Yüksek Lisans & Doktora
Permanent URI for this communityhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/11
Browse
1 results
Search Results
Item İstanbul kentsel raylı sistemlerin değerlendirilmesi : Kadıköy Kartal hattı metro optimizasyon önerisi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-09) Günay, Sema; Alpkökin, Pelinİstanbul, sosyo- ekonomik ve demografik yapısındaki değişim, ulaştırma sistemi açısından hızlı değişimine sebep olmaktadır. Göç çekmesi nedeniyle nüfusun hızlı artışı, kontrol edilemeyen plan dışı çarpık yapılaşma ve motorlu araç sayısındaki çok hızlı artış kentlilerin de ulaşım hareketlerinde değişikliklere neden olmuştur. Arazi kullanım planları ile ulaştırma arasındaki ilişkiyi iyi anlamak, kentin gelecekteki yolculuk taleplerini doğru öngörülmesini sağlar. Uzun vadeli ulaşım yatırımları, arazi kullanımı ve yolculuk talep verilerinin doğru öngörüleri üzerine plan ve projelendirilir. Arazi kullanımı, yolculuk talep analizi, inşaat yapım maliyetleri ve işletme maliyetleri, ulaşım türlerinin seçiminde önemli olmakla birlikte, raylı sistemlerin ilk yapım maliyetleri, lastik tekerlekli karayolu ulaşım türlerine göre yüksek, işletme maliyeti ise oldukça düşüktür. Kadıköy- Kartal Metro Hattı, Asya yakasındaki ilk metro hattı olması ve güzergahında bulunan yoğun nüfusun ulaşım hareketliliğine cevap vermek için yapılmış olması oldukça önemlidir. Fakat istasyona erişimleri sorunları ve diğer ulaşım türlerinin bölgedeki yolculuk taleplerine cevap vermeyi sürdürmesi, öngörülen yolculuk talebine ulaşmasına engel olmaktadır. İstasyona erişim, otobüs besleme hatlarının düzenlenmesi ve ücret politikasının iyileştirilmesi yolculuk talebenin artmasına sağlayacaktır.