Yüksek Lisans & Doktora

Permanent URI for this communityhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/11

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 203
  • Item
    The Analysis of subtraction of fractions the rule space method at grade 7
    (Bahcesehir University Institute of Science, 2008) Tezcan, H. Gülay; Gökçöl, Orhan
  • Item
    Ofis uygulamaları eğitiminin ortaöğretimde interaktif yöntemlerle verilmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008) Şimşek, Yüksel; Karahoca, Adem
    Bu araştırma, interaktif CD yoluyla yapılan okul eğitimi ile klasik yollarla yapılan okul eğitimi arasındaki olumlu ya da olumsuz farkları görebilmek ve interaktif CD yoluyla yapılan okul eğitiminin, Endüstri Meslek Lisesi 10. ve 11. sınıf öğrencileri üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarında, MEGEP (Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi) adı altında geliştirilmeye devam edilen proje kapsamında yer alan derslerden biri olan Elektronik Tablolama Programı (MS Excel) dersi, interaktif yöntemlerle geliştirilmek istenmiştir. Geleneksel lise eğitimini yansıtması amacıyla İstanbul ili, Alibeyköy Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinden 56 öğrenci seçilmiştir. İnteraktif CD yoluyla yapılan okul eğitimini yansıtması amacıyla ise yine aynı okuldan 56 öğrenci seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini, yukarıda adı geçen okulda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Buna göre, araştırmada bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile, geleneksel öğretim yöntemini uygulandığı kontrol grubunun öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki grubun ön test ve son test sonuçlarının ortalamalarının karşılaştırılması için “t” testi uygulanmıştır. Bu araştırmanın sonuçları şunu göstermiştir: Bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin, öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.
  • Item
    Bilişim teknolojilerinin temelleri : eğitim içeriğinin interaktif yöntemlerle geliştirilmesi
    (Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008) Aydoğan, Ümit; Karahoca, Dilek; Karahoca, Adem
    Çağımızda bilimsel ve teknolojik gelişmeler bir taraftan yeni eğitim gereksinimleri meydana getirmekte, bir taraftan da eğitim uygulamalarına yeni olanaklar sunmaktadır. Bu olanakların başında kuşkusuz bilgisayar destekli eğitim gelmektedir. Hazırlanmış yazılımlar yardımıyla hedef kitlelere ders sunumu yapılarak gerçekleştirilen eğitim – öğretim faaliyetleri, öğrenen ve öğreten kişiler arasında etkileşimin - diğer öğretim tekniklerine nazaran - artmasına sebep olmakta, hedeflenen eğitim amaçlarına ulaşılmada eğitimin kalıcılığı ve süreci göz önüne alındığında olumlu yönde gelişmeler kaydedilmesine neden olmaktadır. Eğitim yazılımları oluşturulurken çokluortam öğelerinden oldukça fazla yararlanılması kaçınılmaz görümektedir. Araştırmacı, bilgisayar ortamında ders sunumu hazırlamak için interaktif öğeler kullanma gereksinimini Flash animasyon programını kullanmak suretiyle karşılama yolunu seçmiştir. Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarında, MEGEP (Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi) adı altında geliştirilmeye devam edilen proje kapsamında yer alan derslerden biri olan Bilişim Teknolojilerinin Temelleri dersine ait Anakartlar – Kasalar isimli modülün içeriği, interaktif yöntemlerle geliştirilmek istenmiştir. Çalışma boyunca eğitim yazılımının nasıl hazırlanacağına değinilmiş ve örnek bir interaktif eğitim yazılımı geliştirilmiştir.
  • Item
    A Hardware implementation of true-motion estimation with 3-D recursive search block matching algorithm
    (Bahcesehir University Institute of Science, 2008) Dedeoğlu, Soner; Uğurdağ, Hasan Fatih
    Motion estimation, in video processing, is a technique for describing a frame in terms of translated blocks of another reference frame. This technique increases the ratio of video compression by the efficient use of redundancy information between frames. The Block Matching based motion estimation methods, based on dividing frames into blocks and calculating a motion vector for each block, are accepted as motion estimation standards in video encoding systems by international enterprises, such as MPEG, ATSC, DVB and ITU. In this thesis study, a hardware implementation of 3-D Recursive Search Block Matching Algorithm for the motion estimation levels, global and local motion estimations, is presented.
