Yüksek Lisans & Doktora
Permanent URI for this communityhttp://acikerisim.bau.edu.tr:4000/handle/123456789/11
Browse
6 results
Search Results
Item Toplu taşıma sistemlerinin entegrasyonunda aktarma merkezleri : İstanbul tarihi kıyı bölgeleri örneği(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-09) Saraçoğlu, Belkıs; Yazgan, AyferKentler büyüdükçe konut, çalışma, eğitim, sağlık ve diğer tüm kentsel işlev alanları birbirinden uzak mesafelerde konumlanmakta ve kentlerin sınırları giderek büyümektedir. Kentsel işlev alanları arasındaki mesafelerin artması ile birlikte kentte yaşayanların yolculuk talepleri de artmakta ve bu taleplerin karşılanması için kentiçi ulaşımda farklı hız ve yolcu kapsitesine sahip toplu taşıma türlerinin kullanılması zorunluluk haline gelmektedir. Kentiçi toplu taşıma sisteminde birbirinden farklı toplu taşıma türleri ile kentlilerin ulaşım ihtiyaçları karşılanırken yolcuların bir türden diğer bir türe aktarma yapma zorunluluğu doğmaktadır. Ancak toplu taşıma türlerinin bir bütün olarak değil birbirinden bağımsız ve kopuk bir şekilde çalışması, istasyon ve duraklar arasında uzun yürüme mesafeleri, istasyonlar arasındaki yaya bağlantılarının taşıt yolları ile kesintiye uğraması aktarmalı yolculukların en sıkıntılı bölümü olarak görülmekte ve kentiçi ulaşımda bu sorunları ortadan kaldıracak, türler arasında hızlı ve konforlu geçiş imkanı sunacak bir aktarma sistemine ihtiyaç duyulmaktadır. Kentiçi toplu taşıma sisteminde türler arasında hızlı ve konforlu geçiş imkanı sağlayan aktarma sistemi aktarma merkezleri ile kurulmaktadır. Aktarma merkezlerinde birden çok toplu taşıma durak ve istasyonu birarada bulunmaktadır. Aktarma merkezlerinin çok sayıda toplu taşıma durak ve istasyonunu aynı mekanda buluşturması yolculara bir sistemden inip diğer bir sisteme hızlı ve konforlu geçiş yapma olanağı tanımakta, kesintisiz seyahat yapma imkanı sunmaktadır. Çalışma kapsamında aktarma merkezlerinin toplu taşıma sistemi içerisinde entegrasyonun hangi boyutunu gerçekleştirdiği ve nasıl bir rol üstlendiği, bu rolunu yerine getirirken işlevsel kurgusunun, yer seçimi kriterlerinin, planlama ve tasarım ilkelerinin nasıl olması gerektiği ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Daha sonra İstanbul kenti toplu taşıma sistemi içerisinde mevcut aktarma sisteminde görülen sorunlara değinilmekte ve bu sorunları ortadan kaldırmak amacıyla planlanan aktarma merkezlerinden tarihi kıyı bölgesindeki aktarma merkezleri için hazırlanan projeler ortaya konulan ilkeler bağlamında değerlendirilmektedir.Item Toplu taşıma türleri arasında entegrasyonun önemi ve bu kapsamda Ankara-Çayyolu örneğinin incelenmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015-01) Aydemir, Sevim; Turgut, Sırma R.Ankara kentinde oluşan çevre sorunlarına çözüm üretilebilmesi amacıyla, kentin çanak dışına çıkılmasının fikirleri geliştirilmiş ve 1990 Ankara Nazım İmar planı kararları ile kent, batı ve güney-batı istikametinde yayılma sürecine girmiştir. Bu koridorlarda tanımlanan kentsel faaliyetler (kamu, ticaret…vb.) çevresindeki alanların prestijini artırmış ve konut alanlarını da beraberinde getirmiştir. Çayyolu Bölgesi, Ankara kentinin güney-batı koridorunda olan Eskişehir Yolunda plan kararları çerçevesinde kamu alanlarının yer seçmesiyle prestiji artan ve günümüzde orta-üst gelir grubunun tercih ettiği bir yerleşim alanı olmuştur. Ancak Çayyolu bölgesinde artan nüfusla birlikte, bölgeyi şehir merkezine bağlayan koridor üzerinde trafik açısından sorunlar yaşanmaya başlanmıştır. Bu çalışma ile Ankara Metrosu (M2) ile lastik tekerlekli toplu taşıma sistemleri arasında sağlıklı bir entegrasyon kurulması sağlanarak, her geçen gün artan trafiğe, sıkıntılar yaşanan toplu taşıma sistemine çözüm getirilmeye çalışılmıştır.Item SOAP kullanılarak entegrasyon servislerinin geliştirilmesi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-05) Pulukçu, Okan; Karahoca, AdemHer geçen gün artan yazılım ihtiyacı ile yükselen proje geliştirme maliyetleri, birçok uygulamanın birlikte çalışarak tekrar kullanılabilir olmasını, dolayısıyla