaboğa, KeremItem Adalet Ağaoğlu’nun ‘Kozalar’ adlı oyunundaki “I. Kadın” rolüne çalışma süreci(Sosyal Bilimler Enstitisü, 2006) Ya, NihalItem Kıvanç Nalça’nın “Büyü-düğüm” adlı oyunundaki “Genç kadın” rolüne çalışma süreci(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006) Tugay, Melek Mine; Karaboğa, Kerem