  • Item
    A Password based key establishment protocol with symmetric key cryptography
    (Bahcesehir University Institute of Science, 2008) Gökçeli, Recep; Anarım, Emin
    In 2005, Laih, Ding and Huang proposed a password-based key establishment protocol such that a user and a server can authenticate each other and generate a strong session key by their shared weak password within a symmetric cipher in an insecure channel. In this protocol, a special function, which is a combination of a picture function and a distortion function, is combined to authenticate the user and protect the password from the dictionary attacks that are major threats for most of the weak password-based protocols. They claim that the proposed protocol is secure against some well known attacks. However, Tang and Mitchell show that the protocol suffers from an offline dictionary attack requiring a machine based search of size 223 which takes only about 2.3 hours. So designing such a protocol with providing practical security against offline attack is still an open problem. In this study, a password-based authenticated key establishment protocol is proposed that provides practical security against offline dictionary attacks by only using symmetric cryptography.
  • Item
    Role of computer assisted active learning system in history of civilization teaching
    (Bahcesehir University Institute of Science, 2008) Yengin, İlker; Karahoca, Adem
    This empirical study was generated in two phases within the domain of the History of Civilization courses in University of Bahcesehir, Istanbul. The first phase of the study was covered in the first semester where the initial investigation, prototype design and pre tests were executed. In the second phase of the study, spring semester, the designed computer based learning tools has been implemented into classroom usage whereas a focus study was administered to conduct further analysis. The designed learning system aims to create an active learning environment by enhancing students critical thinking with aid of several computer applications which are designed to change the linear logic based power point presentation lectures in first semester. Instead, the developed computer tools are intending to support an active learning with non linear dynamic cognitive mappings, films applications creating chances for classroom discussion, flash cards where grouping structures within keyword learning and several quiz applications. After the designed learning system implemented in second semester, the learners’ attitudes toward the system was investigated. Accordingly , the goals of the empirical research are to answer how the system is meaningful and enjoyable for the students and how the students achievements changed between pre test (first semester grades with power point based presentation) and post test ( second semester grades with learning system). Additionally the flow concept was examined as a means of being in a experience where a student feels cognitively efficient, motivated, and happy. After analysis of qualitative and quantitative studies the results interpreted that the system has been perceived positively by the students (1) , also motivates students (2) and supports active learning / critical thinking (3) whereas creating a feeling of success and challenge (4) somewhat better than classical lessons such as power point based lessons (5) when used in proper environments (6). Also the learning system improves student v achievements (7) especially for those whose pressure/tension is less (8) and preferred learning style matches (9) with the nature of the lesson. Within the results it’s also argued that the learning system helps flow construct (10) where flow is a significant predictor of perceived competence(11) ,course enjoyment (12), value – usefulness of the course (13) and (14) challenge – learning style match according to nature of course. According to findings our prototype learning system with support of computer applications implementation discussed to create a learning system which is more meaningful and enjoyable for the students in the context of history of civilization lessons.
  • Item
    Identity negotiations in autobiographical documentary : the case of I am my mother’s daughter
    (Bahcesehir University Institute of Social Sciences, 2007) Sungur, Melike; Schroeder, Süheyla Kırca
    This study aims to examine the identity politics in the Turkish-German autobiographical documentary I Am my Mother’s Daughter by Seyhan Derin (1996, Germany). The main focus of the study is to analyze the construction of female subjectivity and the autobiographical subject in the film. By moving from the Turkish-German minority identity, identity politics in the documentary film will be further studied in relation to Western discourses on Third World difference. The way the film constructs gender identity will be analyzed from the perspective of the theories on culture and identity.