uygulamaların birbirleri ile entegrasyonunu gerekli kılmıştır. Entegrasyon katmanı üzerinde, yazılım uygulamalarının servislerini entegre etmek için hazırlanan servislerin, geliştirme ve yönetim maliyeti gittikçe gelişen sistemlerde artmaktadır. SOA kullanan entegrasyon platformlarının, yönetiminin ve entegrasyon servislerinin geliştirilmesinin kolaylaştırılması bir ihtiyaç haline gelmektedir. Birinci bölümde, entegrasyon ihtiyacının sebepleri, bu ihtiyacının ortaya çıktığı ilk yıllarda nasıl karşılandığı, SOA modelinin doğuşu, SOAP ile entegrasyon servislerinin geliştirilmesinin anlaşılabilmesi için bilinmesi gereken bilgiler, “SOAP ile Entegrasyon Servislerinin Geliştirilmesi” tez konusunun seçiminde etkili olan faktörler, yapılan çalışmanın bilime yapacağı katkılar ve çalışmanın amacı üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, SOA modeli ile ilgili çalışmalar incelenmiştir. Tezin konusuna ilişkin saptanan olası sorunlar belirlenmiştir. Bu sorunlar arasında çok katmanlı bir mimari yapıda çalışma yapılacak olması, tez konusunca geliştirilecek yazılımın karmaşıklığını arttıracağı ve test süresince alınacak hataların izlenmesinin zorlaşacağı belirlenmiştir. Üçüncü bölümde, SOA modeli ve ESB şablonu açıklanmış, entegrasyon platformlarından TIBCO ve IBM ESB ile entegrasyon servisi geliştirme ve yönetme prosedürleri anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, incelenen entegrasyon platformlarının dezavantajları ve bu dezavantajlara yönelik çözümlerden bahsedilmiştir. Entegrasyon servisi geliştirme ve yönetiminin Lightweight SOA modeli ile kolaylaştırılabileceği ortaya konmuştur. Bu modele örnek olabilecek bir “Web Service Test ve Entegrasyon Aracı” geliştirilmiştir. Geliştirilen bu yazılımda web servislerin test edilmesi ve web servislerin birbirleri ile entegrasyonu Lightweight SOA modeli ile gerçekleştirilmiştir.Item Metro hatlarında SCADA sistemlerinin entegrasyonu için bir model önerisi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-03) Kırmızıgül, Mustafa Erdem; Akbaş, AhmetVerimli ve sorunsuz bir ulaştırma yönetimi, kent genelinde kullanılan ulaşım sistemlerinin bir ulaştırma planı çerçevesinde akıllı ulaştırma sistemleri kullanılarak birbirlerine entegre işletilmesini zorunlu kılmaktadır. Profesyonel ve ekonomik bir teknik işletme için metro hatlarındaki SCADA sistemlerinin tek bir merkezden yönetilmesi gerekmektedir. Merkezi bir yönetim yaklaşımının metro sistemlerinin teknik işletmeleri, acil durum yönetimleri, bakım ve arıza onarım faaliyetleri, teknik personellerin uzmanlaştırılması ve kaynakların verimli kullanılması konularında büyük avantajlar sağlayacağı öngörülmektedir. Bilhassa mimari ve ulaşım bakımlarından birbirleri ile doğrudan bağlantılı metro hatlarındaki SCADA sistemlerinin entegrasyonu oldukça avantajlı ve işlevsel olacağından daha büyük bir önem arz etmektedir. Bu çalışma, metro hatlarında kullanılan SCADA sistemlerinin spesifik yapılarını incelemek, birbirleri ile entegrasyonları için yapılarına uygun entegrasyon modelini belirlemek, bu modelin gereksinimlerine ve öngörülen problemlere çözüm önerileri sunmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada İstanbul Anadolu Yakasında bulunan, yapımı devam eden ve planlanan metro hatlarındaki SCADA sistemlerinin entegrasyonu için öncelikle sistemlerin altyapıları daha sonra entegrasyon metotları incelenmiş ve uygun bir entegrasyon modeli önerilmiştir.Item İstanbul kentsel raylı sistemlerin değerlendirilmesi : Kadıköy Kartal hattı metro optimizasyon önerisi(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-09) Günay, Sema; Alpkökin, Pelinİstanbul, sosyo- ekonomik ve demografik yapısındaki değişim, ulaştırma sistemi açısından hızlı değişimine sebep olmaktadır. Göç çekmesi nedeniyle nüfusun hızlı artışı, kontrol edilemeyen plan dışı çarpık yapılaşma ve motorlu araç sayısındaki çok hızlı artış kentlilerin de ulaşım hareketlerinde değişikliklere neden olmuştur. Arazi kullanım planları ile ulaştırma arasındaki ilişkiyi iyi anlamak, kentin gelecekteki yolculuk taleplerini doğru öngörülmesini