Yüksek Lisans & Doktora
Permanent URI for this communityhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/11
Browse
2 results
Search Results
Item Lullabies, wishes and imaginations a video-animation project(Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013-01) Uysal, Gülcan; Arslan, SavaşThe written text within the scope of this thesis; the historical process of animation, silent and sound periods of animation cinema with examples, the development of animation cinema in Turkey with examples described. The techniques used in animated cinema explained and rotoscope technique used in this video-animation project investigated. In addition, the explanation of the video-animation project associated with the topic. The video project made in the scope of this thesis depicts the lives of a young man in his 30s committing homicide and purse snatching, and a prostitute, via flashbacks and their dreams. Transitions between dream and reality in the project’s story are expressed by using a combination of live-action scenes and animation. Real lives are depicted with live-action shooting to express them as close to reality as possible, without intervening in the events as they occur. For flashbacks/dreams, hand drawn animation is used, since it is a suitable tool to depict the dream and a new reality. In the project, some ambient sounds as well as lullabies are used. The lyrics of the lullaby tell of a mother giving warm wishes to her child and her heartfelt wishes for her child to have a good life. Stories are coupled with a rocking empty cradle animation. This empty cradle refers to this majority.Item Bilişim teknolojilerinin temelleri : eğitim içeriğinin interaktif yöntemlerle geliştirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008) Aydoğan, Ümit; Karahoca, Dilek; Karahoca, AdemÇağımızda bilimsel ve teknolojik gelişmeler bir taraftan yeni eğitim gereksinimleri meydana getirmekte, bir taraftan da eğitim uygulamalarına yeni olanaklar sunmaktadır. Bu olanakların başında kuşkusuz bilgisayar destekli eğitim gelmektedir. Hazırlanmış yazılımlar yardımıyla hedef kitlelere ders sunumu yapılarak gerçekleştirilen eğitim – öğretim faaliyetleri, öğrenen ve öğreten kişiler arasında etkileşimin - diğer öğretim tekniklerine nazaran - artmasına sebep olmakta, hedeflenen eğitim amaçlarına ulaşılmada eğitimin kalıcılığı ve süreci göz önüne alındığında olumlu yönde gelişmeler kaydedilmesine neden olmaktadır. Eğitim yazılımları oluşturulurken çokluortam öğelerinden oldukça fazla yararlanılması kaçınılmaz görümektedir. Araştırmacı, bilgisayar ortamında ders sunumu hazırlamak için interaktif öğeler kullanma gereksinimini Flash animasyon programını kullanmak suretiyle karşılama yolunu seçmiştir. Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarında, MEGEP (Mesleki Eğitimi Geliştirme Projesi) adı altında geliştirilmeye devam edilen proje kapsamında yer alan derslerden biri olan Bilişim Teknolojilerinin Temelleri dersine ait Anakartlar – Kasalar isimli modülün içeriği, interaktif yöntemlerle geliştirilmek istenmiştir. Çalışma boyunca eğitim yazılımının nasıl hazırlanacağına değinilmiş ve örnek bir interaktif eğitim yazılımı geliştirilmiştir.