  • Item
    Forbidden film - a mocumentary film project
    (Bahcesehir University Institute of Social Sciences, 2007) Özkaya, Barış; Büker, Erkan
  • Item
    Avrupa Anonim Şirketi'nin avrupai niteliği
    (Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Kabakçı, Semra; Tezcan, Ercüment
    Bu çalışmada Avrupa’da yatırımcıların, karmaşık organizasyon mekanizmalarına gerek olmaksızın, herhangi bir Üye Devlette kuracağı bir şirket ile Avrupa Birliği ölçeğinde ticari faaliyetlerine ve sınır ötesi şirket birleşmelerine imkân tanıyan bir hukuki düzenleme olan 2001/2157/AT sayılı Tüzük ele alınacaktır. Üye Devletlerin hukuklarının uyumlaştırılması çalışmaları paralelinde Şirketler Hukuku alanındaki farklılıklar ortadan kaldırılmaya çalışılmaktadır. Bu kapsamda Şirketler Hukuku alanında çıkarılan Tüzükler ve Yönergeler ile bazı ortaklık türleri ve temel Şirketler Hukuku kuralları düzenlenmiştir. Üye Devletlerin birliğinin sembolü olarak değerlendirilen 2001/2157/AT sayılı Avrupa Anonim Şirketi hakkındaki hukuki düzenleme uzun yıllar süren bir kodifikasyon sürecinin sonucudur. Avrupa Anonim Şirketine ilişkin bir düzenleme yapılması fikri ilk ortaya konulduğunda Üye Devlet Hukuklarından tamamen bağımsız, uluslarüstü bir şirket modeli hedeflemiştir. Ancak kabul edilen düzenleme ilk taslaklara göre daha dar kapsamlıdır. Tüzük öngördüğü normlar ile Avrupa Anonim Şirketi’nin özellikleri, kuruluşu ve organlarını düzenlemiştir. İlk taslaklar ile kabul edilen metin karşılaştırıldığında ve metinde üye devletlerin milli hukuklarına sıkça yapılan atıflar da göz önüne alındığında Üye Devletlerin hukuklarından bağımsız “Avrupai” bir şirket tipi yaratılması hedefine tam anlamı ile ulaşıldığını söylemek mümkün değildir. Ancak bu şirket tipi ile Topluluk ölçeğinde faaliyet gösteren büyük şirketlerin oluşumu ve özelliklede mevcut şirketlerin büyümelerini hızlandıracak ve ticareti hareketlilik artarak birlik olma yolundaki çalışmalar güçlendirecektir
  • Item
    Türkiye'nin Avrupa Birliği turizm politikasına uyumu
    (Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Ünal, Ayşe Burcu; Tezcan, Ercüment
    1980’li yıllardan sonra küreselleşmenin de etkisiyle büyük bir hızla gelişen turizm 20. yüzyılın en rekabetçi ürünüdür. Bugün milyonlarca insana istihdam sağlayan turizm, aynı zamanda farklı kültürleri ortak paydada toplayan bir özelliğe sahiptir. Turizm sektörü gerek Avrupa Birliği için gerekse Türkiye için önemli bir hizmet sektörünü oluşturmaktadır. Avrupa Birliği ülkeleri, hem turist gönderen hem de turist çeken ülkelerin başında gelirken, Türkiye de turizm pastasından aldığı payı arttırmaya devam etmektedir. Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin büyük bir kısmı Avrupa Birliği ülkelerinden gelmekte ve Avrupa Birliği’nin turizm politikası Türkiye’yi yakından ilgilendirmektedir. Avrupa Birliği’nin ortak bir turizm politikası yoktur. Bu nedenle, turizm diğer ortak politikalardan etkilenen bir sektör olarak karşımıza çıkmaktadır. Avrupa Birliği ile en uyumlu olduğumuz politika turizmdir. Ancak turizm konusunda eksikliklerimiz olduğu da bir gerçektir. Birinci bölümde önce Avrupa Birliği’nde turizm politikalarının gelişimi, turizm konusundaki yetkisi ve destekleri üzerinde durulmuş, ardından da Türkiye’de turizm politikalarının gelişimi cumhuriyetten önce, planlı dönem öncesi ve planlı dönem sonrası şeklinde ele alınmıştır. İkinci Bölümde önce Türkiye’nin Avrupa Birliği turizm politikasına uyum amacıyla yaptığı çalışmalar kamu ve turizm birlikleri eksenli ele alınırken, ardından da Türkiye’nin uyum konusunda yapması gerekenler analiz edilmiştir