sağlar. Uzun vadeli ulaşım yatırımları, arazi kullanımı ve yolculuk talep verilerinin doğru öngörüleri üzerine plan ve projelendirilir. Arazi kullanımı, yolculuk talep analizi, inşaat yapım maliyetleri ve işletme maliyetleri, ulaşım türlerinin seçiminde önemli olmakla birlikte, raylı sistemlerin ilk yapım maliyetleri, lastik tekerlekli karayolu ulaşım türlerine göre yüksek, işletme maliyeti ise oldukça düşüktür. Kadıköy- Kartal Metro Hattı, Asya yakasındaki ilk metro hattı olması ve güzergahında bulunan yoğun nüfusun ulaşım hareketliliğine cevap vermek için yapılmış olması oldukça önemlidir. Fakat istasyona erişimleri sorunları ve diğer ulaşım türlerinin bölgedeki yolculuk taleplerine cevap vermeyi sürdürmesi, öngörülen yolculuk talebine ulaşmasına engel olmaktadır. İstasyona erişim, otobüs besleme hatlarının düzenlenmesi ve ücret politikasının iyileştirilmesi yolculuk talebenin artmasına sağlayacaktır.Item Kadıköy Kartal metrosu besleme hatları entegrasyonu(Bahçeşehir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-06) Akdere, Sinan; Camkesen, NigünThe most important urban transport as well as all over the world in our country emerges as one of the problems. Population density, especially in countries of the world they live in the cities and the development levels of countries in giving directions for transportation investments appear to be in search of a more rational and sustainable solution. Istanbul, home to about one fifth of the population in our country, there is this. Transportation systems, applications, projects and projected 2023 projection breaks up compacted transportation master plans, projects such as local zoning, which is currently developing the country in terms of public transportation in the metropolis of the existing transport system, the system's stakeholders, can not provide the desired quality of service. For this reason, in system, although the search for all of the functional solutions, public transport routing, promotion and attractiveness getting away, day by day the use of private vehicles has increased. However, today's projects has accelerated the search for the solution of the most important and one of the projects has been implemented in the Kadikoy Kartal Metro (KKM). Line, 17 August 2012, officially started the public transport service. KKM axis of the subway lines, buses and minibuses, as well as providing public transport services still continue to work. The existing transportation system in İstanbul, % 3 is the share of public transport, maritime transport, public transport minibuses that service integration is a political rant and anxiety because of the uncertainty about the process and how long is not known, KKM-rail system, the feed line integration studies, the most established one of the institutions providing public transport services on the basis of the İETT lines, were limiting. Integration with other systems within the scope of the thesis analyzed KKM, " Is the KKM has reached the intended journey, the integration of İETT lines stop, land, wages, is made in terms of time, which is being canceled bus lines, bus lines which created (new building) is or has been included in the system by the addition of the bus?" answers to the questions will be required. For this purpose, in the first chapter, an overview of the concept of transport made. The second part, transport, urban transport, urban transport modes and urban transport systems in the world for some of the metropolises of Istanbul and some of the information given in the general and abstract. In the third chapter, an overview of the KKM, the reasons and the journeys were investigated. In the fourth chapter, İETT, KM supply lines and journies analysis was conducted. The fifth section, integration, KM journey with planning proposals, stop, time and route analysis was made, KM lines of existing and proposed harmonization of the sixth chapter, the positive and negative aspects were discussed and the conclusions reached in the seventh chapter of the achievements and given suggestions of the line.