Yüksek Lisans & Doktora
Permanent URI for this communityhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/11
Browse
Item Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında işletmede beceri eğitimi uygulamasının internet tabanlı yürütülmesi amaçlı yazılım geliştirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-05) Tiryaki, Ahmet; Tunga, M. AlperBilgi iletişim teknolojileri her geçen gün değişerek gelişmekte, her yaştan insanlar sürekli yenilenen teknolojik cihazları kullanarak haberleşme sağlayabilmektedir. Gelişmiş teknolojinin getirdiği karışıklık da bireyin eğitim ve algı seviyesine uygun yazılımlar ile aşılabilmektedir. Günümüzde evlerin veya işyerlerinin büyük çoğunluğunda internet bağlantılı bir bilgisayar bulunduğundan bu teknoloji; haberleşme, bilgi alışverişi ve eğitim gibi amaçlar için herkes tarafından daha fazla kullanılabilmektedir. 3308 sayılı yasa gereği; Mesleki ve Teknik Ortaöğretim kurumlarında işletmede beceri eğitimi uygulamasının planlı olarak yürütülmesi, programa uygunluğunun izlenmesi, karşılaşılabilecek sorunların giderilmesi, öğrencinin başarı, devam-devamsızlık ve disiplin durumlarının izlenmesi ve rehberlikte bulunulması amacıyla koordinatör öğretmenler görev yapmaktadır. Bu çalışmalar yürütülürken çağın getirdiği teknolojik gelişmelerden yararlanılmamaktadır. Koordinatörlük hizmetleri internet tabanlı bir yazılım ile desteklendiğinde; idareci, öğretmen, öğrenci ve işletme konu ile ilgili ihtiyaç duydukları bilgiye, zaman ve mekandan bağımsız olarak ulaşabilir. Bilgilerin kolay erişebilirliği sağlanabilir. Bu araştırmada Meslek Lisesi öğrencilerinin işletmede gördükleri mesleki eğitim esnasında internet tabanlı eğitime destek amaçlı bir program uygulamasının bu hizmeti yürütenler ve alanlar açısından ihtiyaç olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla; öğretmen, öğrenci ve işletme yetkilisi olarak gruplandırdığımız üç farklı gruba internet tabanlı bir yazılımın varlığına ihtiyaç duyulması, internet tabanlı yazılımı kullanabilecek imkanlara sahip olunması ve bu yazılımı kullanabilecek yeterliğe sahip olunması konularında ön anket yapılmıştır. Yapılan literatür çalışmasıyla da teknolojinin eğitim-öğretim sistemlerine etkisi, bilgi çağının meydana getirdiği değişimler, internet tabanlı eğitimlerde yapılandırmacı yaklaşımların kullanılış biçimine ilişkin kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Yazılımın faydalı olabileceği anketörler tarafından da belirtilmesi üzerine uygulamaya geçilmiştir. Yazılım temel hatları ile bilgi girişleri, raporlamalar, ilişkilendirme-yönlendirme, belgeler ve iletişim modüllerinden oluşmuştur. Bilgisayar yazılımı insan kaynaklı planlama ve yönlendirme hatalarını en aza indirecek, internet tabanlı olması sebebi ile her yerden bilgiye ulaşmayı kolaylaştıracaktır. Bu bilgiler doğrultusunda ihtiyaç olduğu düşünülen yazılım geliştirilerek koordinatörlük hizmetinde kullanılmak üzere çalışmaya başlanmıştır.